"منوچهر هادی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینمای ایران ترسو شده است

«منوچهر هادی» گفت: سینمای ما ترسو شده، فیلمسازان ما را به دلیل کمی جسارت در فیلمشان دچار ممیزی محدودیت و حتی توقیف کرده‌اند.

«منوچهر هادی» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص جدا سازی بخش بین‌الملل فجر از جشنواره فجر و باز خورد آن گفت: وقتی جشنواره بین‌المللی از جشنواره داخلی فجر جدا شود در پی تفکیک آن حرفه‌ای‌تر و متمرکزتر انجام می‌گیرد و فیلم‌های هر بخش بهتر و با تمرکز بیشتری دیده و داوری می‌شود و اگر مدیریت قوی و صحیح و با برنامه‌ ریزی مطمئن در کنار این تفکیک قرار بگیرد بازخورد آن بسیار خوب خواهد بود. 

وی افزود: موضوع تفکیک سازی به خصوص برای کشور ما که همیشه همه کارها در ده الی 20 روز مانده به جشنواره و دقیقه نود انجام می‌شود بسیار واجب بود چون تمرکز روی هر بخش از بین می‌رفت و در این داستان حقهایی ضایع می‌شد. 

"هادی" در خصوص وضعیت سینمای ایران بیان کرد: سینمای ما پیر و نچسب نشده، ترسو شده، فیلمسازان ما را دچار ممیزی، محدودیت و توقیف کرده‌اند فقط به خاطر اینکه کمی جسارت در فیلمشان بود. 

این کارگردان افزود: هیچ وقت، هیچ فیلمسازی به اعتقاداش، نظامش، کشورش توهین نمی‌کند. سلیقه‌ای برخورد کردن مدیرها باعث شده اجازه دخالت به خیلی‌ها در حیطه سینما داده شود و کار از دست صاحبان اصلی سینما خارج شود. 

وی افزود: منظورم از صاحبان سینما ایوبی برگزیده خود دولت است. وی شخصیتی فرهیخته، فهمیده و مدیر لایقی است ولی وقتی اجازه فعالیت ازش سلب شود انجام کارهایش دخالت‌های نابجا صورت می‌گیرد. 

"هادی" بیان کرد: فیلمسازان و نویسنده‌های ما از ترس اینکه آثارشان در نهایت دیده نشود ترسو شده و عقب نشینی کرده‌اند در نتیجه به موضوعاتی می‌پردازند که حاصلش فیلم‌های سرد و بی روحی است که شاهد آنها هستیم. 

وی افزود: تا زمانی که جسارت به اهالی سینما و به خصوص فیلمسازان برنگردد و دخالتهای بی جا باشد و از فیلمها، فیلم‌نامه‌ها، اکران حمایت نشود شاهد رکود سینما هستیم. 

"هادی" در خصوص "آی ام نات سالوادور" گفت: این فیلم در مرحله مونتاژ قرار دارد و این کار توسط "حسن ایوبی" صورت می‌گیرد. 

وی درباره انتخاب "ریوالدو" به عنوان بازیگر فیلم "آی ام نات سالوادور" بیان کرد: در زمان نگارش فیلمنامه قرار بود یکی از اسطوره‌های فوتبال در بخشهای پایانی فیلم به عنوان بازیگر باشد طی مذاکراتی که با "کافو"، "رونالدو" و "ریوالدو" صورت گرفت "ریوالدو" انتخاب شد. 

"هادی در پایان خاطر نشان کرد: فیلم را در زمان مناسب اکران می‌کنیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.