ماری هارف: تضمين لازم برای امنيت 300 مستشار خود را از دولت عراق گرفته‌ايم

"ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد دولت عراق تضمین های لازم را درباره حفاظت از مستشاران آمریکایی که به این کشور اعزام شده اند، داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه مدعی شد دولت عراق تضمین های لازم را درباره حفاظت از مستشاران آمریکایی که به این کشور اعزام شده اند، داده است.

هارف درباره سفر کری به عراق گفت: کری در همه جلسات خود تاکید کرد که رهبران عراق باید بدانند وظیفه آنهاست که متحد شوند و اقدام کنند.کری به آنها گفت که دفاع از عراق در برابر داعش تا حد زیادی به توانایی آنها در تشکیل فوری یک دولت بستگی دارد.اما کری خاطرنشان کرده است که ما از طرف خاصی جانبداری نمی کنیم و این به عهده عراقی هاست که رهبر خود را  انتخاب کنند.کری نگفت که مالکی باید برود بلکه گفت که عراق به یک رهبر نیاز دارد که نماینده همه عراقی ها باشد. هر کسی رهبر عراق باشد ، باید نماینده همه گروهها باشد. ما با رهبران عراق همکاری می کنیم و همه رهبران عراق نیاز دارند که به روشی فراگیر امور را اداره کنند.

وی درباره ماموریت مشاوران آمریکایی که به عراق اعزام شده اند، گفت: وظیفه آنها کمک به دولت عراق در مقابله با داعش است. ما همچنین قصد داریم تبادل اطلاعایت خود را با آنها تقویت کنیم. مهمات در اختیار آنها می گذاریم و مشاوران نیز با بهترین واحد های ارتش عراق برای مقابله با داعش همکاری می کنند.

هارف درباره مسئله تسلیحات شیمیایی سوریه نیز گفت: اولویت اول ما این است که تسلیحاتی را از بین ببریم که هم اکنون از سوریه خارج شده است  و در کشتی ها وجود دارد. بعد هم تخریب برخی از مراکز تولید این تسلیحات در سوریه مد نظر است. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که مراکز دیگری وجود ندارد. در جبهه دیپلماسی نیز هنوز معتقدیم راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و طرفین باید به میز مذاکره بازگردند. به حمایت خود از مخالفان ادامه می دهیم و این حمایت ها را افزایش می دهیم.
ماری هارف درباره احکام صادر شده برای زندانیان اخوان المسلمین و سفر کری به مصر گفت: جان کری مواضع ما را در این خصوص به روشنی بیان کرد.این یک فرآیند قضایی است اما او در بیانیه خود از دولت مصر خواست که در احکام سیاسی تجدید نظر کند و همه گزینه ها از جمله عفو را در نظر بگیرد.جان کری نگرانی عمیق ما را در خصوص وضع حقوق بشر به اطلاع مصری ها رسانده است. ما با مصر روابط راهبردی داریم که فکر می کنم مهم است اما وقتی نگران کارهای آنها باشیم، خیلی روشن و واضع آن را بیان می کنیم. فکر می کنم که وزیر خارجه نگرانی ها را به روشنی بیان کرده است و ما دائماً سیاست خود در قبال مصر را بر اساس کارهایی که آنها انجام می دهند ، بازبینی می کنیم.

وی درباره تحویل ده فروند بالگرد آپاچی به مصر نیز گفت : این موضوع در کنگره بررسی خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار