معاون پارلمانی وزیر علوم:

تعیین تکلیف پرونده بورسیه‌های غیرقانونی/ کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر برگزار می شود

نصیری قیداری گفت: کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر با حضور سه تن از نمایندگان مجلس تنها با سمت حقیقی برگزار می شود.

تعیین تکلیف پرونده بورسیه‌های غیر قانونی/ کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، سعدا... نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه جشنواره فارابی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 6 جلسه از کمیته بررسی وضعیت اعتراضات دانشجویان بورسیه برگزار شده است که آخرین جلسه آن نیز در روز پنج شنبه گذشته برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات پرونده‌های اشتغال به تحصیل مربوط به بورسیه های غیر قانونی مورد بررسی قرار گرفت، چنانچه پرونده ها باید مورد استعلام بیمه قرار گیرد و تا پایان نتایج استعلام مشخص نشود، نتیجه روشن نمی‌شود.

قیداری تصریح کرد: تمامی پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است و در مرحله بعد تجدید نظر در مورد پرونده‌هایی که از لحاظ معدل کارشناسی ارشد مشکل داشته باشد، مورد بررسی و نتایج آن روشن می شود.

وی اظهار داشت:‌هر هفته یک یا دو جلسه در مورد بررسی نتایج این پرونده ها تشکیل می شود.

وی در ادامه گفت:  البته هماهنگ کردن این افراد که اغلب مشغله بیشتری دارند مشکل است.

وی در ادامه به نتایج مثبت و یا منفی استعلام اشاره کرد و گفت: اگر نتایج استعلام بیمه مثبت باشد افراد نمی‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند و در غیر این صورت اشتغال به تحصیل برای دانشجویان ممکن است.

قیداری تصریح کرد: 8 کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر توسط سه نفر از نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد، البته تاکنون هیچ حکمی از سوی وزیر علوم مبنی بر حضور این سه نفر از نمایندگان مجلس زده نشده است، بنابراین این نمایندگان تنها با هر سمت حقوقی که دارند می توانند در این کمیته حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: پورمختار، احمدی لاشکی و دوات گری به عنوان شخصیت حقوقی در این کمیته صاحب نظر هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار