ابراز نارضایتی یک مسئول از حضور مبلغان غیرکارشناس در مجالس "زنانه"

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: سازمان و دفتر تبلیغات، دادسرای ویژه روحانیت و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برای جلوگیری از حضور زنانی که در جلسات مذهبی و گاهی در مراسم لهو و لعب به هنرنمایی می‌پردازند چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی ابطحی در جمع خبرنگاران در تبیین چگونگی پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یک نهاد نوبنیاد و جوان است، اظهار کرد: این نهاد مذهبی و اعتقادی در ابتدای انقلاب اسلامی به امر امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شد و با دستور مقام معظم رهبری و حمایت همه مراجع تقلید و فضلای حوزه علمیه قم در همه نقاط کشور گسترش یافت.

وی درباره تعداد آمار حوزه‌های علمیه فعال در سطح کشور افزود: در حال حاضر تعداد 413 مرکز حوزه علمیه خواهران و بیش از 70 هزار طلبه در سطوح مختلف در این مراکز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 358 مدرسه در سطح دو کارشناسی، 54 حوزه به عنوان مرکز تخصصی کارشناسی ارشد در سطح 3 و یک مدرسه نیز در سطح دکترا در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با اعلام اینکه دانش آموختگان خواهر حوزوی در سراسر کشور در 14 رشته تخصصی مشغول تحصیل هستند، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در راستای آموزش معارف اسلامی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور مشغول ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع و مختلفی هستند، این در حالی است که علاقمندان خواهر دروس حوزوی حتی در مناطق برخوردار از دو مذهب شیعه و سنی مانند عسلویه، سیستان و بلوچستان، کردستان و بخش‌هایی از استان خراسان اکنون در 54 مرکز اعتقادی و دینی در این نواحی مشغول تحصیل بوده‌اند.

ابطحی با اشاره به اینکه خواهران بخش قابل توجهی از اساتید مدرس حوزه‌های علمیه خواهران را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: به جز مناطق محروم و یا برخی دروس سطح سه و چهار سایر دروس توسط بانوان طلبه نخبه در این مراکز تدریس می‌شود.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید از حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح‌کرد: این مراکز دینی با حمایت و پشتیبانی مراجع عالی قدر جهان تشیع توانسته جایگاه ویژه خود را در کشور به دست آورد به طوری که بر اساس منویات مقام معظم رهبری پدیده خواهران طلبه پدیده عظیمی است و حضور دانشمندان اسلامی در عرصه‌های مختلف اثرات بسیار عظیمی در دنیا به جا گذاشته و این شجره طیبه برای انقلاب نیز آبرو آفرین بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان استقبال بانوان اصفهانی از تحصیل در این مراکز را به برکت بانو مجتهده امین بسیار درخشان توصیف و خاطرنشان‌ کرد: در حال حاضر 56 مرکز حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 8 حوزه تخصصی زمینه تحصیل خواهران علاقمند را در رشته‌هایی مانند تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات، اخلاق و کلام و مطالعات زنان فراهم می‌کند.

وی افزود: استان اصفهان دارای هفت هزار و 700 طلبه بانو در سطوح مختلف است که از این میان یک هزار نفر در سطح سه کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و مقطع دانش آموختگان سطح چهار نیز به‌زودی در استان اصفهان تاسیس خواهد شد. همچنین در استان اصفهان بیش از 550 هزار نفر استاد بانو و نخبه در مراکز مختلف وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران مشغول فعالیت هستند.

ابطحی با اشاره به مزایای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: شاگردی حضرت امام صادق (ع)، اهل بیت، آشنایی با معارف دینی که در فطرت وجودی هر انسانی وجود دارد و استفاده از مدارک معتبر تحصیلی حوزوی برای ادامه تحصیل یا تدریس در دانشگاه‌ها یا سایر مراکز آموزشی غیر حوزوی از جمله برکات و فایده‌های تحصیل در مراکز حوزوی خواهران است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران از امروز شنبه تا 10 اسفند ماه سال جاری به صورت نامحدود خبر داد و تصریح‌ کرد: حوزه علمیه خواهران در آموزش سطح دو خود در سه مقطع تمام وقت در شرایط ارائه مدرک دیپلم با معدل حداقل 12 و شرط سنی زیر 30 سال، نیمه حضوری با شرط ارائه مدرک دیپلم با معدل زیر 15 و پاره وقت در صورت ارائه مدرک دیپلم با معدل حداقل 12 به صورت باز و بدون محدودیت سنی یا معذوریت اخذ تعداد واحد اقدام به جذب دانش آموز می‌کنند.

وی در خصوص شروط تحصیل در سطح 3 مقطع کارشناسی ارشد، تصریح‌ کرد: افراد علاقمند به تحصیل در این مقطع می‌توانند در دو قالب حضوری و غیر حضوری با شرط برخورداری از مدرک سطح دو شروع به تحصیل کنند.

ابطحی با تاکید بر اینکه تحصیل در حوزه‌های علمیه برای بانوان علاقمند به طور کامل رایگان است، خاطر‌نشان‌ کرد: با این وجود دانش آموختگان حوزوی باید کتاب‌های مورد نیاز خود را البته با 40 درصد تخفیف خریداری کنند این در حالی است که مراکز حوزوی مخصوص بانوان در حال حاضر در همه نقاط استان اصفهان وجود دارد و افراد برای تحصیل لازم نیست محل سکونت خود را ترک کرده و به شهر دیگری هجرت کنند بنابراین بانوان علاقمند به تحصیل در حوزه‌های علمیه می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به مرکز اطلاع رسانی www.hc.ir مراجعه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان در تبیین آینده شغلی بانوان طلبه، گفت: این افراد پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در آموزش و پرورش، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، جهاد دانشگاهی و سپاه مشغول کار و فعالیت شوند به طوری که در حال حاضر از این بانوان در اردوهای راهیان نور استفاده می‌شود و این افراد در طرح‌های صالحان، رحمت و نور به ترتیب با بسیج، بهزیستی و دانشگاه همکاری می‌کنند.

وی برگزاری جشنواره علامه حلی در اسفند ماه سال جاری را مورد توجه قرار داد و افزود: این پنجمین حضور زنان در این جشنواره در کنار مردان طلبه است با این وجود زنان طلبه استان اصفهان در طول چهار دوره گذشته بیشترین حضور را در بخش‌های تالیفی به خود اختصاص داده‌اند.

ابطحی با ابراز نارضایتی از حضور بانوان مبلغ غیر کارشناس در مجالس زنانه، خاطر‌نشان‌ کرد: وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه آموزش است و در این میان سازمان و دفتر تبلیغات، دادسرای ویژه روحانیت و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به وظیفه خود در مورد جلوگیری از حضور این افراد در جلسات مذهبی که گاهی به واسطه صدا یا بیان خوب خود در مراسم لهو و لعب نیز به هنر نمایی می‌پردازند عمل کنند و اگر چه تاکنون در این زمینه اقدام موثری انجام نشده است، اما افراد و مسئولان در تلاش هستند تا در این زمینه وارد عمل شده و به عنوان مثال با صدور کارت‌های معتبر برای مبلغان واقعی با افراد متخلف برخورد کنند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار