ساری؛

سربه فلک کشیدن بهای گاز مصرفی تعدادی از مشترکان گاز مازندران

بهای گاز مصرفی تعدادی از مشترکان گاز مازندران هنوز زمستان خودی نشان نداد، سر به فلک کشیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ زمستان برای خیلی ها تداعی کننده شب نشینی های گرم است،برای بعضی ها هیجان برف بازی است ، اما این وسط عده ای هم هستند که دو دوتاشون چهار تا نمیشود و هرچه این دروآن در می زنند تا ببینند کجای کارشان می لنگد افاقه نمی‌کند،که نمی‌کند.

هر سال که زمستان می رسد خیلی از مشترکان گاز بهای گاز مصرفی آنها اینقدر زیاد می‌شود و این بار سوژه پیگیری گزارش من قیمت نجومی قبض گاز مشترکان مازندران است.

یکی از مشترکان گاز شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:ماه قبل برای من پول گاز آمده 2225هزار تومان الان یک میلیون و 349 هزار تومان آمده؛بررسی کردم و پرسیدم چرا اینقدر زیاد آمده جواب درست و درمانی به من نمی دهند

وی گفت:پنجره های خانه ام را عوض کردم و دوجداره گذاشتم و خیلی از نکات ایمنی را رعایت می‌کنم و کمتر مصرف می کنیم دوباره شاهد افزایش قیمت بهای گاز هستیم.

مشترکی دیگر هم می گوید: اگر به قبض گاز نگاه کنید م‌ ببنید که مصرف گاز ما زیاد نیست بلکه نوشته 17هزارتومان عوارض گاز رسانی و مالیات برارزش افزوده 16هزار تومان و بیمه است که بهای گاز مصرفی ما را سربه فلک می کشد.

خانمی 28 ساله یکی از مشترکان گاز با مراجعه به باشگاه خبرنگاران ساری گفت: خانه ما دوطبقه است طبقه پایین 70متری بخاری معمولی، پکیج و اجاق گاز داریم و میزان بهای گازمصرفی با مصرف 292 متر مکعب 225 هزار تومان است وقتی ما خونه نیستم وهر دو واحد شاغل هستند وفقط 7ساعت خونه هستند چطور اینقدر پول گاز می آید ؟

نماینده مردم قائمشهر سوادکوه سیمرغ وجویبار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دو مساله بسیار مهم در کشور زندگی و معیشت مردم است بیکاری که موضوع جهانی است و نمی شود کاری کرد و دیگری گرانی است که نباید این اتفاق بیافتد گرانی زندگی مردم را تحت فشار قرار می دهد و دولت اگر بخواهد اقلام خودش را گران کند؛به مردم فشار می‌آید اینجا هم منطقه سردسیر است نباید کاری کنیم که مردم در مضیقه قرار بگیرند انوقت اهالی مجبوربه تخریب جنگل می شوند کالاهای را استفاده کنند که در نهایت به نفع جامعه و مردم کشور نباشد

حسینی افزود: انشالله در بودجه امسال را طوری اصلاح کنیم که برای مردم مشکل ایجاد نشود

مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمت در بحث گاز نداشتیم گفت : براساس سیاست گذاری کلان دولت در ابتدای سال 93 فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها با مصوبه مجلس افزایش قیمت اتفاق افتاده ودر غیر آن هیچ گونه افزایش قیمت در دوره نداشتیم

عرب مقصودی افزود:از هر متر مکعب گازی که مصرف می‌شود طبق مصوبه قانونی 130ریال برای توسعه گازرسانی به روستاهای محروم وصعب العبور مازندران دریافت می شود و بخشی از آن در اختیار آموزش وپرورش برای ایمن سازی هزینه می شود و این مبلغ مستقیم به خزانه واریز می‌شود.

وی درباره مالیات برارزش افزوده قید شده درفبض گاز نیز گفت: 8درصد بهای گاز مصرفی که مصوب قانونی مجلس را دارد وهرکه بیشتر مصرف کند به عنوان ارزش افزوده در هرقبض دریافت می شود و مستقیما به خزانه برای کارهای عمرانی واریز می شود.

وی درباره تکرار قبض واریزی هم گفت:در هفته دوبار ادیت وبروز رسانی صورت می گیرد احتمالا ادیت انجام می شود واریز شد صدور قبض خودش نمی نشیند این گونه مراجعه با امور مشترکان گاز با 22 قابل تعدیل است.

یک کارشناس گاز در گفتگو با خبرنگار ما گفت:مازندران کلا سردسیر است مازندران کوهپایه پل سفید شیرگاه و کلاردشت سرد 2 ودر جلگه سرد 3 حساب می‎شود که در میزان مصرف و هزینه  50 متر متفاوت است.

تیموری افزود: در مناطق سرد2 از 250 متر مکعب با 200 متر سرد  2برابری می کند و بهای گاز 50 متر ارزانتر محاسبه می شود.

وی علت افزایش بهای گاز مصرفی تعدادی از مشترکان گاز را فرسودگی وسایل گرمایش شامل بخاری و مشعل های گازسوز ده سال قبل دانست و افزود:با بهینه و نوسازی وسایل گاز سوز با برچسب انرژی رده aوb و رعایت الگوی بهینه مصرف هم می توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند و قبض مصرفی برایشان ارزانتر حساب شود و هم دامنه تصاعدی و پلکانی مصرف گاز را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.