چند تکنیک ساده؛

راه و روش رفتار با آدم‌های بد ذات!

استرس تهدیدی است برای موفقیت ما و در این میان آدم‌های با عملکردها و ذهنیت‌های مسموم، با ایجاد احساسات منفی در ما می‌توانند باعث همین استرس مزمن بشوند، حالا برای مدیریت اینگونه افراد باید تکنیک هایی را بلد باشید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ زندگی کوهی از تجربه است، پس برای داشتن یک زندگی بهتر و آسوده‌تر، باید مجهز به تکنیک‌هایی شد. بعضی از آدم‌ها اصولا آدم‌های بدخیم و مسمومی هستند. تعدادی از آنها حتی خودشان از تأثیر منفی‌ای که روی آدم‌های پیرامونی‌شان می‌گذارند، آگاه نیستند، اما بقیه‌شان از ایجاد آشفتگی، به هم زدن کارهای مردم و افسرده کردن آنها، خشنود می‌شوند.




وجود یکی از این افراد در خانواده، دانشگاه و محیط کار مساوی است با ایجاد پیچیدگی‌های زیاد در روند کار، نزاع‌های بی‌مورد و بدتر از همه استرس. ناگفته پیداست که استرس چه تأثیر منفی‌ای می‌تواند روی ما بگذارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که حتی چند روز استرس، می‌تواند میزان کارایی نورون‌ها را در هیپوکامپ ما کاهش بدهد و باعث مختل شدن تفکر عقلانی و حافظه در ما بشود. استرس چند هفته‌ای می‌تواند باعث آسیب برگشت‌پذیر در دندریت‌ها شود و استرس مزمن هم می‌تواند اصلا باعث تخریب نورون‌ها شود. استرس تهدیدی است برای موفقیت ما و در این میان آدم‌های با عملکردها و ذهنیت‌های مسموم، با ایجاد احساسات منفی در ماه می‌توانند باعث همین استرس مزمن بشوند که برای مدیریت این افراد، باید تجربه‌ها و توانایی‌های خاصی را در خود پرورش دهید.




اگر بی‌تجربه باشید، دچار این ناپختگی ها می شوید؛

– عصبانی و درگیر شوید: در این صورت ممکن است خودتان متهم به نداشتن ثابت روانی و کارایی شوید و کارتان عقب می‌افتد. تازه اگر ثابت شود که حق با شما بوده است، در بسیاری موارد چنان که افتد و دانی، درگیری و دعوای شما با پادرمیانی و ریش‌سفیدی کسی حل می‌شود، فرد خاطی به سر جایش برمی‌گردد و شما مجبور می‌شوید تا دوباره با او کار کنید.

– هیچ کاری نکنید و خاموش بنشینید که در این صورت فرد بدذات جدی‌تر می‌شود.

– بخواهید یکی بشوید مثل خود آن فرد که در این صورت به آرمان‌ها و شخصیت خودتان توهین کرده‌اید.

اما آدم‌های باتجربه به این دام‌ها نمی افتند، یک بررسی توسط TalentSmart نشان داده است که ۹۰ درصد آنهایی که مهارت‌های اجرایی بالا دارند، توانایی کنترل احساسات خود و رام باقی ماندن را دارند و یکی از مهارت‌های عمده آنها حنثی کردن همین آدم‌های سمی است.

۱- هرگز اجازه ندهید آدم‌های شاکی از زمین و زمان، به دامتان بیندازند
بعضی از آدم‌ها اصولا دوست دارند، افراد مؤدب و با شخصیتی را پیدا بکنند و سر آنها را با شکوه و شکایت در مورد مشکلات شخصی‌شان به درد آورند. شما به عنوان یک آدم نیک‌نهاد ممکن است چند بار وقت بگذارید و راهنمایی‌هایی به آنها بکنید، اما هر چه که می‌گذرد متوجه می‌شوید گویی هدف آنها درد دل صرف یا گرفتن راهنمایی نیست، آنها می‌خواهند مرتب حرف بزنند و مجرایی برای دفع عقده‌های خود پیدا کنند.
بعضی از آنها که خود را آدم‌ها ناکام و بدبختی می‌دانند، از تکنیک روانی بدی استفاده می‌کنند، آنها سعی می‌کنند با القای بدبختی در ذهن دیگران، به خود بقبولانند که چون تنها بدبخت‌های عالم نیستند، نباید زیاد سخت بگیرند. برای همین در اداره، سر صحبت را با یک فرد موفق‌تر از خود باز می‌کنند و با به رخ کشیدن موفقیت‌های بعضی دیگر، سعی می‌کنند حس یأس و بیهودگی را در بالادستی خود ایجاد کنند.



آنها سعی می‌کنند، همه دستاوردهای خوب شما، همه ویژگی‌های شخصیتی تحسین‌برانگیز شما، همه مهارت‌های دست‌نیافتنی شما را حقیر نشان بدهند. آنها از کار خود دست برنمی‌دارند، مگر آنگاه شما را به باتلاق خود بکشند و وقتی توانستند شما را در حال دست و پا زدن برای رهایی ببینند، دست می‌کشند. هرگز تصور نکنید که قطع صحبت‌های آنها، ترک کردن اتاقتان در هنگام ورود این افراد، کاری بی‌ادبانه و گستاخانه است. اگر کسی به اتاق شما بیاید و بخواهد در نزدیک شما دو ساعت سیگار بکشد، آیا معترض او نمی‌شوید؟ پس چطور به این آدم‌ها اجازه می‌دهید که به کارشان بدهند.

اما اگر آدم کم‌رویی هستید یک تکنیک ساده برای قطع حمله آنها، قطع کردن صحبت آنها و پرسیدن این سؤال کلیدی است: ... می‌دانم که خیلی بدبختی، خودت فکر می‌کنی که چه راه چاره‌ای داری و چطور می‌خواهی مشکلت را حل کنی؟ این طوری خیلی وقت‌ها رشته افکار آنها قطع می‌شود، دست از شکوه و شکایت برمی‌دارند و رهایتان می‌کنند.

۲- تکانه‌ای نباشید و احساسات خود را کنترل کنید

خشمگین شدن و دشنام دادن خیلی ساده است. اما تصور می‌کنید که به دنبال آن، افراد بدذات چه می‌کنند، آنها دقیقا دوست دارند شما به چنین ورطه‌ای بیفتید و کنترل خود را از دست بدهید. پس به یاد داشته باشید که همیشه در یک دعوا و مجادله، فردی که کنترل خود را از دست می‌دهد، همیشه بازنده است.



اگر یکی از همکاران و یا زیردست شما، همیشه باعث کندی کار و تخریب جایگاه می‌شود، سعی کنید که با آرامش دلایلی قاطع برای ناکارایی او پیدا کنید و وقتی پرونده شخص تکمیل شد، سعی کنید که به او حمله خونسردانه‌ای کنید!

۳- جواب ابلهان مسلما خاموشی است!
اگر آدم روانپریشی در خیابان یقه شما را بگیرد و ادعا کند که شخصیت مهمی است، آیا وقت می‌گذارید و برایش دلیل و برهان می‌آورید که که افکارش هذیانی است؟! به همین صورت در محیط کار و تحصیل هم، سعی در ایجاد تفکر عقلانی و استدلال‌پذیر کردن بعضی‌ها غیرمنطقی است.



شما ممکن است آدم آرمان‌گرایی باشید و با تصور اینکه می‌توانید همه چیز را تغییر بدهید، بخواهید که شیوه عملکرد و تفکر آدم‌های بدذات را هم تغییر بدهید، اما باید بدانید که بسیاری هم هستند که اصولا اختلال شخصیت دارند، مثلا شخصیت ضداجتماعی دارند و تلاش برای اصلاح آنها آب در هاون کوبیدن است.

۴- برای خود حریمی ایجاد کنید
همیشه مجبور نیستید که به صورت رو در رو با افراد مشکل‌دار کار کنید. حتی اگر این فرد، یکی از همکارهای شما در یک پروژه یا محل کار باشد، می‌توانید تعاملات خود را با وی محدود کنید و اگر لازم باشد باواسطه کاری را به او محول کنید یا از او تحویل بگیرید.



۵- پشبینی‌شان کنید!

اگر به قدر کافی با یک فرد با عملکرد بدخیم سر کرده باشید و اگر به اندازه کافی باهوش باشید، می‌توانید همه رفتارها و عکس‌العمل‌ها او را پیشبینی کنید و خودتان را برای مقابله با او آماده کنید.


۶- آدم‌های باتجربه نمی‌گذارند که هیچ چیز باعث محدود شدن سرخوشی و احساس خوشبختی‌شان شود
خوشبختی یک چیز کاملا درونی است و خیلی وقت‌ها هیچ ربطی به جایگاه شغلی و میزان درآمد شما ندارد. اما در این میان خیلی از ماها از نظر روانی نیاز داریم که تأییدیه دیگران را برای احساس خوشبختی داشته باشیم. یعنی تا مطمئن نشویم که چند نفر در محیط کار، خوشبختی و عملکرد ما را تأیید نمی‌کنند، حس رضایت به ما دست نمی‌دهد. آن دسته از ما که نیازمند گرفتن این تأییدیه هستیم، همیشه نگران هستیم که پشت سر ما حرف‌هایی زده شود، گوش به زنگ می‌مانیم و سعی می‌کنیم متناسب با حرف‌هاو غیبت‌ها و انتظارات مردم، عملکرد خود را تنظیم کنیم.

اما تلاش برای همرنگ شدن با جماعت، باعث می‌شود که از آرمان‌ها و اهداف مخفی درونی خود به دور بمانیم و واقعا خوشبختی از ما فاصله بگیرد. بنابراین باید تأکید کنم که خوشبختی و رضایت خاطر، چیزهایی درونی هستند، هیچ وقت برای حرف و حدیث‌های بیرونی، ارزشی قائل نشوید. خودتان باشید و در جهت استعدادهایتان حرکت کنید. اگر آدمی هستید که از خواندن یک رمان یا دیدن یک فیلم خوب لذت می‌برید، اگر آدمی هستید که صرف یک شام در رستوران با اعضای خانواده یا یک خرید کوچک، شادتان می‌کند، نگذارید که حس لذت و خوشبختی شما با حرف‌های مردم فروکاسته شود.

اصولا بسیار از مردم توانایی درک لذت‌هایی به غیر از لذت‌های جسمانی را ندارند و خیلی بیهوده است که به آنها بفهمانید که خواندن، نوشتن، عاشقی بی‌دغدغه، ورزش یا اندیشه‌های خردمندانه چه لذتی دارند.

۷- آدم‌های موفق عملگرا هستند و به جای تمرکز روی مشکلات، روی راه‌حل‌ها کار می‌کنند

آدم‌های بدخیم پیرامون شما، کاری جز فهرست کردن مشکلات بلد نیستند، اما این شمایید که می‌توانید با چند کار کوچک، یک تغییر واقعی در شرکت و محل کارتان ایجاد کنید. شما ممکن است نتوانید، کل مشکل را حل کنید، اما می‌توانید شرایط را قابل تحمل‌تر کنید.



۸- ببخشید اما فراموش نکنید!
بخشایش به این معنی است که شما علیرغم بی‌مهری شخصی، کینه و دشمنی را از ضمیر خود پاک کنید. در روند بخشایش، بیشترین کسی که سود می‌برد، خود شمایید. چون احساس خوب بزرگ‌منشی به شما دست می‌دهد، اطرافیان شما بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت و در عین حال از شر افکار مزاحم راحت می‌شوید. اما بخشایش به معنی فراموشی نیست، شما باید نوع عملکرد آدم‌های پیرامونی‌تان را به یاد داشته باشید تا دوباره ضربه نخورید و مورد سوء استفاده قرار نگیرید.



۹- از نشخوارهای فکری پرهیز کنید
بعضی‌ها عادت دارند که اتفاقات منفی زندگی‌شان را مرتب با خودشان مرور کنند و بی‌مهری‌ها و خیانت‌های دیگران را به یاد آورند. ولی آدم‌های با تجربه موفق یاد گرفته‌اند که به این ورطه نیفتند.

۱۰- میزان مصرف کافئین خود را محدود کنید
زیاد محصولات دارای کافئین مثل قهوه استفاده نکنید، چون نوشیدن قهوه زیاد باعث ترشخ بیشتر آدرنالین می‌شود، آدرنالین هم هورمونی است که اصولا بدن را برای مبارزه آماده می‌کند. بدنی هم که آماده نزاع باشد، خیی راحت واکنش نشان می‌دهد، بنابراین می‌تواند به دام آدم‌های خبیث بیفتد و گرفتار بازی آنها شود.




۱۱- به اندازه کافی بخوابید
خواب خوب، هوشمندی شما را در کنترل احساسات تقویت می‌کند و سطح تنش را می‌کاهد. یک خواب خوب، شما را آدم مثبت‌تر، خلاق‌تر و باهوش‌تر در مدیریت آدم‌های شرور می‌کند.

۱۲- آدم‌های خوب پیرامون خود را شناسایی کنید و یک سیستم حمایتی برای خود درست کنید

همان طور که ممکن است آدم‌های بدذاتی در پیرامون ما باشند، آدم‌های خوبی هم پیدا می‌شوند که دنیایی از تجربه، خردمندی و مهربانی هستند، سعی کنید که آنها را شناسایی کنید و به گاه نیاز از کمک‌ها و مشاوره‌های آنها بهره ببرید.

۱۳
از تجارب قبلی خودتان درس بگیرید و شیوه‌های تعاملتان را ارتقا بدهید
اگر آدمی بوده‌اید که تا با حال با بی‌تجربگی مورد سوء استفاده آدم‌های خبیث دور و برتان واقع می‌شده‌اید، باید بگویم که اصولا مغز انعطاف خاص خودش را دارد، طوری که می‌توانید به تدریج تجربه کسب کنید و بهتر با این افراد مقابله کنید. شما به تدریج یاد می‌گیرید که در مقابل هر واکنش این افراد، اتخاذ چه تکنیکی سودمندتر و عقلانی‌تر است. مثلا یاد می‌گیرید که به جای اینکه یک جمله و طعنه آنها آرامش شما را به هم بزند، نشان بدهید که عین خیالتان نیست و با نشان دادن خونسردی و یک لبخند، نشان بدهید که حمله آنها چقدر سست و بی‌‌فایده بوده است و در نهایت به جای اینکه شما دچار تنش شوید، تنش را در خود آنها ایجاد می‌کنید. شما به تدریج یاد می‌گیرید که از تکنیک پاسخ ندادن تکانه‌ای و ضدحمله صبورانه استفاده کنید و بهتر از همه یاد می‌گیرید چطور با بزرگی کردن و به رخ کشیدن مهارت‌های خود، افراد بدذات را منزوی کنید.


گزارش از مریم عبدالهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۴:۱۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
یکی از حرف های رومخ بودن والدینم که همیشه تحمل میکنم و مدام رو اعصابمه اینه که باوجودش میدونن یک آدم باهوشم و از از شنیدنشم بهم میریزم و خیلیم بهشون تاکید کردم که نگن بهم،همش بهم میگن بی مغز و کله پوک! یا به عمد این حرفو میزنن که اعصابمو به هم بریزن و یا اینکه غیر مستقیم میگن! هیچ جوریم ترکش نمیکنن و اینم مثل دیگر رفتارای وحشتناکشون بدجور کلافم کرده! تازه این خوبه ش و یکی از صدها رفتار و حرفهای بد روزانه شانه که بهم تحمیل میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
کنگ فاتح
۱۰:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
بنده مطالعات گزینشی در این باره داشتم و چند تا موضوع و راهکار خدمتون عرض میکنم
افرادی رگ و ریشه خواصی ندارن و میخوان به هر عنوان خودشون به چیزی شبیه کنند
افرادی که همیشه اوغده ای بودن و مریض الحوال هستن و به مسابح افراد دور برشون به جایی رسیدن که فقط با سوزدن بلیط دیگران بلیط خودشون به رخ بکشن
افرادی که نمیتونن خودشون جایی تخلیه کنن و دق دلشو سر افراد دور برشون میزنن
این افراد و گرهها و کسی که در این شاخن همه از پروش بد و تربیت بد و بی تدبیری اول خانواده سپس جامعه هستن
اینگونه افراد باید در فیلتر ها گرفتار شون و و درمان بشن مانند ارئه گواهی نامه ،پروانه کسب،….
جامعه مدرن و پیشرفته به انسان ها های پیشرفته و مدرن نیاز داره
گرفتار شدن در چنین جامعه بیماری برای افراد آگاه و مدرن کمی سخته اما باید چگونگی تعامل با این نوع بی فرهنگی و ناشایستگی بدست بیارن و ضمن آن خود گرفتار و مبطلا نشن…
…‌‌..
مطالب زیادی هست اما این جمله پایان حرف بنده باشه
ریشه یابی مسائل و حل و فصل ریشه بهتر از آن هست که ما هزارتا نوع دارو تزریق کنیم تا جامعه به خودش بیاد
باید از تعصبات بی دلیل دست بر داریم و خودمون برای پیشرفت و مدرنیته شدن حاضر کنیم ….
به امید روزی که ما به حسرت به جوامع دیگر نگاه نکنیم و ….خود یکی از آن باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خیلی خیلی خوب و با مفهوم.مرسی ک هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
رایمون
۱۹:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دوست من خیلی نامرده امروز گفت میام باهم باشیم بازی کنیم اما نامرد نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام اطراف شوهرم آدمهای بدزات وجودداره که همش ازمن بدمیگن پشت سرم به شوهرم ومادرم که بامازندگی میکن عین خودشون کردن ویادش میدن ومن نمیبینمشون خودشون نشونم نمیدن ولی به مادرم و شوهرم خودشون نشون میدن وفکرمیکنن الاحضرتن وتمام هدفشون اینکه وضع وبرخورد آدما رابرام بدترازبدتر کنن واقعاادمای حسودوبیمارن ووقتی میگی هرجاباشن میفهمن وکاری میکنن که خودشون عالی میدونن هرروزم توهوای سردوووشوهربازنشستم به توحیاط بزرگمون میکشن وکاری ازدست کسی برنمیادوپول میگیرن ودزدن به قول معروف ازهفت دولت ازادن مابااین جورادماچجورباشیم وتوخانه هم هستن وهرجامیریم هم هستن. چون من بدم میادازشون خوشم نمیادونمیخوام جایی که هستیم باشن میان وهستن وفایده نداره نخته ضعفم گرفتن
United States of America
اسماعیل
۱۹:۲۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مطالب بسیار مفید وخوب هستند .موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
من الان
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۱:۴۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مفید بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۱:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
من اینقدر دنبال ادم مهربون مثل خودم بود اینجا فقط ادم مهربونه
Iran (Islamic Republic of)
.......
۱۹:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
من از بچگی همه بهم می گفتن خیلی خوب و مهربونمو دوسم داشتن . مهربونی شده ذاتی برام و نمیتونم بد باشم خیلی وقتا از خیل یا ناراحت میشمو کینه ب دل میگیرمو دوست دارم انتقام بگیرم ولی حتی نمیتونم تصور کنم ک کینه داشته باشمو بخوام انتقام بگیرم نمیتونم بد باشم اما دلم میخواد خوب نباشم میخوام گرگ باشم میخوام مثه خیلیا دورو و خیانتکار باشم چون حس میکنم همه جا بهم ظلم میشه میخوام جوری باشم ک هیچکس دورم نیاد دیگه مهم نیس برام ک ازم راضی باشنو خوبیامو بگن چون اگر بد باشم همه ازم دور میشنو کسی جرأت نمی کنه بهم ب هرروی بدی کنه و همیشه میگم خوشبحال ادمایی ک گرگنو بدن
Spain
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ببینید به عنوان فردی با تجربه می گویم راهکار های را که طرف را داغون کنید و او ب خودش القا کند خیلی بد است.هیچ وقت عصبانی نشوید و کم نیاورد.بعدش اگر فحش دادند جواب را با فحش ندهید یک تیکه ای بیندازید.سعی کنید تا می توانید نقطه قوت آنها را بد تر کنید و نقطه ضعفشان را جلو چشمشان بیاورید.وقتی طرف حرفی نداشت وح. حرف الکی و ناسزا زیاد می گفت یعنی زهر خودتون را ریختید.هر چند به روی خودش نیاورد.اگر هم نقطه ضعف شما را جلو چشمتان آورد یک حرفی بزنید که گویا نقطه قوت است.برای مثال یکی معدل کاملی دارد و پز می دهد.اگر شما مثلا دانشگاه یا مدرسه بهتری بودید به او بگویید پیش آدم هایی بی عرضه کامل شدی.از همین روش ها استفاده کنید.داغون می شود ولی فقط برای دفاع و گرنه دل شکستن بد کاری است.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۲:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقداری از مقاله را خوانده ام، عالی است متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام منم بخدا خیلی مهربونم وب هرمی خوبی کردم ولی خیلی ضربه زدن بهم خیلی مخصوصا نزدیکترین کسام ناسپاسی کردن دیگه ازشون خسته شدم خیلی بی چشم و رو و از خود راضی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
تنهای خسته
۰۴:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطالب عالی هستن ممنونم
Poland
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
یه خواهرزاده دارم که انواع و اقسام گناهان بزرگ رو انجام داده و الان هم انجام میده . مفسد فی الارض هست و اگر طبق قانون اسلام عمل شود باید اعدام شود. با خودش و حتی خانواده خواهرم قطع رابطه ‌کردم. چرا که دیدن آدم گناهکار عذاب آور و سردرد آور هست. اونم به کمین میشینه و روی ماشینم خط میندازه. موندم چکار کنم. چیزی نگم خودخوری میکنم. چیزی بگم ممکنه خون به پا شه. نظری ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من یه شوهر خاله دارم که خیلی ادم بدیه
همش شوخی های فیزیکی با من و دختر خالم میکنه
یه بار هم باهاش برخورد کردم دلی تمومی دداره
به نظر شما چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۱۵:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید و با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون
میخواستم بپرسم اگه این شخص مادر شوهر باشه و مدام با همدیگه توی یه خونه زندگی کنید چی؟ راه حل چی میتونه باشه؟
ممنوم از پاسخگوییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اگر اون اشخاص از نزدیکترین افراد به ما باشند چطور؟ پس از سالها زندگی کردن مابین اینگونه افراد و احساس نالایق بودن به این نتیجه رسیدم که مشکل از من نبوده بلکه اطرافیانم اینطور به من القا میکردند اونم با آگاهی کامل به کاری که دارند انجام میدن و ذره ای هم از این کارشون پشیمون نیستند. میدونم که هیچوقت نمیتونم با اونها قطع ارتباط کنم چون خانوادم هستند و از طرفی هم نگرانم که خصلت های بد اونها در من هم نفوذ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
عالی و مفید بود.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۱:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
عالی بود خانم عبداللهی
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
من يه دوست دارم كه خيلي بد ذاته و اصلا با همه قهر ميكنه منم ديگه تركش كردم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
منم با۳نفربد ذات سرکار دارم که که با حسادت که نسبت بمن داشتم هی زیرآب منو پیش مسئولمون زدن تا مجبور شدم از کارم بزنم حالا موندم توخونه نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
خیلی عالی مطالب و من برای همیشه از شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
النا
۲۳:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یک خواهر دارم . برای هر چی میگم استرس میگیره
Afghanistan
خورشید
۱۸:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دارم با چندتا ازین افراد زندگی می کنم هر کاری کردم که ازشون جدا بشم نتیجه نداد فکر می کنم امتحان خداوند هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
به به دمت گرم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم یه خواهر بدذات دارم که بزرگترین مشکلش اینه که اصلا روحیه اجتماعی نداره و هیچ کی رو نمیخاد، حتی خانواده خودش... نمیتونم تحملش کنم اما مجبورم باهاش زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
من بدبخت هم این مشکل رو دارم با یک آدم سایکوپت طرفم که همیشه در کنار من است. یک روانی بد ذات که فقط خدا می تواند شرش را از سرم کم کند
Iran (Islamic Republic of)
امین روشن بیان
۱۲:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود متشکریم.آهای مردم عزیزازاین مطالب درس بگیریدتابه دام افرادبدذات وخبیس نیفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود
Cyprus
ناشناس
۰۳:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یوسف
۲۱:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
برادر من یکی از بد ذات های پلیدی است که در سن 15 سالگی با ایجاد درگیری و ضربه زدن به من باعث شد 16 سال فلج باشم.
Iran (Islamic Republic of)
زخم خورده
۰۲:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام منم همیشه استرس دارم ک پدر مو ازم بگیرن فامیلای حسودی ک دارم چش ندارن ببینه چقدر منو دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
یک نوع از بدذات ها همون مظلوم نماها هستن که کاری میکنن از خودت متنفر بشی فکر کنی شیطان تویی
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۴:۱۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من دوستی دارم که ازش طلبکارم مغازه دارم خودم رفتم ازش طلبم روبگیرم همه اون حرفایی که بهش زدم ورازهایی که بهش گفتم روکشیدبه رخم گفت به همه میگم ابروتومیبرم گفت میام پیش شوهرت وپسرت میگم خیلی تهت هم زدچیکارکنم ادامه بدم به درخواست طلبم یابیخیال شم بنظرشما؟؟خیلی حرفاشم دروغه ازخودش دراورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
همینی که الان اینجا نوشتی رو با شوهر و پسرت در میون بذار. اصلا ازش نترس، حقت رو ازش بگیر، بهش بگو هر کاری می‌خواد بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ازشون نترسید، اونا یه سری موجودات عقده‌ای و بدبخت هستند که از رنج دیگران لذت می‌برند و دوست دارند شما رو هم مثل خودشون بدبخت کنند. یه جوری باهاشون رفتار کنید انگار نامریی هستند. ازشون دوری کنید، وقتی میاند نزدیکتون نه صداشون رو بشنوید نه نگاشون کنید انگار اصلا وجود ندارند، اونا آدمای ضعیف رو طعمه قرار می‌دند، خودتون رو طعمه‌شون نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مدعی گر بررخت تیغ کشید هیچ مگو
برش بی محلی تیز تراز شمشیر است
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
اگه آدم خوبی باشید و بدونید اینو ، یه آدم بد ذات نمی تونه باعث ناراحتیتون بشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
فقط باید دوری کرد بخاطر آرامش ‌خاطر خودمون‌ هم‌که شدهدباید دور این جور افراد رو خط کشید
Iran (Islamic Republic of)
لیلا 11 ساله
۲۰:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام خواهر من کوچک است و خیلی پرو بازی در می اورد مثلا بهش ی ناخون بزنی قطل عامت می کنه خیلی پرو هست و من با این وجود ازش بدم نمیاد و زورم میگیره ازش اخه مثلا میگه گوشی تو بده دستم و تو هم کار درسی داری خواهرم همون موقعه درحالی که کوچیکه میزنتم منم از ترس اینکه شاید جیغ بزنه و مامان و بابام دعوام می کنن کاری بهش ندارم خواهرم 7 سالش است و از سن 6 سالگی شروع به پرو بازی کرد لطفا راه حلی برای برخورد با همچنین بچه های کدن و پرو پیشنهاد کنید متشکر می شم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
من شوهرم خیلی باهام دشمنی میکنه ولجبازی هر رفتاری کردم که درست بشه ولی فایده نداره دارم دیوونه میشم هیچ راهی برام نمونده خانوادم هم حمایتم نمیکنن دوست دارم خودکشی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۷:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام۔ من مادرزنی دارم بسیار بسیار بدذات۔ برادرزنم از ما ٢٥٠ میلیون قرض کرد و پس از گذشت ده سال گفت؛ خودت گفتی کمکم میکنی و میخواستی نکنی۔ خلاصه پس از یکسالی رابطه ما قطع شد باهاش۔
مادر خانم من بدلیل ناتوانی های جسمی خودشو انداخت خونه ما و با لعنت و نفرین های دروغ به پسرش مدعی شد که پسرش همه پولهاشو خورده و چیزی براش نگذاشته۔ خلاصه الان چهارسالی هست که پیش ما زندگی میکنه۔ بدلیل اینکه دلش پیش پسرش هست، هرروز بهش زنگ میزنه و احوالپرسی میکنه۔ و پشت سر من و همسرم کلییییی حرف های ناجور میزنه۔ مثلا میگه من و همسرم هرگز لیاقت پسرشو نداریم و ۔۔۔۔ من به همسرم میگم ببریمش اسایشگاه تا بینمون خراب تر نشه۔۔۔ولی از اونجایی که همسرم ادم مهربونیه نمیخواد مادرش بره اسایشگاه۔۔۔مادرشم ای موضوع را فهمیده و هر روز موش میدوونه۔۔۔ الان همسرم افسردگی جدی و شدید گرفته و من مونده م چه کنم۔ شما جای من باشید چه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
یه همکلاسی بد ذات داشتم سه سال تموم آزارم میداد، مدرسه رو واسم کرده بود جهنم، منم چون توسرخور و ضعیف بودم هیچوقت هیچ کاری نمی‌کردم حتی باهاش خوب رفتار می‌کردم که دست برداره، حالا که بهش فکر می‌کنم حالم از خودم بد میشه . الان دوازده از آخرین باری که دیدمش گذشته ولی هر روز با خاطرات زجر می‌کشم.
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
بیخیال فراموشش کن بابا اکثر آدما با اینجور افراد تو مدارس سر و کله دارن واگذارشون کن به خدا فکر کردن بهشون فایده ای نداره که، از خودت هم بدت نیاد کسی باید از خودش بدش بیاد اون یاروئه نه تو
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۹:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
منم همچین موردی داشتم نمی دونم چرا چون درسم خوب بود یا هرچی خیلی تحقیرم می کرد الان 15 سال گذشته من موفقم و خوشبخت ولی هنوز یادش می افتم می گم چرا این کارو می کرد و غمگین می شم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
تحلیل همراه با راهکاری درستی ارائه شده که به واقعیت نزدیک بوده . تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مبی
۱۹:۰۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام ببخشیداگ کسی بهت حسوری کردوهرلباس یه وسیله ای ک بخری روبخره ناراحت میشم بایدچ برخوردی کنم بهشم میگم زبون درازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
من ی همکار بد ذات حسود داغون دارم ک همه کاری ک خواسته انجام داده تو محل کار.حالا رفته همه رو گذاشته کف دست صاحب کار و گفته ک من انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
لیندا
۰۷:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید
مقاله ای بسیار عالی بود اما من مادرم بسیار بد ذات هستش مثلا وقتی که من میخوام برم دانشگاه و دیرم شده میگه تهش نمیری دیگه درس زیاد هم مهم نیست وقتی هم که بچه بودم اصلا تو درسام و کارای دیگه ام کمکم نمی کرد کلا به پیشرفت من کمک نمی کنه چیکار کنم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خانه دار
۲۱:۳۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام منم یه جاریه بد ذات دارم که خیلی اذیتم میکنه.ما با هم تو یه ساختمون بودیم انقدر اذیت کرد مجبور شدیم از اونجا بریم.میگه من به شوهرش نظر دارم.تو مهمونیا با اون یکی جاریم جفت میشه بهم متلک میندازن و‌منو مسخره میکنن.خیلی اعصابمو بهم میریزه بگید اخه من باهاش چی کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
فقط بايد ترکشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
خیلی مفید بود واقعا بعد از خوندن این مقاله آرامش پیدا کردم ممنون از راهنمای ارزشمندتون
Iran (Islamic Republic of)
مریم قلخانی
۱۰:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام خانواده شوهرم خیلی خوب و مهربونن من بهشون حسودیم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
من یک مشکل دارم قبلا سرکاری کار میکردم بعد مشکل اخلاقی پیش اومد حالا هرجا میخوام کار کنم نمیزارن ولی نمیتونم سابتش کنم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
بله باید از این آدما دوری کرد؛ گاهی بی محلی هم جواب میده. ولی آهای شما هایی که نظر نوشته بودید و از خواهرتون شکایت کرده بودید، باید بهتون بگم شما نعمت بزرگی نصیبتون شده: خواهر؛ یه خواهر سالم. منم خواهر دارم و خیلی دوسش دارم و اونم خیلی دوسم داره، اما متاسفانه اوتیسم هستش و از نعمت هم صحبت شدن با خواهرم محرومم؛ پس قدر خواهرتونو بدونید دربارش اینجوری حرف نزنید دنیا دو روزه ارزش نداره از خواهرتون بد میگید
Iran (Islamic Republic of)
م.ت
۲۰:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
من یه خواهری دارم که ۸سال ازم بزرگتره همیشه سعی میکنم باهاش خوب باشم بهش راه درستو نشون میدم راهنماییش میکنم ولی اون انقدری ب من حسادت میکنه که کاملا از رفتاراش مشخصه با کوچکترین پیشرفتم گریه میکنه و حتی وقتی خریدی انجام میدم مثلا وقتی من یه جوراب بگیرم این از حسادت میخواد دق کنه و فورا با قهر کردن یا تند پاسخ دادن خودشوبهم نشون میده همیشه دنبال دعواس با وجود اینکه خودشو بهترین چیزارو داره ولی میخواد من همیشه پایینترین نقطه باشم لطفا راهنماییم کنید چطور رفتار کنم..انقد ازش کتک خوردم بجای سالم برام نمونده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فخريه كامل
۱۲:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
خيلي ممنون ،أز معلومات أرزشمد تأن.
من هـميش زير تاثير كنترول هـمسرم قرار ميگرم ، هنگامي كه در مورد كارهـاي روزمره در خانه اتفقات واقع سود أو از دشنام دادن و رفتار رشت هـيچ وقت دريغ نميورزد . من خيلي زير تاثير روحي قرار دارم و به اعزاي فاميل هـم ياد اوري كرده نميتونم . اگر ياد اوري كنم هم چيزي بحتر نميشه چون كه هـمسرم ميگه من هـمينطور استم. لطفا أز شما خاحش دارم كمكم نمايد .من در مورد مشكلاتم در انترنت سرچ كردم كه اين ارتكل شمرا خوندم پليز أز شما خوهـش مكنم جواب نظرم را ارسال كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۲۳:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام مطالبتون عالی بود
من یه دوستی دارم که از هزارتا دشمنم بدتره حالا براتون تعریف میکنم
این بشر کلا خیلی پرروئه!
مثلا ما با هم کلاس زبان میریم همش من براش بلیط کارت میزنم یا اینکه با ماشین بابام بر میگردیم خونه اما وقتی میاد مدرسه به من بدی میکنه خیلیییی چش سفیده!
یه دفعه هم امتحان داشتیم و کتابمو خونه جا گذاشته بودم اما اون بهم نداد بخونم و رفتم از کس دیگه ای کتاب گرفتم
به تلافی کارش یه دفعه که آزمون داشتیم (البته آزمون مهمی نبود) کتابمو بهش ندادم و باهام قهر کرد
در صورتیکه وقتی کتابشو بهم نداد اصلا باهاش قهر نکردم
چیکار کنم که حرصش در بیاد؟
میخوام حسابی حالشو بگیرم
لطفا کمکم کنید
ممنون بابت توجهتون
Iran (Islamic Republic of)
_nilo0far_mw
۲۰:۴۶ ۱۰ دی ۱۳۹۷
من چی بگم از دردم:) خواهری دارم که بخاطر بیماری روحی روانی و افسردگی شدیدش که تشدید شده مادرمو ازار میده مدادم میخواد خودکشی کنه مدادم گریه میکنه مارو نفرین میکنه فقط بخاطر اینکه مثلا فلان کارش درست پیش نرفته اون روز یا فلان چیزو نخریده میزنه ناسزا میگه حتی منو از خونه بیرون کرده! قرصم جواب نداده ما با ایت آدم چیکار کنیم مادرم داره از دست میره زیر بار عذاب
Iran (Islamic Republic of)
Delaram
۱۳:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام
نیلوفر جان عزیزم فکر میکنم سایتو اشتباه اومدی
خواهر شما دچار بیماری شده و اصلا فرد بد ذاتی نیست
Germany
یه خواهر
۰۹:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
من هم یه برادرشوهر حسود و بدبخت دارم که از هیچ اقدامی در جهت خراب کردن من و بالا بردن زن خودش فروگزار نکرد. الحمدلله بعد گذشت زمان هم خودش و هم خانومش رسوا شدند. الان این اونه که تنهاست و هیچکس اعتماد نداره به حرفهاش. به قولی حناش دیگه رنگی نداره.......
با خدا باش و پادشاهی کن و روز به روز موفقیت های زندگی تو ببر بالا. بزار دق کنند از حسادت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۰:۱۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
بهترین کار دعوا و زد و خورده،تا این کار رو نکنید خیالتان راحت نمیشه،این طبیعت انسانه(خشم و خشونت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
سلام مامانم وعروسمون باهمدرگیر شدن وعروسمون هر چی دهن ش اومده به مامانم گفته مادرم ناراحته ومن نمی دونمچطوری با زن داداشم برخورد کنم ..بااین چند باره… .دخالت کنم یا ن.… لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
همسرم من رو کتک میزنه و در رو روم قفل میکنه زنگ زدم و از وکیل که پرسیدم گفت میتونم بخاطره حبس تو خونه ازش شکایت کنم و برا کتکم برم پزشکی قانونی ، مهریمم فقط ۱۴ سکه اس که حتی نمیخوامش ۶ ماهه ازدواج کردم
بخاطره کتک گوشم اسیب دیده و بدنم پر کبودیه و سرم دائما درد میکنه ولی نمیتونم از خونه برم بیرون
پدرم میگه شوهرته و حق داره
هیچ کاری نمیتونم بکنم خواهش میکنم تو انتخاباتون دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
اگه نمیتونی ازش جدا بشی یا پدرت نمیزاره و به هر حال شرایط ه نفع ایشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
خوب زنگ بزن 110
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام چرا با وکیل صحبت نمیکنی راه کار بهت بده . اگه واقعا کتکت میزنه ازش یواشکی فیلم بگیر برو شکایت کن طلاقت رو بگیر تا کی میخوای بمونی تا آخر عمر که نمیتونی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
همسرم من رو کتک میزنه و در رو روم قفل میکنه زنگ زدم و از وکیل که پرسیدم گفت میتونم بخاطره حبس تو خونه ازش شکایت کنم و برا کتکم برم پزشکی قانونی ، مهریمم فقط ۱۴ سکه اس که حتی نمیخوامش ۶ ماهه ازدواج کردم
بخاطره کتک گوشم اسیب دیده و بدنم پر کبودیه و سرم دائما درد میکنه ولی نمیتونم از خونه برم بیرون
پدرم میگه شوهرته و حق داره
هیچ کاری نمیتونم بکنم خواهش میکنم تو انتخاباتون دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
Farnaz
۰۰:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام من مامان بابام متاسفانه از هم جداشدن
الان یه زن بابا دارم که خیلی خیلی خبرچین هست ،هر انسانی قاعدتا یه سری خطاهایی رو مرتکب میشه .منم چون ۷ سالم بود ک مامان بابام جدا شدن قاعدتا یسری مشکلات و اشتباهاتی دارم
اما اون به جایی که بیاد راه درستو بهم نشون بده .کوچک ترین اشتباهی که من میکنم میره به همه میگه
یعنی تو کوچه و محله و اقوام تمام زندگی منو گزارش کرده
واقعن امونم رو بریده
دیگه کلافم
چیکار کنم به نظرتون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
عزیزم مهم نیست.فک و فامیل ما که عیب نداشته ما ( ایرادهای خودشون ) رو رو ما میذارن. مثلا چشای من اگه قشنگه، فامیلام تو کل شهر از زشتی چشمای من می گن! یا اگه خوش اخلاقم می گن بد هست اخلاقش!
Iran (Islamic Republic of)
کیانوش
۲۲:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
جلوی دهن مردمو نمیشه گرفت
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۳:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یه برادر کوچیکتر دارم که باهام دشمن شده میره خونه برادر بزرگم گوشاشو پر میکنن مخصوصا زن داداشم که فقط میخواد اونو باما درگیر بکنه بنظرتون چیکار بکنم تا از دست اینا راحت بشیم کلا اعصاب نزاشتن واسمون
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
از بازو هایتون نون بخورین ب جای این ک دنبال مال مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یه مادر شوهر بدذاتی دارم که زندگیمون رو جهنم کرده مدام اذیت میکنه همه رو اللخصوص پسر خودش را . اونقدر اذیت میکنه که پسرش را راهی بیمارستان کرده مرتب پسرش رو با مرگ تهدید میکنه و هی میپرسه پسر قبل از مادر بمیره چقدر از اموالش به مادرش میرسه و میخواد زندگی پسرشو بهم بزنه مرتب داد و بیداد و توهین و دوس داره آبروی پسرش رو ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
خانم چه حرفیه؟ شما مادر نداری؟ مادرا اینطورین؟از اون عروسایی هان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
به احتمال زیاد اون یه بیماری روحی روانی داره. من بودم تا حد امکان از این آدم دوری میکردم با همسرم میرفتم یه شهر دور و دیگه جواب تلفناشم نمیدادم مسافرت رفتنی نزدیک شهرشونم نمیرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ تير ۱۳۹۷
با سلام
من ی راهنمایی از شما میخواستم
در خصوص مساله ای که سالهاست درگیرم ولی نتیجه نمیبینم
من خواهری دارم که از کودکی ب دلیل اختلاف سن کمتر همیشه ب گونه ای موردایجاد حسادت و مشکلاتی در پی آن شده است.
طوری که در موارد ریز دایم در حال مقایسه است.بسیار بهانه گیر و دنبال جنجال است با وحود اینکه سن کمی هم ندارد ولی نمیدانم چرا رفتار خود را عوض نمیکند.چند سالپیش دچتر بیماری روحی شد و چند سالی دارو مصرف کرد.متاسفانه در پی آن خانواده خیلی مراعات کردند.با وجود اینکه تحصیل خود را تمام کرد و مشغول به کار است ولی رفتار کودکانه دارد .ودنبال ایجاد تنش دعوا و بحث است.بقدری تحمل شرایط برای من به شخصه سخت شده که قصد جدا شدن از خونواده رو دارم چون هیچ جوره اختلاف وکلید کردن اون رو من متیجه نمیده..این وفتار رومن تاثیر بد گذاشته وباعث سلب ارامشم شده.لطفا راهنماید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۸ دی ۱۳۹۷
سلام همدرد. من هم مشکل تو رو دارم.
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۸:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
منم این مشکل رو با شدت بیشتر دارم
United States of America
م
۱۸:۱۴ ۰۶ تير ۱۳۹۷
تشکر از شما. خیلی مفید بود.
United States of America
شادی
۱۸:۱۴ ۰۶ تير ۱۳۹۷
من پدر شوهر بدذاتی دارم. هیچ به یاد ندارم حتی یه بی احترامی کوچیک بهش کرده باشم. هر دفعه که من و میدید یه کنایه می زد.هی باز من به خوبی و خنده ردش می کردم.هی باز عقده و حسادت داشت. جدیدا هر وقت من و میبینه سلام نمی کنه. اگه احیانا نگاهش بهم خورد اخم می کنه. مدام هم مجبورم ببینمش.خدا شاهده نمی دونم چه کنم. یعنی اینقد دلم و خون می کنه که آخرش می گم خدا به خودت واگذارش می کنم. اگه میدونستم با احترام حالش خوب میشه بیشتر احترامش می کردم. بدش میاد. ازم بدش میاد.حالا هر چی هر روز فکر می کنم کی بهش بد کردم یادم نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تو نمیتونی اونو اصلاح کنی من بودم با همسرم در میون میذاشتم ببینم اون چی میگه (چه درست چه غلط چون بعضیا میگن نباید اونو درگیر کنیم) منم آدمای نفرت انگیز دورم زیاده اعصابمو خورد کردن اما این مشکل اوناست و مشکل من نیست. باید از این آدما دوری کنیم
United States of America
شادی
۱۸:۱۴ ۰۶ تير ۱۳۹۷
من پدر شوهر بدذاتی دارم. هیچ به یاد ندارم حتی یه بی احترامی کوچیک بهش کرده باشم. هر دفعه که من و میدید یه کنایه می زد.هی باز من به خوبی و خنده ردش می کردم.هی باز عقده و حسادت داشت. جدیدا هر وقت من و میبینه سلام نمی کنه. اگه احیانا نگاهش بهم خورد اخم می کنه. مدام هم مجبورم ببینمش.خدا شاهده نمی دونم چه کنم. یعنی اینقد دلم و خون می کنه که آخرش می گم خدا به خودت واگذارش می کنم. اگه میدونستم با احترام حالش خوب میشه بیشتر احترامش می کردم. بدش میاد. ازم بدش میاد.حالا هر چی هر روز فکر می کنم کی بهش بد کردم یادم نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام،منم یه مادرشوهردارم،همیشه پشت سرم به شوهرم ازمن ایراد میگیره،از خونوادم ایراد میگیره،از قیافه،لباساو... ولی وقتی من باشم هی عروس گلم میگه،هی تعریف میکنه! با این بشر چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۲:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
موافقم دوست عزیز
هیچ کاری با این افراد نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
فقدفقد دوری وقطع رابطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
هزاران لایک
Iran (Islamic Republic of)
صحرا
۰۸:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم نمیتونم کاری بکنم و فقط باعث شده فشار خون من بره بالا و سردرد های بدی رو تجربه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من یه مادر شوهر بدذات دارم،الانم با زبونش زندگیه منوخراب کرد دارم از شوهرم جدا میشم،یعنی خدا انتقام منو ازش میگیره،هیچوقت نمیتونم ازش بگذرم،هیچ وقت نمی بخشمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام پیامهای خیلی اموزنده برای مواجه شدن با ادمهای موذی ارسال کردین ممنون وموفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من از دو رویی و نقاق ب سطوح اومدم.کاملا بهم ثابت شده در رفتار و باطن اون شخص و اینکه خبرچین قهاریه ولی نمیتونم و نمیدونم چیکار کنم.این خبرچینیش منو خیلی ازار میده.ادمیزاده دیگه ی موقع حرفی غیبتی مث خوتاشون ولی از سر حسادت زود خبرچینی میکنه .ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به کدوم سطوح اومدید شما؟ اون ستوهه (:
Germany
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ار ه مشکل منم همینه کاش یه مقاله درموردبرخوردباافراددورومیذاشتن
United Arab Emirates
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید
لطفا راهنمایی کنید ،داستان از این قراره که عموم و بابام پیش یکی از اقواممون کار میکردن تا اینکه عموم مغازه میگیره و بابام هم میخواست جدا مغازه بگیره که اون مرده نمیذاره و همش اذیتش میکنه و شکایت میکنه که این بده کاره و هر روز هم حرفش عوض میشه و یه بهونه میاره ،بنظر شما باید چی بهش گفت تا دست برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
منم گیر یکی از این ادما افتادم.هر راهی رو امتحان کردم از دوستی تا بی محلی.فایده نداره
اون تا بدبختی منو با چشاش نبینه دلش اروم نمیشه. فقط هم دلیلش حسادته.همه رو با من دشمن کرده.یکسره پشت سرم حرف میزنه. متاسفانه خیلی بهم نزدیکه. تو مهمونی همین که منو میبینه اینقد حالش بد میشه که از چهرش میشه فهمید. اون برون گراست من درون گرا .همه رو جمع میکنه دور خودش و تو مهمونیا همیشه من تنهام. هیچ راهی هم نداره.نمیدونم چیکار کنم دیگه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
لازم نیست کاری انجام بدید فقط خودتون باشید تلاش نکنید تا خودتونو پیش افرادی که ازتون بدگویی کرده اثبات کنید. اولش خیلی سخته کلا قضاوت شدن خیلی سخته. اما بعد از یه مدت خودش پیش همون افراد رسوا میشه. فقط به تلاشتون ادامه بدید و به رفتارش و نظرات دیگران بی توجه باشید. فقط جلب نظر خدا براتون مهم باشه این طوری در نزد خلق هم عزیز می شید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
کاملا موافقم.فقط و فقط دوری گرفتن از این افراد می تواند کمک کند و ارتباط کاملا غیر مستقیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
شوهر من هم چنین ادمی است نمیدونم چطور ازش خلاص بشم چون دوتا بچه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
تشکر از شما. خیلی مفید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
من یه خواهر موذی دارم که اگه جنگ بشه اونو میفرستیم آمریکا رو با زبونش به خاک سیاه بشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خدا هدایتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
هیچ وقت جواب توهین های آدمهای بدذات رو ندید چون اونها مهارت زیادی دارند که از حرفهای شما علیه تون استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
هیچ وقت بهشون اعتماد نکنید چون تغییر نمیکنند و منتظر فرصت هستند تا له شدنتون رو ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
من اخلاقم خیلی خوبه مهربون هستم ودلسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
من هم مهربون بودم و دلسوز ولی از روم رد شدن آسفالتم کردن شما هم مراقب باشید ازتون سو استفاده نکنن همه لیاقت مهربونیتو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
من که مهربونم
Germany
كارو
۲۳:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد بینا
۱۴:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
من 32 سالمه و با یه خانمی داخل کلاس زبان آشنا شدم.رابطمون فوق العاده صمیمی بود و خیلی همودوست داشتیم.تا اینکه من یه حرفی زدم که بهش برخورد و رابطمون مغای با قبل شد.تا اینکه چند وقت گذشت و خیلی سرد بود باهام و یه روز دعوامون شد گفت من منتظر بهانه بودم چند وقته و بهت هیچ حسی ندارم و... بعد که خواست از ماشین پیاده بشه مانعش شدم و خواستم باهاش حرف بزنم که نظرشو عوض کنم ولی جیغ زد بعدم با مشت زد تو دماغم و دوید رفت . با دماغ گچ گرفته فرداش رفتم سر کلاس ولی احساس کردم داره میخنده بهم و بعد از این یه هفته اصلا حتی به روشم نمیاره که زده دماغمو اینجوری کرده و من ذره ای ضعف نشون ندادم و حتی نگاهشم نمیکنم و حتی توی کلاس با همه میگمو میخندم ولی رفتار اون واقعا عصبیم کرده. میخوام یه جوری بشه که اون کوچیک بشه نه من . نظرتونو راجع به این قضیه بگید که چطور رفتار کنم که بتونم برنده باشم؟ممنون از همگی
Iran (Islamic Republic of)
موفق
۱۴:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
میتونی با پیشرفتت تو کلاس قدرتتو ب خوبی بهش نشون بدی
نمره اول کلاس بشو
اینطوری اون میفهمه ک در تو هیچ تذلزلی ایجاد نشه
و بهتره ک دیگه فراموشش کنی
چون اون دیگه ب درد تو نمیخوره....
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۹:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
باید اول دلیل سرد بودن رو ازش می پرسیدی و میگفتی چی شده که سردی و اگه بابت اون حرفم ناراحت شدی من منظوری نداشتم و بعد اگه هی خواست بره مجبورش نکن بمونه و الانم اصلا سعی نکن بهش فک کنی به خود برس و شاد باش .
Netherlands
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من بودم ازش به خاطر جراحت بینیم شکایت میکردم تا اون باشه دیگه روانی بازی در نیاره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۶
بسیار عالی بود ، استفاده کردم ، ممنون مدیرجان
Germany
میعاد
۰۹:۰۸ ۲۸ دی ۱۳۹۶
عالی ..
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۶
سلام امروز با مادر مسنم با ماشین میرفتیم یه جوون معتاد چاقو به دست پیچید جلومون و اومد سمت من با فحاشی گفت چی میخوای دنبال منی .من گفتم اقا اشتباه نگرفتی؟هیچی نگفت و با شرارت و جنگ طلبی به من نگاه میکرد .بهشگفتم مادرم تو ماشینه .ولی بازم همون رفتارو داشت .من ترسیدم باهاش درگیر بشم و مادرم ناراحتی پیدا کنه بنا بر این هیچی نگفتم و سرمو انداختم پایین تا رفت.ولی بعدش مادرم و خودم خیلی ناراحت شدیم .مادرم به خاطر من و من به خاطر ترس خودم .لعنت بر ترس .ای کاش نمیترسیدم و جواب نمیادم
Iran (Islamic Republic of)
موفق
۱۴:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
تو بهترینی
مادرت باید ب تو افتخار کنه
تو بهترین کار رو کردی
خوشحالم ک همچین پسرای باشعوری تو کشورمون هست
همیشه موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۹:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
کارت عالی بود اینا ارزش دعوا و درگیری ندارن و فقط به خودت آسیب میرسونی ادم های شرور چون کمبود دارن و کسی بهشون توجه نمیکنه منتظر اینن یکی توجه کنه و دعوا کنن. به نظر من تو عالی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
کارت عالی بود و تحسین بر انگیز؛ تو و مادرت باید اون قضیه رو فراموش کنید؛ شما که دیگه تو زندگیتون اون فرد رو نمیبینید. این مشکل اون فرده نه شما؛ بهترین کارو کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
تشکر از شما. خیلی مفید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
متاسفانه برخی مواقع نمیشه با این افراد خوب رفتار کرد چون احساس غرور و برتری آنها مانع رابطه خوب میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
زن داداش من خانوادمو خیلی اذیت میکنه هم با زبانش و هم با رفتارش داداشم هم ناآگاهانه همراهیش میکنه یا سکوت می کنه چیزی بهش نمیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
من یه چیز دیگه میخواستم
۱۲