همه آنچه که باید در مورد مرحوم پاشایی دانست

مرحوم پاشایی از ابتدا تا ابتلا به بیماری و مرگ در بیمارستان بهمن + اخبار تکمیلی

در سن ۱۴ سالگی موسیقی را با زدن گیتار شروع کرد ولی درحین کار با مخالفت خانواده مواجه شد. ولی با پافشاری‌های خود و علاقه ای که به موسیقی داشت هرگز از ادامه راه پشیمان نشد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ "مرتضی پاشایی" متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و دانشجوی رشته گرافیک است از دوران کودکی نسبت به موسیقی حس خاص و مبهمی داشت. 
 
در سن ۱۴ سالگی موسیقی را  با زدن گیتار شروع کرد ولی در حین کار با مخالفت خانواده مواجه شد. ولی با پافشاری‌های خود و علاقه ای که به موسیقی داشت هرگز از ادامه راه پشیمان نشد. 
 
این خواننده‌ی جوان کشور که همیشه خیلی آرام یا خیلی شوخ و خیلی حساس بود؛ در طول سال‌هایی که این کار را دنبال می‌کرد، علاقه زیادی به مصاحبه کردن نداشت.

چندی پیش خبر بیماری صعب العلاج مرتضی پاشایی خواننده خوب و مشهور کشورمان به گوش رسید.

وی ضمن تایید بیماری اش با حضور در برنامه های تلویزیونی اعلام کرد در حال درمان بیماری خود است و روند درمان به خوبی پیش می‌رود.

اما بیماری وی هر از چندگاهی سوژه‌ی برخی رسانه‌های زرد قرار گرفته و حتی تا شایعه‌ی مرگ وی پیش می‌رفت که از سوی اهالی هنر و نزدیکان "مرتضی" مورد تکذیب قرار می‌گرفت. از آن جمله می‌توان به مصاحبه‌ی "محمد علیزاده" در تاریخ 19 فروردین 93 اشاره کرد.
 
اما پس از گذراندن چند سال همراه با این بیماری که با روحیه‌ی بالای او همراه بود؛ به طوری که در این مدت علاوه بر خواندن آهنگ‌های مختلف، کنسرت‌هایی را نیز برگزار کرد؛ این خواننده محبوب موسیقی ایران، یکشنبه 18 آبان ماه 93 به بخش آی سی یو منتقل و ممنوع الملاقات شد.

 
با انتشار خبرهای تشدید بیماری "مرتضی پاشایی" خواننده عرصه پاپ،‌ هنرمندان،‌ ورزشکاران و اقشار مختل به هر نوعی با این اتفاق ابراز همدردی کردند.
 
کسانی بودند که با عیادت از او برایش آرزوی سلامتی داشتند و چهره‌های دیگر هنری نیز در صفحات شخصی خود برای شفای بیماری او طلب دعا کرده و سعی کردند به نوعی با او همراهی کنند.

در حالی که در تمام مدت بستری شدن "پاشایی"‌ در بیمارستان پدر و خانواده‌ی او از روحیه‌‌اش در برابر این بیماری سخن می‌گفتند. در این بین بیماری این هنرمند جوان گاهی نیز سوژه‌ی رسانه‌های مختلف قرار گرفته و خبرها و شایعه‌هایی مبنی بر فوت او منتشر می‌شد

اما در نهایت "مرتضی پاشایی" خواننده‌ی محبوب و جوان کشور صبح جمعه 23 آبان‌ماه در بیمارستان بهمن تهران چشم از جهان فرو بست.

با انتشار خبر درگذشت این هنرمند محبوب علاقمندان و طرفداران وی سعی در همراهی خانواده‌ی وی و ابراز همدردی با آن ها کرده که از آن جمله می‌توان به ازدحام طرفداران پاشایی در مقابل بیمارستان بهمن و خیابان‌های منتهی به آن اشاره کرد.

در پی این واقعه هنرمندان و ارگان‌های مختلف نیز پیام‌های تسلیت متعددی منتشر کردند. از جمله معاونت‌های مختلف وزارت ارشاد چون هنری،‌مطبوعاتی، دفتر موسیقی و ...،‌ هنرمندانی چون عماد طالب‌زاده،‌ امین حیایی،‌ سعید شهروز،‌ کیان مقدم،‌ افشین سیاه‌پوش،‌ امیر یگانه و مهدی یغمایی بخش کوچکی از جامعه هنری هستند که سعی در تسلای خاطر خانواده و علاقمندان این هنرمند جوان کشور داشتند.

همچنین رسانه‌ی ملی جمعه شب در برنامه‌های مختلف صدا و سیما سعی در زنده کردن نام این هنرمند جوان و همدردی با علاقمندان و خانواده‌ی وی داشت که از جمله برنامه "گلخانه" شبکه سه سیما در ارتباط تلفنی با "احسان علیخانی" مجری شناخته شده ی رسانه ملی که دوستی دیرینه و همکاری زیادی با "مرتضی" داشت به طور مفصل در مورد این هنرمند به صحبت پرداخت.

اما فوت این هنرمند جوان و متعهد کشورمان همچون وقایع دیگری که موجب سوءاستفاده‌ی افراد سودجو و معاند نظام قرار می‌گیرد،‌ حاشیه‌های دیگری را نیز به دنبال داشت که از آن جمله شایعه‌ی مخالفت او با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که این خبر بلافاصله توسط "پدر مرتضی پاشایی" که از مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع) است،‌ تکذیب شده و وی از علاقه‌ی وافر مرتضی به اسلام،‌ ایران و نظام مقدس سخن گفت.

از دیگر حواشی و خبرهایی که در مدت کوتاه انتشار خبر درگذشت هنرمند جوان موسیقی کشور مورد توجه مخاطبان قرار گرفت را نیز در زیر می‌بینید.


انتقال پیکر مرتضی پاشایی از بیمارستان +عکس


آخرین حضور "مرتضی پاشایی" در تلویزیون + فیلم


عکس آخرین دیدار مادر با مرتضی پاشایی + تصاویر خانوادگی از مرحوم مرتضی پاشایی


ویدئو کلیپی از "مرتضی پاشایی"


فیلمی که از ژنو به پاشایی تقدیم شد

حسینی: درگذشت مرتضی پاشایی را تسلیت می گویم/هواداران در کنار ما حضور داشته باشند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مایده
۱۶:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
خیلی بد بودش
Iran (Islamic Republic of)
روژان عاشق پاشایی
۱۶:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
خیلی دوست دارم عشقم انشالا منم میام پیشت نفسم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
از روزي كه رفته اي تو رفتي ها همه از تو ميگويند دل دنيا را خون كردي با رفتنت اين چند خط هم باشد براي مرتضي يي كه رفت براي صدايي كه هميشه هست
Iran (Islamic Republic of)
تورج فرخ فال
۱۰:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۳
ضمن تسلیت به خانواده پاشایی
به نظر در این جامعه مسائل و دغدغه های مهمتر و افراد بزرگتری از مرحوم پاشایی وجود داشته و دارند لذا پرداختن در این حد به این موضوع ما را در عقلانیت آن به شک می اندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
پدر مرحوم مرتضی پاشایی
پسرم عاشق نظام جمهوری اسلامی بود
نام پسرم را لکه دار نکنید
اون هایی که فکر میکنند پاشایی را وارد مسخره بازی خود کنند کور خواندند
مرگ بر ضد ولایت فقیه...
مرگ بر BBC
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
از اینکه آخرین تصویر هنرمند مظلوم رابرداشتید ممنون دیشب درشیراز به مناسبت پر کشیدن مرتضی مراسم گردهمایی وعزاداری برپا بود ازجمله دربلوار چمران مادر وپدر عزیز وداغدیده بدانند که مرتضی فرزند همه‌ی مادران ایران بودوواقعا از رفتنش ناراحت
Iran (Islamic Republic of)
sajad
۱۹:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
خدایش بیامرزد...
آخرین اخبار