کارشناس هندی بیان کرد

مبارزه با "تورم فزاينده" اصلی‌ترين چالش دولت جدید هند

نخست وزير جديد هند با چالش‌های اقتصادی جدی مواجه است و باید از تلاش‌های رئیس بانک مرکزی هند برای مقابله با تورم حمایت کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سي‌ان‌ان، "روچير شارما" در گفتگو با اين شبکه گفت: حزب "بی‌جی‌پی" توانست در انتخابات هند با کسب اکثريت کرسی‌های پارلمان با قاطعيت به پيروزی برسد. اين پيروزی قاطع سبب می‌شود حوزه اختيار و عملی براي اين حزب و رهبرش يعنی "نارندرا مودي" بوجود بيايد که در چند دهه گذشته در هند وجود نداشته است.

بر این اساس، در10 سال گذشته که  حزب کنگره در هند در مسند قدرت بود تورم در اين کشور به صورت فزاينده‌ای افزايش يافت و درواقع، بدترين نرخ تورم هند در تاريخ اين کشور پس از استقلالش رقم خورد و دو رقمی شد.

بااين اوصاف، نخست وزير جديد هند با چالش‌های اقتصادی جدی مواجه است. مهمترين کاری که مودی در عرصه بانکی و مالی بايد انجام بدهد اين است که از تلاش‌های رئيس بانک مرکزی هند براي مقابله با تورم حمايت کند.

همچنین بايد اهداف مشخصی با برنامه‌ريزی براي کاهش دادن تورم در هند تدوين شود و براساس آن با تورم فزاينده مقابله شود.

 در حال حاضر، تورم بيش از همه بر اقشار فقير در هند فشار وارد می‌کند و مردم خواهان اقدام جدی و فوری دولت در اين زمينه هستند.

دومين کار مهمی که دولت جديد هند در عرصه اقتصادی بايد انجام بدهد اين است که انضباط مالی بايد پيدا کند. بايد هزينه‌های دولت کاهش يابد. هزينه‌های دولت در زمينه طرح‌های رفاهی کشور در چندسال اخير، از کنترل خارج شده است.

مودی بايد هزينه‌های دولتی را بجای صرف کردن در زمينه‌های رفاهی و خدمات عمومی ازقبيل حوزه بهداشت و درمان، بايد در مسير زيرساخت‌های کشور هدايت کند و بايد برای پوياکردن اقتصاد کشور، از اين بودجه‌ها بهره بگيرد.

گام برداشتن جدی در اين دو حوزه، بايد دو اولويت دولت جديد هند باشد تا براساس آن، اقتصاد هند سر و سامان پيدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار