کريستين لاگارد:

رشد اقتصادی هند در سال 2019 از چين فراتر خواهد رفت

کريستين لاگارد، مديرکل صندوق بين المللي پول اعلام کرد تا سال 2019 توليد ناخالص داخلي هند از مجموع توليد ناخالص داخلي روسيه، برزيل و اندونزي فراتر خواهد رفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، مديرکل صندوق بين المللي پول در سفر خود به هند گفت اين کشور بر خلاف ديگر کشورهاي بزرگي که در حال حاضر با کاهش فعاليت هاي اقتصادي مواجه هستند، در مسيري قرار گرفته است که « موتور کليدي رشد اقتصادي جهان » تلقي شود.

صندوق بين المللي پول هفته گذشته اعلام کرد رشد اقتصادي هند در سال هاي 2015 و 2016 به ترتيب 7.2  درصد و 7.6 درصد خواهد بود. به گفته لاگارد، توليد ناخالص داخلي هند در سال 2019 نسبت به شاخص هاي ثبت شده در سال 2009 دو برابر خواهد شد. در سال 2009 توليد ناخالص داخلي هند  1400 ميليارد دلار بود.

با توجه به کندي رشد اقتصادي چين، صندوق بين المللي پول بر اين باور است که هند احتمالا بيشترين رشد اقتصادي را در بين اقتصادهاي نخست جهان خواهد داشت.

چين اوايل ماه مارس پيش بيني هاي خود را در مورد رشد توليد ناخالص داخلي در سال کنوني ميلادي از هفت و نيم درصد به هفت درصد کاهش داد. اما صندوق بين المللي پول به نوبه خود انتظار دارد در سال 2015 رشد اقتصادي چين تنها شش و هشت دهم درصد باشد.

لاگارد ضمن استقبال از شرايط اقتصادي هند، در مورد احياي اقتصادي جهان که به گفته وي همچنان « بسيار کند، شکننده و نامتعادل » است، ابراز نگراني کرد.

وي پيش بيني هاي صندوق بين المللي پول را درخصوص رشد اقتصادي جهان در سال 2015 و 2016 تأييد کرد و آن را « دلسرد کننده » خواند. صندوق بين المللي پول رشد اقتصادي جهان را در سال کنوني ميلادي و سال آينده به ترتيب سه و نيم درصد و سه و هفت دهم درصد پيش بيني کرده است.

مديرکل صندوق بين المللي پول افزود هر چند که ظاهرا از سر گيري رشد اقتصادي در آمريکا و انگليس قوي است، اما منطقه يورو و ژاپن با تداوم رشد ضعيف و تورم پايين تهديد مي شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، چین ، هند ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار