حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران:

نظر نهایی شورای پروانه نمایش برای اکران «خانه دختر» شرط است/ محمد (ص) و رستاخیز فرو ش خوبی را برا ی سینما رقم می‌زنند

حجت‏‌الله ایوبی گفت: امیدوارم اتفاقاتی که برای فیلم‏‌های توقیفی افتاد برای هیچ فیلمی رخ ندهد و به مرجع معتبر و مورد قبول نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شورای پروانه نمایش احترام بگذاریم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت‏‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه نخستین نشست بین‌‏المللی مدیران سینمایی تهران در جمع خبرنگاران در خصوص رعایت نشدن قوانین جشنواره مبنی بر اولین نمایش فیلمها در جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: این سوال را باید از دبیر جشنواره پرسید و در این زمینه برعکس این جریان را به من گفته‌‏اند یعنی این که فیلم‏‌های خارجی برای اولین بار در جشنواره بین‏‌المللی فجر نمایش داده شده‏‌اند. در هر صورت نظر نهایی و قطعی را من نمی‏‌دانم.

وی درخصوص حضور نداشتن کشورهای مطرح در این جشنواره عنوان کرد: فکر می‏کنم افغانستان و پاکستان بهترین بازار برای سینمای ما هستند. قرار نیست فقط سینماهای قوی در این جشنواره شرکت کنند، کشورهایی مثل آذربایجان که تازه شروع کرده، مصر، گرجستان، سنگاپور که بهترین بازار برای سینمای ایران است، می‏تواند کمک فراوانی به سینمای ما بکند.

ایوبی افزود: اگر این کشورها برای رایزنی‏‌های سینمایی بد بودند، آمریکایی‏‌ها در حال فتح کردن تمام این نقاط نبودند. باید از طرف دیگری هم به این جریان نگاه کرد چون بعضی از آن‏ها مثل مسکو بهترین گزینه برای تبادل تجربه و کمک است. لهستان نیز به همین نحو مفید است. بعضی از بازار این کشورها آن چنان برایمان مهم است که از فرانسه و آلمان بیشتر به دردمان می‏خورد.

ایوبی در پاسخ به این که برخی سینماگران معتقدند با وجودی که وی مدیر لایق و کاردانی است در کارش کارشکنی شده و اجازه مانور به وی نمی‌‏دهند، گفت: این حرف، حرفی است که هم سینماگران و هم مدیران می‌‏زنند. به هر حال در هر کشوری موانع و سختی‏‌هایی وجود دارد و من هم منکر این قضیه نیستم ولی هنر این است که بتوانیم از این موانع عبور کنیم و راهی برای انجام کارهای بهتر و مفیدتر پیدا کنیم وگرنه اگر تنها به موانع نگاه کنیم، اولین حرف را من می‏زنم که نمی‏‌گذارند کار را انجام دهم. ولی من می‏گویم که با اینکه عده‌‏ای می‏‌خواهند نگذارند ولی من کار می‏کنم.

رئیس سازمان سینمایی ایران در خصوص افت فروش سینمای 94 نسبت به سال گذشته بیان کرد: تا این لحظه فروش فیلم‏ها نسبت به سال گذشته بالاتر بوده است یعنی از لحاظ عدد و رقم بالاتر بوده ولی فروش نوروزی ما هم با این که تصور می‏رفت فروش موفقی نداشته ولی موفق بوده و از سال گذشته هم به نسبت کمی بالاتر رفته است.

وی افزود: برای ماه‏های آینده هم مثل سال گذشته که پیش‌‏بینی فروش خوبی را کردم، پیش‌‏بینی سال پرفروشی را دارم؛ برای این که به غیر از چند فیلم خوبی که اکران نشده، فیلم‏های «رستاخیز» و «محمد (ص)» نیز می‌‏آیند و خوب می‏‌فروشند.

ایوبی درخصوص حمایت سازمان سینمایی از برخی از فیلم‌‏ها همچون «خانه دختر» اظهار داشت: متوجه بخشی از حساسیت‌‏ها نمی‌‏شوم این فیلم هم مثل بقیه فیلم‏ها در حال طی کردن روال طبیعی خودش است، یعنی در رفت و برگشت بین صاحب فیلم و شورای پروانه نمایش قرار دارد اما یک عده باید متوجه و منتظر باشند که این رفت و برگشت باید تمام شود. نظر نهایی پروانه نمایش اعلام شده و آن نظر هرچه باشد باید اطاعت و تبعیت کرد.

وی در خصوص حمایت سازمان سینمایی مقابل گروه‏‌هایی که به اکران نشدن برخی فیلم‏ها فشار وارد می‏‌کنند، بیان کرد: امیدوارم این اتفاقات نیفتد یعنی همه باید تلاش کنیم این اتفاقات رخ ندهد و به مرجع معتبر و مورد قبول نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شورای پروانه نمایش احترام بگذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.