با اعطاي گواهينامه كيفيت به شرکت‏هاي سازنده پمپ و مکانیکال سیل رقم خورد؛

حمايت پژوهشگاه صنعت نفت از سازندگان داخلي

با اعطاي گواهينامه كيفيت به سه شرکت سازنده پمپ و دو شرکت سازنده مکانيکال سيل توسط پژوهشگاه صنعت نفت، گامي بلند در راستاي حمايت از سازندگان داخلي در قالب سيستم جامع صدور گواهينامه کيفيت برداشته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدي احمدي مروست، رييس پژوهشكده توسعه فرايند و فناوري تجهيزات پژوهشگاه صنعت نفت با  بيان اينكه سیستم جامع صدور گواهینامه کیفیت با محوریت معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت توسط پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن نفت شکل گرفته گفت: هدف از پياده سازي و استقرار اين سيستم، بررسی کیفیت کالاها و تجهیزات در صنعت نفت است و در این راستا، دو نوع از تجهیزات شامل پمپ و آب‌بندهای مکانیکی (مکانیکال سیل) ‌به‏عنوان پایلوت اوليه این سیستم جامع در نظر گرفته شده‏اند.

وي افزود: پس از  بررسی 15 شرکت پمپ ساز و 8 شرکت سازنده مکانیکال سیل،‌ 2 شرکت پمپيران، شرکت توليد پمپ‏هاي بزرگ و توربين آبي (پتکو) و سه شرکت توسعه فناوري و ساخت توربوسيل، شرکت سيستم ‏هاي آب‏بندي پارس و شرکت صنعتي پيلاري گستر موفق به دریافت گواهینامه کیفیت شدند.

احمدي مروست با اشاره به نياز روز افزون وزارت نفت در تأمين كالا و تجهيزات از منابع داخلي اظهار داشت: ايجاد ساز و كار مناسب به منظور حصول اطمينان از كيفيت كالا و تجهيزات ساخت داخل امري ضروري است.  

وي در ادامه افزود: با توجه به اينكه كليه شركت‌هاي ارائه دهنده گواهينامه استاندارد منشاء خارجي دارند، طيف وسيعي از سازندگان داخلي با مشكلات متعدد در به‏دست آوردن اين گواهينامه‌ها مواجه هستند كه اين امر سبب خارج شدن آنها از ليست تأمين كنندگان مورد قبول وزارت نفت شده است.  

احمدي مروست افزود: وجود يك سيستم داخلي يکپارچه صدور گواهينامه کيفيت براي کالا و تجهيزات صنعت نفت كه بتواند ضمن بررسي خط توليد سازندگان کالا و تجهيزات، گواهينامه انطباق كالا با استانداردهاي مورد قبول در وزارت نفت را صادر نمايد به شدت مورد نياز است.

وي با اشاره به اهميت بسيار خاص تجهيزات مورد استفاده در صنعت نفت به خصوص در صنايع بالادستي گفت:  در اغلب موارد عدم انطباق تجهيزات با استانداردها خسارات جبران ناپذيري را متوجه اقتصاد سازمان و كشور خواهد كرد؛ آسيب‌هاي ناشي از خرابي كالا و تجهيزات تنها متوجه آن بخش از صنعت نشده و قادر است يك كشور را به چالش بكشاند.

احمدي مروست در خاتمه گفت:  ايجاد سيستمي براي مطابقت كالا و تجهيزات ساخت داخل با سطح كيفيت بين المللي‏، ارائه خدمات مشاوره‌اي براي ايجاد و توسعه سيستم‌هاي كنترل كيفيت، شناسايي و ساماندهي آزمايشگاه هاي كشور به منظور انجام كليه آزمون‌ها‏، ارائه مشاوره فني و حمايت مالي از آزمايشگاه‏ها ، توسعه و ارتقاء كيفي صنايع داخلي كشور و ايجاد مرجع صدور گواهينامه كيفيت با علامت تجاري معتبر از مهم ترين اهداف شكل گيري سيستم يکپارچه صدور گواهينامه کيفيت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار