فلاح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پروژه محور اهر - تبریز تکمیل نشود، «تلفات جاده‌ای» افزایش خواهد یافت

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که پروژه محور اهر - تبریز تکمیل نشود، «تلفات جاده‌ای» در این استان افزایش خواهد یافت.

پروژه محور اهر - تبریز تکمیل نشود «تلفات جاده‌ای» افزایش خواهد یافتعباس فلاح‌باباجانی نماینده مردم اهر و هریس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به شدت از عدم رسیدگی وزارت راه و شهرسازی به مشکلات محور جاده اهر – تبریز انتقاد کرد.

وی افزود: محور اهر – تبریز حدود 90 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن 2 بانده شده ولی 45 کیلومتر باقیمانده همواره حادثه‌آفرین بوده است.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: در بهمن ماه93، 12 نفر از هموطنان جان خود را در این محور از دست دادند، به طوری که 5 معلم در سانحه رانندگی کشته شدند و پیش از آن نیز 4 نفر در سانحه رانندگی در آتش سوختند.

وی افزود: در بودجه 94 حدود 26 میلیارد تومان برای تکمیل این جاده در نظر گرفتیم ولی قطعاً این رقم کافی نخواهد بود، چرا که 30 الی 40 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

فلاح‌باباجانی اظهار داشت: در این محور روزانه 25 الی 30 هزار دستگاه ماشین به شهرهای اردبیل، تبریز، اهر،‌ هریس، ورزقان،‌ کلیبر، هوراند و مشکین شهر تردد می‌کند.

وی افزود: در سال 93 دو بار از وزیر راه و شهرسازی دعوت کردیم تا از منطقه بازدید کند و آقای آخوندی از نزدیک وضعیت محور اهر – تبریز را مشاهده کرده است.

نماینده مردم اهر و هریس تصریح کرد: هزینه‌ای که صرف درمان، بیمه و دیه مصدومان سانحه رانندگی در این مسیر می‌شود به مراتب بیشتر از هزینه تکمیل این پروژه است.

وی تصریح کرد: فقر و بیکاری در منطقه بیداد می‌کند به طوری که 21 هزار نفر بیکار در منطقه ارسباران داریم ولی مردم از این موضوعات ناراضی نیستند و فقط می‌خواهند در مسیر اهر – تبریز کشته نشوند.

فلاح‌باباجانی اظهار داشت: مواد معدنی منطقه را به استان‌های دیگر منتقل می‌کنند که تردد ماشین‌های سنگین یکی از عوامل تصادف است.

وی افزود: مسئولان می‌توانند شرکت معدنی را مکلف کنند تا هزینه تکمیل پروژه محور اهر – تبریز را پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این موضوع را با هیئت رئیسه مجلس در میان گذاشتم و از آن‌ها خواسته‌ام تا هر چه سریع‌تر به مشکلات محور اهر – تبریز رسیدگی شود.

فلاح‌باباجانی پیشتر به باشگاه خبرنگاران گفته بود: اگر مسئولین کشور وظیفه خود را در قبال محور اهر – تبریز انجام ندهند، استعفا خواهم کرد، چرا که نمی‌توانم جوابگوی مردم باشم، در صورتی که استعفا کنم ناگفته‌هایی از تصادفات، زلزله، خودسوزی، حلق‌آویز کردن و... که تا به حال نگفته‌ام را خواهم گفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار