امیر ولیوند در دیدار با هیئت نظامی پاکستانی مطرح کرد

رصد تمام وقایع جنگی دنیا توسط دافوس/ تغییر مسیر رشد اقتصادی ما از زمینی به دریایی/ تبادل دانشجو با کشورهای هم‌پیمان

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جهموری اسلامی ایران گفت: تمامی این اقدامات امنیتی در گرو ارتباط خوب با کشورهای همسایه است، از همین رو ما در قسمت دریایی با کشورهای پاکستان، عمان و سریلانکا رابطه خوبی داریم تا به امید خدا امنیت پایدار در منطقه حفظ شود.

رصد تمام وقایع جنگی دنیا توسط دافوس/ تغییر مسیر رشد اقتصادی ما از زمینی به دریایی/ تبادل دانشجو با کشورهای هم‌پیمانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) در انتهای دیدار هیئت نظامی پاکستانی از این دانشگاه به سوالات دانشجویان پاکستانی پاسخ داد.

فرمانده دافوس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط داعش در عراق چه تدابیری را اندیشیده است، اظهار داشت: ما همه وقایع جنگ در دنیا را رصد می‌کنیم و اتفاقات رخ داده در کشورهای همسایه را به طور ویژه تحلیل، بررسی و تدریس می‌کنیم و اقدامات داعش را تحت عنوان جنگ ناهمتراز در کلاس‌های درسی این دانشگاه آموزش داده می‌دهیم؛‌ از همین رو به تمامی حوزه درگیری کشورهای منطقه و به خصوص کشور دوست و همسایه عراق را به آن می‌پردازیم.

وی در رابطه با تبادل دانشجو توسط دافوس به کشورهای دیگر گفت: در رابطه با کشور عراق از جمهوری اسلامی ایران تقاضا شده که تبادل دانش را داشته باشیم و ما نیز این مورد را قبول کردیم و در دستور کار خود قرار دادیم که برای پذیرش و ارسال دانشجو با کشورهای هم‌پیمان بتوانیم اقدامات لازم را صورت دهیم.

امیر ولیوند افزود: ما در ارسال دانشجو به کشورهای هم‌پیمان مشکلی نداریم اما در پذیرش دانشجو توسط کشورهای هم‌پیمان تنها مشکل این است که کلاس‌های ما به زبان فارسی برگزار می‌شود به همین دلیل درصددیم تا مجوزهای لازم را برای تشکیل کلاس‌هایی به زبان انگلیسی بدهیم تا پذیرش دانشجو آسان‌تر صورت گیرد.

فرمانده دافوس در مورد طبقه بندی نیروها در این دانشگاه بیان داشت: 60 درصد از دانشجویان ما از نیروی زمینی ارتش، 20 درصد از نیروی هوایی، 10 تا 15 درصد از نیروی دریایی، 10 تا 15 درصد دیگر هم از نیروی پدافند هوایی تشکیل داده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا جذب دانشجو توسط دافوس از کشورهای دیگر به مذهب نیز مربوط می‌شود، گفت: ارتباط ما ربطی به مذاهب ندارد از همین رو با هر کشوری که رابطه دوستی داشته باشیم و پیمان‌نامه‌ای برقرار کرده باشیم می‌توانیم دانشجو بپذیریم برای مثال اکنون ما دانشجو به کشورهای چین و روسیه فرستادیم و امیدواریم که بتوانیم با این کشورها تبادل دانشجو داشته باشیم.

امیر ولیوند در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اقدامات صورت گرفته در دافوس، اقدامات زمین‌پایه است، یادآور شد: از حدود 10 تا 15 سال گذشته طبق تدابیر فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حصار خلیج فارس رها پیدا کرده و به آب‌های آزاد بین‌المللی تحت عنوان یک نیروی راهبردی وارد شده است، از همین رو نیروی دریایی چندین پایگاه دریایی بزرگ در اقیانوس‌ها دارد.

فرمانده دافوس افزود: رزمایش گذشته محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد برگزار شد، که نشان از این دارد که نگاه ما نسبت به نیروی دریایی 70 درصد تغییر پیدا کرده است، به همین دلیل مسیر رشد اقتصادی کشور ما نیز از زمینی به دریایی تغییر صورت داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات امنیتی در گرو ارتباط خوب با کشورهای همسایه است، از همین رو ما در قسمت دریایی با کشورهای پاکستان، عمان و سریلانکا رابطه خوبی داریم تا به امید خدا امنیت پایدار در منطقه حفظ شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، دافوس ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار