سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بررسی پرونده بورسیه‌ها نیازمند احقاق حقوق همه افراد است/ لزوم بازنگری قوانین بورسیه

جعفری گفت: پرونده بورسیه‌ها به علت پیچیدگی‌هایی که به همراه دارد طولانی شده است و در واقع بر اساس نظر کمیسیون اصل 90 نمی‌توان بر اساس مصوبات گذشته شورای بورس در خصوص افراد این پرونده‌‌ها اظهار نظر کرد.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این پرونده به علت گستردگی با پیچیدگی و جزئیات فراوانی همراه است آنچه در خصوص این پرونده مسلم است که باید احقاق حقوق همه افراد در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: براساس تعبیری که کمیسیون اصل 90 به آن معتقد است نمی‌توان راه‌حل مناسبی برای پرونده افرادی که در این پرونده هستند اظهار نظر کرد چرا که این افراد یا جایابی شده‌اند یا در حال تحصیل‌اند و نمی‌توان  بر اساس مصوبات گذشته شورای بورس در خصوص آنها اظهار نظر کرد. 

وی با بیان اینکه حفظ حیثیت این افراد در اولویت رسیدگی است، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بهتر است این افراد بورسیه تحصیلی خود را ادامه دهند و قوانین بورس مورد بازنگری قرار گیرد و اصلاح شود و حتی جایی خلاء قانونی وجود دارد توسط مجلس و شورای بورس وزارت علوم بر طرف شود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
سلام
من یک سوال از آقای وزیر علوم دارم. می خواستم بدانم تکلیف ما که با آزمون و قانونی بورسیه شدیم و حالا بعد از گذشت سه سال و فارغ التحصیل شدن با جواب عدم نیاز دانشگاه محل بورسیه مواجه شده ایم چیست؟ چرا به دانشگاهها نامه زده اید و از آن ها خواسته اید که اگر بورسیه های خودشان را نیاز ندارند اعلام کنند. مگر قانون وجود ندارد که خیلی راحت با یک نامه احکام قانونی و رسمی را حذف می کنید؟؟!!!
آخرین اخبار