توجه دوباره به آبزیان؛

آبزیان باید علمی صید شوند

رئیس گروه آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به سلامت آبزیان و مدیریت اصولی و علمی ماهیان موجود در منابع آبی اقدام کرده‌اند.

امیر محمد علمی رئیس گروه آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست  در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی ذخائر آبزیان در منابع آبی کشور اظهار کرد: تاکنون آبزیان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته بوند و بصورت درست آنها را صید نمی کردند و ما با برگزاری این دوره‌ها دانش علمی را به افراد منتقل کردیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی اشنایی تئوری و علمی کارشناسان استان‌ها در خصوص روش‌ها و مدل‌های مختلف و نحوه ارزیابی ذخایر آبزیان در جهت توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی کشور است.

علمی ادامه داد: دفتر تنوع زیستی و حیات وحش درصدد برآمد چنین دوره‌ای جهت آشنایی کارشناسان استان با اصول علمی نمونه‌برداری، تعیین میزان جمعیت و ترکیب‌بندی و همچنین فراوانی و تنوع گونه‌ای در منابع آبی برگزار کند تا براساس مطالعات نوین بتوان به میزان اصولی و علمی برداشت انجام پذیرد.

وی در پایان تصریح کرد: عملیات صحرایی نمونه برداری توسط دستگاه‌ الکترو شوک با حضور کارشناسان شرکت کننده در دوره از رودخانه سرباز پل جکیگور از توابع شهرستان رامک بصورت علمی آموزش داده شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط زیست ، آبزیان ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار