وقتی شهروند ایرانی شوم کی روش مجبور می شود دعوتم كند

بازیکن برزیلی تراکتورسازی از تلاشش برای گرفتن تابعیت ایرانی‌ و حضور در تیم ملی ایران خبر داد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،با این‌که کارلوس کی‌روش چندی پیش رسما اعلام کرد که لوسیانو ادینهو، مهاجم برزیلی تراکتور جایی در تیم ملی ندارد اما این بازیکن از بازی برای تیم ملی ایران نا‌امید نشده و دنبال این است تا با گرفتن تابعیت ایرانی، خودش را به هدفش نزدیک‌تر کند.

 

ادینهو مدعی است که با گرفتن پاسپورت ایرانی، می‌تواند نظر کی‌روش را نسبت به خودش عوض کند.

 

* این‌که می‌خواهی تابعیت ایرانی بگیری تا چه حد صحت دارد؟

- پیگیر کارهای مربوط به آن هستم و باشگاه هم در این زمینه خیلی خوب با من همکاری می‌کند. می‌خواهم با گرفتن پاسپورت ایرانی، شهروند این کشور شوم.

 

* حتما با این کار می‌خواهی مسیر خودت برای رسیدن به تیم ملی ایران را هموار کنی. این‌طور نیست؟

- خب این یکی از دلایلش است. در ‌کل دوست دارم پس از سال‌ها حضور در ایران، تابعیت این کشور را بگیرم و شهروند ایرانی محسوب شوم.

 

* یعنی فکر می‌کنی با این کار می‌توانی نظر کی‌روش را نسبت به خودت عوض کنی؟ چون این مربی طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که دنبال دعوت تو به تیم ملی نیست.

- به‌هر حال وقتی شهروند ایران محسوب شوم، در تیم ملی این کشور هم سهمی خواهم داشت و اگر خوب بازی کنم و ستاره باشم، شک نکنید که دعوتم می‌کند. کی‌روش تا‌کنون به چشم یک برزیلی به من نگاه می‌کرد و به همین‌خاطر هم دعوتم نمی‌کرد، اما پاسپورت ایرانی که بگیرم قطعا دیدش نسبت به من عوض می‌شود. برای رسیدن به تیم ملی ایران خیلی انگیزه دارم و با تلاش‌ به هدفی که می‌خواهم دست پیدا می‌کنم. البته در شرایط فعلی فقط سعی می‌کنم حواسم معطوف تراکتور باشد تا بتوانم همچنان یک مهره خوب و تاثیرگذار برای این تیم باشم.

 

* اما قبول کن که حتی پس از گرفتن تابعیت ایرانی هم کارت برای رسیدن به تیم ملی سخت است چون ترافیک در خط حمله بسیار بالاست.

- بدون‌شک رقابت با مهاجمانی مثل قوچان‌نژاد، انصاری‌فرد و‌... آسان نیست، اما حالا که عزم خودم را برای حضور در تیم ملی جزم کرده‌ام، باید از عهده رقابت با این مهاجمان بربیایم و خودم را به تیم ملی برسانم. سخت است اما غیر‌ممکن نیست.‌

 

* برخی خبر جدایی‌ات از تراکتور‌ در نیم فصل دوم را دادند. حتی عنوان کردند که برای مذاکره با باشگاه‌های اماراتی به این کشور سفر کردی؟

- اصلا چنین چیزی صحت ندارد. از این به بعد فقط برای تیم‌های ایرانی بازی خواهم کرد. من در این مدت دنبال این بودم تا تابعیت ایرانی بگیرم. چطور می‌توانم در این شرایط به جدایی از تراکتور و رفتن از لیگ ایران فکر کنم؟ اصلا حتی اگر پای این قضیه هم در میان نبود از تراکتور نمی‌رفتم چون در این تیم راحتم و مشکلی هم ندارم.

 

* تعطیلات لیگ تا به امروز برای تراکتور چطور سپری شده است؟

- تمام تلاش کادر فنی بر این است که در این مدت تیم آمادگی‌اش را حفظ کند و همچنان چهره قدرتمندش را داشته باشد. تراکتوری که من می‌بینم، از این تعطیلات بهترین استفاده را می‌برد. آقای خطیبی کارشان را خیلی خوب بلدند.

 

* فکر می‌کنی با شروع دوباره لیگ بتوانید جایگاهتان در صدر را حفظ کنید؟

- چرا که نه. مگر در این مدت و در میان این همه مدعی نتوانستیم این کار را انجام بدهیم؟ پس اگر‌ اراده کنیم و بخواهیم می‌توانیم همچنان صدرنشین بمانیم. هدف ما‌ اول قهرمانی در نیم‌فصل است و بعد از آن هم قهرمانی در پایان فصل را نشانه خواهیم گرفت.

 

* مدتی می‌شود که پایت به گلزنی باز نشده. چرا؟

- هیچ بازیکنی از گل زدن بدش نمی‌آید. در چند بازی اخیر خیلی سعی کردم گل بزنم اما خب واقعیتش موقعیت خوبی نصیبم نشد وگرنه شک نکنید که گل می‌زدم. از بازی با پیکان دوباره همان ادینهوی گلزن می‌شوم.

روزنامه خراسان

برچسب ها: شهروند ، کی روش ، دعوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.