کدام سریال‌ها در ماه رمضان روی آنتن می‌روند؟ / از «پایتخت4» تا «دردسرهای عظیم2»

سه شبکه یک، دو و سه سریال‌های خود را برای پخش در ماه مبارک رمضان انتخاب کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «پایتخت 4» به کارگردانی سیروس مقدم، «گاهی به پشت سر نگاه کن» ساخته مازیار میری و «دردسرهای عظیم2» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد سه مجموعه‌ای هستند که پخش آن‌ها در ماه مبارک رمضان 94 قطعی شده است.

شبکه یک، «پایتخت4»
شبکه یک سیما که برای سریال رمضانی خود گزینه‌های مختلفی اعلام کرده بود، سرانجام « پایتخت 4» را برای پخش برگزید. در میان مجموعه‌هایی که احتمال پخش آن در شبکه یک وجود داشت، می‌توان به «نفس گرم» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی اشاره کرد.

عسگرپور که ساخت سریال‌های پرطرفدار رمضانی «شیدایی» را در کارنامه خود دارد، قرار بود با « نفس گرم» در رمضان 94 به شبکه یک بیاید؛ مجموعه‌ای با درون مایه اجتماعی، که مرجانه گلچین به عنوان یکی از بازیگران اصلی آن معرفی شده بود.

محمد احسانی مدیر شبکه یک، در گفتگو با «مهر» این سریال را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی رمضان 94 اعلام کرده بود، اما اواخر اسفندماه سال گذشته زمزمه‌های ساخت سریال «پایتخت» به عنوان سریال رمضانی شبکه یک شنیده شد.

با وجود اینکه مدت‌ها قبل از ساخت «پایتخت4» صحبت شده بود اما از آن جایی که این مجموعه در سه فصل قبلی در ایام نوروز پخش شده بود و در ذهن بینندگان به عنوان سریالی نوروزی شناخته می‌شد، خبر پخش فصل جدید در ماه رمضان، دور از انتظار بود تا جایی که خشایار الوند نویسنده این مجموعه در گفتگو با خبرگزاری «ایسنا»  تغییر زمان پخش و عوض شدن حال و هوای سریال را از عوامل  نگرانی‌اش در فصل جدید دانست.

با شروع سال جدید «پایتخت4» وارد مرحله پیش تولید شد و بنابر آخرین خبرها از اوایل اردیبهشت برای ضبط مقابل دوربین می‌رود. «پایتخت4» به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم، در ادامه مجموعه‌های قبلی و با ماجراهای خانواده نقی معمولی در شیرگاه مازندران پیش می‌رود.

فیلم‌نامه این مجموعه را محسن تنابنده و خشایار الوند نوشته‌اند و احمد مهرانفر، محسن تنابنده و علیرضا خمسه در آن ایفای نقش می‌کنند. از جمله ویژگی‌های سری جدید «پایتخت» غیبت مهران احمدی در تیم بازیگران است.

شبکه دو، «گاهی به پشت سر نگاه کن»
شبکه دو نیز  مجموعه «گاهی به پشت سر نگاه کن» را برای پخش در ماه رمضان انتخاب کرده است. مازیار میری که پیش از این با مجموعه «گاوصندوق» در تلویزیون حضور یافته بود، کارگردان این مجموعه و رضا انصاریان تهیه‌کننده آن است. بنابر صحبت‌های میری با خبرگزاری «فارس» این مجموعه با محوریت حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از نخبگان تولید شده است.

«گاهی به پشت سر نگاه کن» از دی ماه برای ضبط مقابل دوربین رفته است و بنا بر اظهارات علی بخشی‌زاده، مدیر سابق شبکه دو، قرار بود بعد از دهه فجر از این شبکه پخش شود اما در نهایت زمان پخش این مجموعه به رمضان 94 رسید. فیلمنامه این مجموعه را که محور اصلی‌اش امانتداری و رعایت حلال و حرام در کسب در آمد است، محمدمسعود سلطانی نوشته است و بازیگرانی چون امین تارخ، هدایت هاشمی و الیکا عبدالرزاقی در آن ایفای نقش می‌کنند.

شبکه سه، «دردسرهای عظیم2»
شبکه سه نیز مانند شبکه یک، امسال سراغ مجموعه‌های دنباله‌دار رفته و سری دوم سریال «دردسرهای عظیم» را برای نمایش در ماه رمضان انتخاب کرده است. «دردسرهای عظیم» که در سال گذشته، از همین شبکه روی آنتن رفته بود، با توجه به فضای کمدی خود، مخاطبان زیادی را جلب کرد و با اینکه اولین تجربه کارگردانی نیک‌نژاد در تلویزیون بود مورد استقبال قرار گرفت.

برزو نیک‌نژاد کارگردان این مجموعه که خود نوسیندگی سریال‌هایی چون «دودکش» را در کارنامه دارد، در مجموعه جدید، همچنان با مهران مهام تهیه‌کننده مجموعه همکاری می‌کند، اما علیرضا کاظمی و امیر عربی نگارش فیلمنامه فصل جدید را بر عهده گرفته‌اند.

داستان فصل جدید، در ادامه ماجراهای قبلی و با ازدواج لطیف و بهار جلو می‌رود. مهدی هاشمی، جوادعزتی، مریم سعادت، شهین تسلیمی، مهران رجبی، پرستو گلستانی، امیر غفارمنش، زهره فکورصبور، اشکان اشتیاق، بهشاد شریفیان مانند مجموعه قبل، بازیگران این سریال هستند.

مراحل پیش تولید این مجموعه به پایان رسیده و این سریال ضبط خود را در لوکیشنی در سوهانک از 22 فروردین ماه  شروع کرده است.

خلاصه داستان

بازیگران

کارگردان

نام سریال

شبکه

ادامه ماجراهای خانواده نقی معمولی که بخش اعظم قصه در شیرگاه مازندران می‌گذرد.

محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، احمد مهرانفر

سیروس مقدم

پایتخت 4

یک

جلال تابش شخصیت اصلی قصه، کارگاه کوچک سیلندرسازی دارد و از درآمد اندک آن زندگی خانواده‌اش را می‌گذراند. جلال از پدر مرحومش آموخته که رزق و روزی حلال ولو اندک بر سر سفره‌اش ببرد و در کارش ذره‌ای دچار وسوسه و کسب مال شبهه‌ناک نشود.

امین تارخ، هدایت هاشمی، الیکا عبدالرزاقی

مازیار میری

گاهی به پشت سر نگاه کن

دو

با پیدا شدن بچه‌ای در ماشین خانواده لطیف که برای مراسم خواستگاری از شهرستان به تهران می‌آیند و دعوت از خانواده پدری بهار، لطیف و بهار بار دیگر برای

ازدواج دچار دردسرهایی می‌شوند.

مهدی هاشمی، جواد عزتی، مریم سعادت، مهران رجبی

برزو نیک نژاد

دردسرهای عظیم

سه

برچسب ها: وبگردی ، اختراع ، پشیمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.