با یک ترفند ساده

سارق wifi خود را غافلگیر کنید

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه بدانیم که آیا کسی از اینترنت wifi ما استفاده می کند یا نه؟ در این گزارش به این موضوع می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،کاربران اینترنت wifi روز به روز به تعدادشان افزوده می شود،از استفاده عمومی (خانه) گرفته تا کارهای تجاری، بانک ها و … از این رو اگر شما یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب نکنید خطر بیرون همیشه در کمین خواهد بود.

در ادامه چندین تکنیک برای شناسایی سارق wifi وجود دارد که به می پردازیم

راحت ترین و ساده ترین روش نگاه کردن به چراغ Router می باشد،به طور مثال شما کامپیوتر خود را در حالت Hibernate گذاشته اید و هیچ گونه ارتباط اینترنتی ندارید،با یک نگاه به Router می بینید که چراغ Internet دارد چشمک می زند،این یکی از نشانه های سرقت از wifi می باشد.

روش بهتر این است که به Router خود وصل شوید.

نحوه اتصال به روتر
راهنمایی وارد شدن در زیر هر Router درج شده است اما تقریباً تمامی Routerها برای وارد شدن به تنظیمات از چنین روشی استفاده می کنند:

۱- Browser مثل Firefox باز کنید و آدرس 192.168.1.1 را وارد کنید.

۲- یوزر و پسورد به طور پیش فرض admin می باشد.

۳- به آدرسی که در بالا بیان شد مراجعه کنید.
 
در اینجا لیستی از DHCP Clientsها را می بینید که به راحتی می توانید ببینید که آیا کسی به وای فای شما وصل است یا نه، این آدرس در برخی Routerها کمی تفاوت دارد اما پیدا کردن آن زیاد سخت نیست. 

نکته:پسوردهایی مانند: تاریخ تولد،شماره موبایل و شماره شناسنامه و …. انتخاب خوبی نیستند،پس سعی کنید پسورد ترکیبی داشته باشید.

روش دیگر استفاده از برنامه های کاربردی می باشد، بعضی برنامه ها از کاربر قبل از وصل شدن یک سری سوالات پرسیده میشود و در صورت پاسخ صحیح می توانند به وای فای وصل شوند برنامه هایی مانند WiFi Guardian البته در بیشتر موارد یک پسورد قوی کافی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار