فرمانده پدافند هوایی ارتش در منطقه جنوب غرب کشور:

پدافند هوایی ارتش به سمت بومی شدن حرکت می‌کند

فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش، گفت: خوشبختانه پدافند هوایی ارتش با اتکا به نیروهای متخصص چه در دانشگاه پدافند هوایی خاتم و چه دلیرمردان همیشه در صحنه پدافندی کشور به سمت بومی شدن حرکت می کند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمود احمدی، فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش در جنوب غرب کشور در بازدید از یادمان راهیان نور شهدای گمنام اندیمشک، با اشاره به ناکامی دشمن در تقابل هوایی با ایران، گفت: عقبه پیشرفت پدافندی و برتری هوایی ایران به اقتدار ما در عرصه تقابل با دشمن در دوران دفاع مقدس برمی‌گردد که باعث سرنگونی 90 فروند هواپیمای دشمن در عملیات والفجر8، توسط پدافند ارتش شد که در نوع خود بسیار بی‌نظیر بود.

در حاشیه این بازدید، این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در خصوص نقش محوری پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی، گفت: پدافند هوایی ارتش در صحنه نبرد از تأسیسات نفتی، اماکن پتروشیمی و مناطق حساس و حیاتی کشور به خوبی محافظت کرده و نقش موثر و فعالانه ای در این زمینه ایفا کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر پشتیبانی‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نبود پیروزی رزمندگان ما در تقابل با رژیم بعث عراق به دست نمی‌آمد که مصداق بارز آن عملیات والفجر8 بود که همگان شاهد بودند دلیرمردان پدافند هوایی ارتش 90 فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کردند و به اعتراف تحلیلگران این اتفاق نظامی تا پایان جنگ بی نظیر بود.

فرمانده پدافند هوایی ارتش در جنوب غرب کشور، افزود: پدافند هوایی ارتش توانست مسئولیت خود در دوران دفاع مقدس که پاکسازی آسمان از لوث وجود دشمن در فضای عملیات است را به نحو مطلوب و شایسته‌ای انجام دهد تا به واسطه آن برتری هوایی نصیب رزمندگان ما شود. 

وی  استفاده از شاخصه بومی شدن را  هدف پدافند هوایی ارتش در ارتقای توانمندی‌های خود دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پدافند هوایی ارتش با اتکا به نیروهای متخصص خود چه در دانشگاه پدافند هوایی خاتم و چه دلیرمردان همیشه در صحنه پدافندی کشور به سمت بومی شدن حرکت می کند و ما با تمام قوا می کوشیم کلیه تجهیزات پدافندی را چه در عرصه کشف و جست و جو و چه در عرصه انهدام و رهگیری به سامانه های بومی تجهیز کنیم که در این راستا توفیقات فراوانی را به دست آورده ایم.

سرهنگ احمدی همچنین با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در 29 اسفند سال 66 با دشمن در جزیره خارک درگیر شدیم و در این درگیری حماسه آفرینان پدافند هوایی ارتش جلوی حمله هواپیماهای دشمن به یکی از اسکله های مهم خارک را گرفتند به گونه ای که هواپیماهای دشمن ترجیح دادند عقب نشینی کنند. در این درگیری ما سه فروند موشک اگزوست دشمن را منهدم کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار