نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دستورالعمل 35 ماده‌ای دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری

نوبخت گفت: باید فضای کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری مهیا شود و دولت هم برای تحقق این مساله دستورالعمل 35 ماده‌ای ارائه کرده تا فضای کسب و کار تسریع پیدا کند.

دستورالعمل 35 ماده‌ای دولت برای توسعه سرمایه گذاریبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت در حاشیه نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به توقف نزول قیمت نفت و آزادی بخشی از دارایی‎های بلوکه شده و نزولی شدن نمودار تورم دولت چه برنامه‎ای برای خروج از رکود دارد، گفت: آنچه در این راستا اتفاق افتاده محدود است و همه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را دولت نباید انجام دهد، اما همین بخش دولت با متمرکز شدن بر روی سرمایه گذاری در طرح‌های عمرانی این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 
 
وی با اشاره به مساله سرمایه گذاری در کشور، افزود: ‌در سال جاری 103 هزار میلیارد تومان شرکت‌های دولتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و مجموعا 161 هزار میلیارد تومان دولت در سال جاری سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: امسال هم مصممیم رشد مثبت معقولی در زمینه سرمایه گذاری داشته باشیم چنانکه همین مقدار را سال گذشته برای جلوگیری از رشد منفی اقتصاد شاهد بودیم.

نوبخت تاکید کرد: برای اینکه ما به اهداف مطرح شده در سند چشم انداز توسعه برسیم و در جایگاه نخست اقتصادی در منطقه قرار بگیریم باید تلاش کنیم و بخش غیردولتی نیز باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. 

نوبخت با تاکید بر اینکه بخش غیر‌دولتی باید سرمایه‌گذاری کند اظهارداشت: باید فضای کسب و کار و امنیت سرمایه‌گذاری مهیا شود و  دولت هم برای تحقق این مساله دستورالعمل 35 ماده‌ای ارائه کرده تا فضای کسب و کار تسریع پیدا کند.

وی تاکید کرد:‌ اگر بدنه دولت با مسئولینش همسو نباشد و اصلاح و فرهنگی در این زمینه نهادینه نشود، سرمایه‌گذاری مثبتی حاصل نخواهد شد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییرات احتمالی در کابینه و استانداران وجود دارد گفت: اینکه استانداری تشخیص دهد که فرماندار تغییر کند یا خیر در برنامه دولت وجود ندارد، بنابراین دولت برنامه‌ای برای تغییر وزرا و استانداران ندارد و حالا شاید در آینده تغییراتی صورت گیرد اما این امر از سوی بنده تایید شده نیست. 
 
وی با اشاره به اظهارات آشنا در این راستا تصریح کرد: ‌وی نظر شخصی خودش را داده و در حال حاضر ما از عملکرد هیأت وزیرانمان قدردانی می‌کنیم چرا که می‌دانیم با این کمبود منابع و مشکلات بسیاری که به جا مانده از جمله به جا ماندن هزار و 900 طرح ناتمام،‌ مسکن‌های ناتمام و بدهی‌های زیاد که دولت‌های قبل به نظام بانکی داشته؛ هنوز هم تلاش می کنند تا شرایط تغییر کند.
 
نوبخت خاطرنشان کرد: دولتمردان ما شبانه روزی زحمت می‌کشند و از آنان قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، یارانه ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار