فقر، ریشه اصلی طلاق است

مدیر مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه زنجان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش میزان تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: فقر، ریشه اصلی طلاق است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،فرناز امیراصلانی با بیان این مطلب، اظهارکرد: متاسفانه در جامعه امروز ایران، علاوه بر این موارد اعتیاد نیز یکی از مؤلفه‎های اصلی طلاق به شمار می‌رود، از این رو صیانت از زندگی معتادانی که به بازپروری رسیده و ترک کرده‎اند نیاز به ایجاد اشتغال دارند.

وی ادامه‌داد: به همین خاطر طی جلساتی که با متولیان امر داشتیم به استانداری پیشنهاد شد تا مبلغی بودجه برای ایجاد اشتغال این قشر به موسسات خیریه پرداخت کند یا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع)، علاوه بر افزایش سقف تسهیلات بتوان این افراد را به صندوق معرفی کرد.

وی افزود: متاسفانه دو سوم از پرونده‎های طلاق موجود در انجمن مربوط به اعتیاد مردان خانواده است. این در حالی است که تعداد کثیری از زنان اذعان می‎کنند اگر همسرشان ترک کرده و بازپروری شود حاضرند رجوع کرده و زندگی خود را از سر بگیرند.

امیراصلانی در این رابطه تصریح‌کرد: در واقع انجمن می‎تواند با شناسایی این خانواده‎ها، اعطای بودجه و متعاقب آن اشتغال‌زایی زمینه را برای شکل‎گیری دوباره عواطف بین زن و مرد فراهم کند، چرا که اشتغال و پشتوانه اقتصادی محکم یکی از مهم‎ترین عوامل بازدارنده از بازگشت به سمت اعتیاد است.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هوشیار
۰۸:۴۳ ۲۹ دی ۱۳۹۳
سرکار خانم اصلانی فقر فرهنکی یکی از عوامل طلاق است نه فقر.اکر یاد بکیریم به آنچه خدا به ما داده قانع باشیم خیلی چیزها حل می شود.چشم و همچشمی ها پدر مردم را در آورده.باید پایمان را به اندازه کلیممان دراز کنیم.. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ دی ۱۳۹۳
نخیر ماهواره ریشه اصلی طلاق است! مگه فقر پدیده نوظهوره؟؟ قبلا که بیشتر بوده چرا مردم صبور تر و مسئولیت پذیر تر بودند ؟ به روابط خانواده اهمیت می دادن؟ اکثرشونم وضعیت اقتصادی متوسط رو به پایین داشتن با یه عالمه بچه قد ونیم قد و مدرسه ای کلی خرج!
داستان چیز دیگه ایه!