بازیگران نقش عموهای فیتیله‌ای در یک پادرمیانی از اعدام پدر یک خانواده جلوگیری کردند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ ماجرا از این قرار بود كه چندی قبل فردی در كرمان در یك نزاع بر اثر عصبانیت عامل قتل یكی از همشهریانش شده بود و فرزند او در نامه‌ای به عموهای فیتیله‌ای از آنان می خواهد برای گرفتن رضایت خانواده مقتول پادرمیانی كنند.

علی سیدی، معاون دادستان عمومی و انقلاب كرمان، در این باره گفت: پس از وقوع یك مورد قتل در شهرستان بم، قاتل دستگیر و حكم اعدام وی نیز صادر شد. خانواده مقتول كه ساكن بم بودند به دلیل جدیت و قاطعیت خود برای قصاص قاتل فرزندشان و رهایی از سخنان دیگران به گرگان نقل مكان كرده بودند و مصرانه  اعدام قاتل را خواستار بودند. 

 وی اظهار كرد: در این حادثه كه در پی یك مورد تصادف رانندگی ایجاد شد، قاتل 31 ساله به دلیل عصبانیت آنی مقتول 24 ساله را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود. قاتل پس از وارد كردن ضربه چاقو به شاهرگ مقتول، وی را با خودروی شخصی به بیمارستان انتقال داده بود و بین راه دو بار نبض مقتول را گرفته اما در مرتبه دوم متوجه شده بود كه مقتول جان باخته است. قاتل در بیمارستان و در حضور مأموران كلانتری به وقوع قتل اقرار كرد. 

 سیدی گفت: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار زیاد، اما خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت نبودند. فرزند هشت ساله قاتل نامه‌ای به برنامه تلویزیونی «فیتیله» ارسال و از آنها درخواست پیگیری این موضوع را كرده بود. پس از این نامه عوامل و بازیگران این مجموعه به گرگان مراجعه و درخواست گذشت كرده بودند كه در آن زمان اولیای دم رضایت ندادند. 

 وی بیان كرد: پس از مراجعه اعضای این خانواده به كرمان برای دریافت صورتجلسه قصاص، تلاش‌ها برای دریافت رضایت این خانواده با دشواری‌های زیاد آغاز شد و با استعانت از فرمایش های ائمه اطهار(علیهم السلام) موفق به جلب رضایت این خانواده شدیم. 

محمد مسلمی، بازیگر و كارگردان برنامه «فیتیله»گفت: اواسط اسفند سال گذشته از شورای شهر شهرستان بم به ما زنگ زدند و اعلام كردند دختر هشت ساله‌ای در نامه‌ای به برنامه «فیتیله»، درخواست كرده است برای جلب رضایت اولیای دم تلاش كنیم. نامه دختر خردسال با این مضمون بود: «من پدرم را دارم از دست می دهم و بجز خدا و شما، راهی برای نجات او ندارم. شما بچه ها را دوست دارید پس كاری كنید تا پدرم قصاص نشود و من بی‌پدر نشوم». بعد از اطلاع از این نامه، راهی شهر گرگان شدیم. 

 وی ادامه داد: اولیای دم فقط قصاص می‌خواستند و زمانی كه متوجه حضور ما شدند، اجازه دادند وارد خانه‌شان شویم و با آنها صحبت كنیم. البته در این جلسه تعدادی از مسئولان شهر گرگان هم حضور داشتند. پس از صحبت‌های اولیه، قرار شد اولیای دم درباره درخواست ما فكر و بعد تصمیم‌گیری كنند. 

 مسلمی افزود: در تعطیلات نوروز اولیای دم به شهر بم رفته بودند كه با تلاش مسئولان قضایی استان سرانجام رضایت خود را اعلام كردند . وی افزود : مستندی را در این خصوص ضبط كرده‌ایم كه برای ترویج حس بخشش و گذشت در جامعه به‌زودی از برنامه «فیتیله» پخش خواهد شد .

انتهای پیام/ 
برچسب ها: فیتیله ، شبکه دو ، سیما ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار