در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های افزایش 28هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش و افزایش 50 درصدی فروش غیر مجاز قرص ریتالین در شب امتحانات پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جوان، مردم سالاری، خراسان و ایران در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون تشکیل کمیته مدیریت بحران آب در استان‌های کشور،‌مشکلی برای شرکت کنندگان در مناظره‌های دانشجویی پیش نمی‌آید... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آنها خواهیم داشت.

روزنامه جوان: افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، افزایش طلاق به ویژه طلاق‌های عاطفی، فاصله بین نسل‌ها، تضعیف روابط والدین و فرزندان، گسستگی خانواده‌ها، تضعیف باورهای مذهبی و اجتماعی از مهمترین دغدغه های جامعه امروز است.

به طوری‌که گسترش روند گسستگی خانواده‌ها، تضعیف روابط والدین، فرزندان و زوجین، فاصله میان نسل‌ها، افزایش طلاق، باعث افزایش آسیب‌ها و معضلات بسیار دیگری از جمله افزایش جرایم مختلف می‌شود.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع  سه چهارم بزهکاران جهان از خانواده‌های متشنج هستند، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است: تحکیم بنیان خانواده و نقش زن در افزایش بزهکاران جهان موثر است کسانیکه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی و مهارت‌های زندگی ناآشنا هستند در زندگی دچار مشکلات ومعضلات بسیاری می‌شوند نشانه‌های آنها  عبور از ارزش‌ها، منفی اندیشی، سیاه بینی، بی ارادگی، سستی و بسیاری از علایم روحی و روانی است.

در ادامه نیز موضوع‌های ثبت سالانه بیش از 150هزار طلاق در کشور، تفاوت خورده فرهنگ‌ها، افزایش طلاق‌های توافقی، مطالبه مهریه، ناهنجاری‌های خانواده، ثبت سالانه بیش از 700هزار داروی خانواده در سیمای خانواده و ... بررسی می‌شود همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع "محصولات داخلی با بازار قهرند" می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*مشکلی برای شرکت کنندگان در مناظرات دانشجویی پیش نمی‌آید

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مشکلی برای شرکت کنندگان در مناظره‌های دانشجویی پیش نمی‌آید،‌می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: آیین نامه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نهایی شده و شرایط در آن گفته شده است با نظارتی که ایجاد شده مشکلی برای شرکت کنندگان در مناظره‌ها پیش نخواهد آمد اما باید اخلاق رعایت شود که اگر اینگونه باشد کار به توهین و بدرفتاری نمی‌کشد.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های جایگاه مناظره‌ها و کرسی‌های دانشجویی در ایران و جهان، وجود سفرهای اسلامی، شرکت در کنفرانس‌ها و مراسم مختلف با حضور مسئولان، لزوم تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی، لزوم ترویج الگوی بومی در کرسی‌های آزاد اندیشی و.... صورت  می‌گیرد.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع عظمی مجلس برای حل بحران گرد و غبار نمی‌بینیم، می‌پردازد.

روزنامه خراسان:

*تشکیل کمیته مدیریت بحران آب در استان‌های  کشور

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود به موضوع تشکیل کمیته مدیریت بحران آب در استان‌های کشور،‌می‌پردازد.

افزایش آلایندگی هوا، کاهش نزولات آسمانی،مرگ تدریجی تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، کاهش منابع آبی در سراسر کشور از مهمترین بحران‌های جامعه امروز است.

روزنامه خراسان در این باره آورده است: کمیته مدیریت بحران آب در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.این طرح یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای تامین آب و برق کشور است.

در ادامه نیز موضوع‌های برگزاری همایش‌های سالانه بحران و پدافند غیر عامل در صنعت آب و برق، لزوم مقابله با خشکسالی، تشکیل دفاتر مدیریت بحران آب در استان‌های کشور و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های افزایش تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی و فعال شدن سامانه درخواست اخذ مجوز مراکز مشاوره ازدواج، می‌پردازد.

روزنامه ایران:

*افزایش یافتن بودجه آموزش و پرورش به 28هزار میلیارد تومان
 
روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش یافتن بودجه آموزش و پرورش به 28 میلیارد تومان، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است: 4هزار و 200میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه شده است و در مجموع بودجه این وزارتخانه در سال 94 به بیش از 28هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

در ادامه نیز موضوع های اختصاص 3هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و وزارت علوم، اختصاص بودجه آموزش و پرورش به تخریب و بازسازی مدارس و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و سازمان دانش آموزی و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های "در پیش بینی و پیشگیری بحران عقب هستیم" ،"مردان ایرانی بیشتر از زنان قربانی حوادث و بیماری‌ها هستند"، "سپرده شدن ثبت تخلفات پارک خودرو به پلیس یاران" و "فراموش شدن بیمه بیماران روانی" می‌پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روزنامه ، بحران ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.