قائم مقام معاون بهداشت:

دغدغه محل سکونت برای پزشکان مقیم روستایی، رفع شد

دکتر کلانتری گفت: تا قبل از شروع طرح تحول، یکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکانی که در خانه‌های بهداشت روستایی مقیم می‌شدند، نبود امکانات رفاهی کافی و مناسب برای اقامت بود که با شروع طرح تحول این مشکل در حال رفع شدن است.

دکتر ناصر کلانتری، قائم مقام معاون بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ نبود پزشک مقیم در خانه‌های بهداشت روستایی در بعضی مراکز بهداشتی در روستاها، از مشکلات مردم در آن حوزه‌ها بود و همین مطلب حجم مراجعات به مراکز شهرستان‌ها را بالا می‌برد و از طرفی نبود شرایط مناسب اقامتی برای پزشکان این مراکز، دلیل عدم حضور دائم آن‌ها در مراکز بهداشت روستایی به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: با شروع طرح تحول نظام سلامت و به خصوص گام دوم این طرح که در حوزه بهداشت تمرکز و توجه بیشتری داشت، در کنار تجهیز و به روزرسانی خانه‌های بهداشت در سراسر کشور به خصوص مراکز بهداشت روستایی، تلاش زیادی در رفع نقص و کمبود در محل اقامت پزشکان مقیم شد.

دکتر کلانتری گفت: در حال حاضر و با شروع طرح تحول سلامت در حوزه‌ی بهداشت در 1300 خانه بهداشت روستایی، محل اقامت پزشک مقیم، تجهیز، بهبود و استانداردسازی شده تا پزشک با در اختیار داشتن امکانات رفاهی و اقامتی کافی، در ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعین، تلاش بیشتری داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار