تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

بهترین دروازه‌بان جهان مشخص شد

امروز شنبه 13 دی 1393 هجری شمسی برابر با 11 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 3 ژانویه 2015 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 78 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه تهران قهرمان مسابقات فوتبال باشگاه‌ها و دسته جات آزاد استان تهران شد.
 
اعضای تیم تهران عبارت بودند از: جواد بنی هاشمی، مهدی نیک خو، خان سردار،‌فتح‌اله میر باشیان،‌ احمد خلیلی‌، فیروز پژهان‌، اکبر مولوی، محمد انشاء‌، اصغر زاهدی، عبداله ساعدی، مهدیون و احمد خطیبی.
 
70 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس روی میز ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی پاکستان انتخاب شد امیر حسین احتشام زاده ، حمید کردلو، یوسف تیز هوش و هوشنگ بزرگ زاده به عنوان اعضای تیم انتخاب شدند.
 
 70 سال پیش در چنین روزی بیوک قره گوز لو کارمند انتشارات راه آهن و از قهرمانان کوهنوردی کشور به قله منبلان‌ صعود کرد.
 
 43 سال پیش در چنین روزی کوهنوردان ایرانی  به سرپرستی ناصر رستمی به قله کلیمانجارو صعود کردند و موفق به فتح‌ این قله پنج هزار و نهصد و شصت و سه متری شدند.
 
51 سال پیش در چنین روزی‌ تیم ملی فوتبال  ایران‌ در رقابت‌های مقدماتی المپیک 1964 توکیو در مسابقه برگشت در منطقه آسیا برابر تیم ملی فوتبال عراق به تساوی بدون گل رسید مصطفی عرب ، محمد رنجبر ، حمید جاسمیان،‌مهراب شاهرخی، حمید شیرزادگان، پرویز دهداری و جلال طالبی در این مسابقه برای تیم ایران بازی کردند.
 
46 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران دو تیم استقلال و پاس در ورزشگاه امجدیه در حضور بیست هزار تماشاگر برابر هم قرار گرفتند.

این بازی به علت وارد شدن توپ از سوراخ تور دروازه تیم استقلال به درون آن در دقیقه 41 با اعتراض بازیکنان دو تیم متوقف شد.

تیم باشگاه پاس با نظر رئیس باشگاه زمین را ترک و از ادامه مسابقه خودداری کرد. داوود نصیری داور مسابقه نیز این دیدار را سه بر صفر به نفع استقلال تهران پایان یافته اعلام کرد.

41 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی باشگاه‌های تهران با حضور 195 کشتی‌گیر از 29 باشگاه پس از برگزاری 294 مسابقه پایان یافت.

تیم باشگاه جعفری با 49 امتیاز اول، استقلال با 44 امتیاز دوم و اقبال با 30 امتیاز سوم شد. کشتی‌گیرانی که رتبه اول را کسب کردند عبارت بودند از:
 
در 48 کیلوگرم محمد سراجیان از تیم جعفری
در 52 کیلوگرم محمد مشهدی اسماعیل از تیم جعفری
در 62 کیلوگرم قدرت پور کریمی از تیم جعفری
در 68 کیلوگرم عبداله حاج احمدی از اقبال
در 74 کیلوگرم علی نعمتی از تیم جعفری
در 82 کیلوگرم حمیدعلی دوستی از تیم اقبال
در 90 کیلوگرم علیزاده شرکت کننده آزاد
در 100کیلوگرم سیف اله جواهری از استقلال و در 100+ کیلوگرم داوود ایوب از استقلال
 
در سال 1974 در چنین روزی الساندرو پتاچی ستاره دوچرخه‌سواری ایتالیایی متولد شد. وی که رکاب زنی متخصص در مسابقات جاده است تاکنون 48 مسابقه از تورهای بزرگ جهان را فتح کرده است.
 
الساندرو پتاچی که در رده‌بندی امتیازی مسابقات دور ایتالیا در سال 2014 در صدر ایستاد، در سال 2005 در مسابقات اسپانیا و در سال 2010 در رقابت‌های دور فرانسه به مقام قهرمانی رسید.
 
وی در سال 2007 به اتهام استفاده از مواد نیروزا محروم شد اما دادگاه مدتی بعد به علت نداشتن مدارک کافی وی را تبرئه کرد.
 
در سال 2010 در چنین روزی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال کاسیاس را به عنوان بهترین دروازه بان جهان معرفی کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، سال ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار