آیا دنیا به دوره جنگ جهانی دوم بازگشته است؟

از سال گذشته تا کنون، تعداد پناهندگان در کشورهای مختلف جهان به بیش از 52 میلیون نفر رسیده است که از زمان جنگ جهانی دوم، بی‌سابقه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، طبق آمار ارائه شده توسط یونسکو، از سال گذشته تا کنون، تعداد پناهندگان و بی‌خانمان‌ها در کشورهای مختلف جهان به بیش از 52 میلیون نفر رسیده است. به گفته کارشناسان، این آمار از زمان جنگ جهانی دوم در دنیا بی‌سابقه است.

گفته می‌شود پس از افغانستان با 2.5 میلیون پناهنده، کشور سوریه با 2.4 نفر، بیشترین تعداد پناهندگان را در میان کشورهای مختلف جهان به خود اختصاص داده‌ است.

در این میان، کشور لبنان نخستین مقصد پناهندگان بوده است و در سال اخیر، هزاران پناهنده را از کشورهای مختلف چون سوریه و عراق پذیرا بوده است. گفته می‌شود در این کشور، از هر هزار نفر، حدود 180 نفر پناهنده خارجی هستند. پس از لبنان نیز کشورهای اردن، چاد و موریتانی میزبان حجم زیادی از پناهندگان و افراد بی‌خانمان بوده‌اند.


به گفته یکی از کارشناسان یونسکو، دلیل این آوارگی‌ها و بی‌خانمانی‌ها، "بی‌ظرفیتی سیاسی" در جهان است، "تنها راه حل این معضل، پایان درگیری‌ها و برقراری صلح در کشورهای مختلف است، وگرنه وضعیت از این نیز وخیم‌تر خواهد شد." گفته می‌شود با شروع جنگ داخلی در عراق، احتمال می‌رود آمار پناهندگان نیز افزایش یابد.



انتهای پیام/
برچسب ها: پناهنده ، جهان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار