تجاری سازی طرح جامع امحا زباله توسط مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات از همکاری این مرکز با وزارت بهداشت و واحد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه لیزرپزشکی و استریلیزاسیون پلاسما ویژه پزشکان در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی در دست اقدام است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی، با اشاره به پروژه‌های کاربردی این مرکز تصریح کرد: تاکنون طرح هایی چون طرح جامع امحا زباله توسط پلاسما، ساخت مشعل پلاسما، ساخت پارچه مقاوم در برابر آتش و باکتری، استریلیزاسیون مواد در محیط پلاسما و تولید فرآورده‌های نانو تکنولوژی با لیزر توسط این مرکز در سطح کشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: تجاری سازی این طرح‌ها با همکاری سازمان‌های مختلف همچون نهاد ریاست جمهوری و ستاد نانو تکنولوژی در دستور کار مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما قرار دارد.

محمود قرآن نویس بر تنوع سازی درآمدها در دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: بر این اساس، طرح جامع امحا زباله توسط پلاسما در سطح شهرداری‌های کشور ارائه شده که مورد استقبال شهرداری‌های شمال کشور قرار گرفته است و به زودی منجر به عقد قراداد میان این مرکز تحقیقاتی و سازمان‌های مربوط می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار