با تلاش ستادهای دیه سراسر کشور:

164 زندانی در دهه فجر آزاد شدند

به مناسبت سی و هفتمین دهه مبارک فجر طبق ابلاغیه مدیرعامل ستاد دیه کشور به شعب سراسر کشور، تمامی ستادهای دیه استانی موظف هستند حداقل روزانه ۲ زندانی غیرعمد را آزاد و گزارش روزانه خود را اعلام نمایند.

به گزارش 164 زندانی در دهه فجر آزاد شدندحوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در راستای اجرای طرح ویژه ستاد دیه به منظور آزادی حداقل 600 زندانی غیرعمد و آبرومند کشور برخی از استان‌ها به طور روزانه و برخی با انجام مقدمات این طرح به گزارش عملکرد استان در زمینه آزادی این زندانیان واجد شرایط کمک اقدام می کنند.
 
آزادی 50 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آذربایجان شرقی

«سلطانی»، مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان غربی با تبریک دهه مبارک فجر گفت: به مناسبت بیست و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 50  نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد می‌شوند.
 
وی بدهی این افراد را برای آزاد سازی 100 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل‌ کمک‌های مردمی و مابقی از محل منابع بانک‌های عامل و کمک ستاد دیه کشور تامین خواهد شد.
 
مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی را افراد آبرومند جامعه خواند و تصریح کرد: این افراد شهروندانی هستند که ناخواسته در پی حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، محکومیت‌های مالی و صدور چک بلامحل و غیرکلاهبرداری و ایراد خسارات غیر عمد راهی زندان شده‌اند.
 
سلطانی اظهار کرد: با مشارکت بانک کشاورزی و خیرین ستاد دیه آذربایجان غربی به مناسبت ایام الله دهه فجر امید است تعداد بیشتر از این این آمار 50 نفری را بتوانیم آزادی کنیم.
 
آزادی 41 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد اصفهانی به مناسبت ایام ا... دهه فجر
 
در دهه مبارک فجر تعداد 41 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان که 22 نفر از این افراد  را محکومان جرائم غیر عمد مالی، 9 نفر را محکومین به پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی و 10 نفر را نیز زندانیان مهریه و نفقه تشکیل می‌دهند، آزاد خواهند شد.
 
«احسانی»، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان اصفهان کل بدهی این افراد را معادل 31 میلیارد و 763 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 10 میلیارد ریال این مبلغ شامل کمک‌های نیکوکاران استانی و کمک ستاد دیه کشور می‌باشد و مابقی نیز با رضایت و همکاری خوب شکات، طلبکاران و اولیاء‌دم اخذ گذشت شده است.
 
آزادی 2 مددجوی غیرعمد بمناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران
 
دو زندانی غیرعمد استان بوشهر  که به دلیل عدم پرداخت مهریه و تصادف منجر به فوت در زندان بسر می‌بردند با تلاش ستاد دیه شعبه استان بوشهر به برکت 12بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن، آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.
 
«حمیدرضا حیدری» مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان بوشهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ستاد دیه را از برکات وجود این انقلاب بر شمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با حرکت در مسیر انقلاب در حوزه کاری خود زمینه‌سازی برای آزادی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم نماییم.
 
«ف.گ» که به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه همسر خود به مبلغ 106میلیون تومان به زندان افتاده و شغل خود را نیز از دست داده بود، با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف شاکی با گذشت مبلغ 70 میلیون تومان و دریافت مبلغ 20 میلیون و تامین 16 میلیون توسط خود مددجو رضایت خود را اعلام نمود.
 
مددجوی دیگری که راننده اتوبوس برون شهری است نیز بر اثر انحراف از مسیر و برخورد با گاردریل باعث فوت دو مسافر می‌شود و درنهایت علیرغم تأمین بخشی از مبلغ محکوم شده توسط بیمه راهی زندان می‌گردد.
 
 136 میلیون از مبلغ کل بدهی 230 میلیون تومانی این مددجو را شرکت بیمه و خانواده مددجو پرداخت کرده بودند، اما وی به دلیل مبلغ باقیمانده تا پیش از این همچنان در حبس به سر می‌برد.
 
این مددجو بدلیل مشکلات مالی و کهولت سن امکان پرداخت این مبلغ را نداشت که در نهایت با کمک ستاد دیه مبلغ 94 میلیون تومان باقیمانده به شکات این پرونده از طریق اجرای احکام پرداخت و موجبات آزادی این فرد فراهم گردید.
 
آزادی 56 زندانی غیر عمد قزوینی
 
مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان قزوین از آزادی 56 زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی خبرداد.
 
«آبفروش» با اعلام این خبرگفت: از این تعداد زندانی آزاد شده 5 نفر محکوم به پرداخت دیه غیرعمد و 51 نفر دارای محکومیت‌های سنگین مالی بودند.
 
وی ادامه داد: کل بدهی این تعداد از زندانیان مبلغی بالغ بر 42 میلیارد ریال بوده که با تلاش و میانجی‌گیری همکاران ستاددیه استان 70 درصد این مبلغ  توسط شکات مورد بخشش قرار گرفته است.
 
مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قزوین اظهار کرد: باکمک خیرین نیکوکار، پرداخت وام‌های قرض الحسنه، تسهیلات بانک‌های عامل، بیمه و سایر منابع موجود بدهی این زندانیان معسر غیرعمد پرداخت گردیده است.
 
آزادی 15 زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان
 
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی 15 زندانی جرایم غیر عمد در استان کرمان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.
 
«موسوی قوام»، با بیان اینکه همزمان با ایام دهه فجر زمینه آزادی 15 زندانی جرایم غیر عمد در استان کرمان فراهم شد، اظهار کرد: این تعداد زندانی از زندان‌های کرمان، بافت، جیرفت، بم و کانون اصلاح طلب آزاد خواهند شد.
 
وی با اعلام اینکه از این تعداد 10 نفر بدهکار دیه، سه نفر بدهکار مهریه  و دو نفر بدهکار مالی هستند، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی مبلغی بیش از  21 میلیارد و 874 میلیون ریال نیاز بود.
 
موسوی قوام در خصوص منبع لازم در جهت تامین این مبلغ گفت: از این میزان قریب یک میلیارد و 270 میلیون ریال از محل وام‌های قرض الحسنه،300 میلیون ریال از طریق کمک خیران استان، بیش از چهار میلیارد و 440 میلیون ریال از طریق کمک‌های ستاد دیه کشور و مابقی از طریق گذشت شاکی و کمک خانواده خود زندانیان تامین گردیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 228 زندانی جرایم غیر عمد در استان های کرمان به سر می برند که برای آزادی آنها شش میلیارد تومان لازم است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار