باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

چگونه کشور از "جنگ نیابتی" واکسینه می‌شود/ کدام کشورها قصد دارند ایران را درگیر جنگ کنند؟

هشدارهای فرماندهی معظم کل قوا به کشورهای منطقه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت و ثبات خود به عنوان لنگرگاه صلح در منطقه جدی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "جنگ نیابتی" نبردی است که در آن کشور مقصد به کمک یک عامل (یک گروه تروریستی یا کشوری ثالث) نبرد علیه دشمن خود را آغاز می‌کند و این بدعت توسط کشورهای رده امپریالیسم از جمله "آمریکا"، "انگلیس" و "فرانسه" بنا نهاده شده است.


چگونه کشور از


*کالای راهبردی به واسطه جنگ نیابتی

با توجه به وجود "نفت" به عنوان کالای اقتصادی راهبردی منطقه غرب آسیا که تقریبا همه کشورها اعم از "عربستان"، "قطر"، "بحرین"، "امارات"، "کویت" و ... از آن بهره‌مند هستند آمریکا تلاش می‌کند تا با ایجاد طرح‌های خود از این کالای راهبردی در منطقه غرب آسیا استفاده کند و این خود، پدید آورنده جنگ نیابتی می‌شود.



*هشدار مهم رهبری چیست؟

حضرت آیت‌الله "سید علی خامنه‌ای" فرماندهی معظم کل قوا در بیاناتشان در دانشگاه "امام حسین(ع)"  فرمودند: برخی سران سفیه کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد دارند تا "جنگ نیابتی" را به مرزهای ایران بکشانند که پاسخ جمهوری اسلامی قاطعانه خواهد بود.



چگونه کشور از




**کشور چگونه از تهدیدات نیابتی واکسینه می‌شود؟

با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب لزوم توجه به این هشدار در داخل و استحکام لایه‌های امنیتی در خارج ضروری به نظر می‌رسد؛ صد البته تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی در ایجاد یک امنیت پایدار در منطقه قابل تقدیر است؛ اما توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب کشور را از تهدیدات امنیتی واکسینه می کند.


حجت‌الاسلام و المسلمین "طائب":  تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای لزوم آمادگی است


حجت‌الاسلام و المسلمین "مهدی طائب" رئیس قرارگاه عمار در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در زمینه جنگ نیابتی و تلاش دشمن برای کشاندن جنگ به مرزهای ایران، اظهار داشت: امروز برای کسی تردیدی باقی نمانده که تکفیری‌ها در اطراف منطقه ما با حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.  
 

چگونه کشور از


**تکفیری‌ها ابزار استکبار

وی ادامه داد: استکبار از تکفیری‌ها به عنوان ابزاری برای سرکوب بیداری اسلامی استفاده می‌کند.  
 

**تکفیری‌ها در راستای احیای منافع استکبار گام بر می‌دارند

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب تأکید کرد: تکفیری‌ها در راستای احیای منافع استکبار گام بر می‌دارند که حرکت آن‌ها در سرکوب ملت‌ها با شکست مواجه شده، گرچه اقداماتی را انجام داده‌اند، اما نتوانستند اقدامی را به صورت گسترده انجام دهند.  
 

**آمریکا تلاش می‌کند تا با اعلام نظر بر برخی حکام منطقه، ملت‌ها را به جنگ و درگیری بیاندازد

رئیس قرارگاه عمار گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا با اعلام نظر بر برخی حکام منطقه ملت‌های منطقه را به جنگ و درگیری بیاندازد و به خیال خودشان به دنبال به شکست کشاندن بیداری اسلامی هستند.  
 

**استکبار، آل‌سعود را علیه یمن به کار گرفته است

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب یادآور شد: استکبار از طریق جنگ نیابتی سعی می‌کند تا شکست‌های مستقیم خود را جبران کند و آن‌ها رژیم مزدور آل‌سعود را علیه "یمن " به‌کار گرفتند و تلاش می‌کنند اگر بتوانند همین طرح را علیه ایران انجام دهند.  
 

**پیام بیانات مقام معظم رهبری این است که باید آماده باشید

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بیانات مقام معظم رهبری نشان‌دهنده ایجاد جنگ فرقه‌ای در مرزهای ایران است، اظهار داشت: آیه‌ای شریفه داریم مبنی بر اینکه تا آنجا که می‌توانید نیرو و سلاح خود را تقویت کنید و پیام بیانات مقام معظم رهبری این است که باید آماده باشید تا زمانی که دشمن دست به اقدام نزده شما هم آمادگی دارید و آن‌ها هم جرأت حمله ندارند.  
 


**ما باید آماده باشیم اما دست به اقدام نمی‌زنیم 

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه آن‌ها به فکر ایجاد اتاق فکر و مقدمات انجام عملیات ضد ایران هستند، گفت: ما باید آماده باشیم اما دست به اقدام نمی‌زنیم و اگر آن‌ها اقدامی کردند، ما آمادگی خود را جهت دفاع داریم که صدالبته اگر ما آماده باشیم، آن‌ها دست به اقدام نخواهند زد.  

 
وی در پایان با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای لزوم آمادگی است و اگر آماده باشیم حمله نیابتی رخ نمی‌دهد و قطعآ در حمله نیابتی ضد ایران، نائب و حامی آن شکست خواهد شد.



چگونه کشور از






**چه شد که ایالات متحده به جنگ نیابتی روی آورد؟

پس از سال 2003 میلادی که "جورج بوش" جمهوری خواه تلاش‌های مجدانه‌ای را در حملات مستقیم و با یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی آمریکا انجام داد، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که جنگ مستقیم، پرهزینه و دردسرآفرین و با تلفات انبوهی همراه است و لژهای "فراماسونری" تلاش کردند تا شیوه جدیدی از مدل جنگ و ناامنی را ارائه دهند و آن درگیری با واسطه بود که به نظر امپریالیسم آمریکا "هزینه-فایده " معقول‌تری نسبت به روش مستقیم داشت.

از سال 2004 شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" از طرف آمریکا ماموریت یافت ماموریت‌های آمریکا را در منطقه و در "سوریه" به عنوان عامل عربستان پیگیری کند و تلاش‌های او در سال 2011 میلیادی منجر به ایجاد یک تفرقه و درگیری انبوه در "سوریه" شد.


چگونه کشور از



**شکست رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان 

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سپس پرونده "سوریه" را برای سرنگونی حکومت "بشار اسد" به دست گرفت که با شکست در این پرونده و خسارت‌های انبوهی که بر جای گذاشت و با بی‌اعتبار کردن "ریاض" از سمت خود استعفا داد و "ترکیه" به عنوان یک واسطه هم در این درگیری توفیقی به دست نیاورد.

"محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در این باره گفت: 3 پایگاه نظامی که توسط آمریکا در "قطر" ، "اردن" و "ترکیه" ایجاد شده کار آموزش 5 هزار نیرو را به طور متناسب برای ارسال به "سوریه" در دست دارد.



**صدر الحسینی: "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند

"حمیدرضا صدر الحسینی" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره این که یک مقام روسی به نقل از شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" گفته بود که ما به دنبال سرنگونی نظام "بشار اسد" هستیم حتی اگر این به قیمت ویرانی کل "سوریه" بیانجامد، اظهار داشت: اگر "بندر" می‌توانست پرونده سوریه را به پیش ببرد، قطعاً "ملک عبدالله" پرونده را از او نمی‌گرفت.
 
وی افزود: "بندر" با تجربیات فراوانی که از "ایالات متحده آمریکا" داشت تصور می‌کرد که می‌تواند با هماهنگی مقامات آمریکا شرایطی را برای سوریه به وجود بیاورد که نظام سوریه بیش از چند ماه دوام نیاورد و به کمک پول‌ها و نیروهایی که به سوریه گسیل کرد به دنبال این موضوع بود.  

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به شکست "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه ادامه داد: با شکستی که او در سوریه دریافت کرد سابقه امنیتی اطلاعاتی و سیاسی او زیر سؤال رفت و بندر بن سلطان به عنوان مسئول رابطه "رژیم صهیونیستی" و "عربستان سعودی" به دنبال این بود که پرونده‌های آمریکا را پیش ببرد که با شکست مواجه شد.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند.

**درگیری نیابتی در عراق چگونه رخ داد؟

در "عراق" از جولای سال 2014 گروه تروریستی داعش با حمایت و پشتیبانی کریدور "آمریکایی- سعودی- صهیونیستی" حمله گسترده‌ای را به "عراق" از محور شمال این کشور آغاز و چهار استان "الانبار"، "صلاح الدین" ، "نینوا" و "دیالی" را اشغال کرد و جنایت‌های انبوهی را در این کشور رقم زد.


"هیلاری کلینتون": ما داعش را ایجاد کردیم و من در سفر به 112 کشور تلاش کردم تا این گروه به رسمیت شناخته شود.

اما با آرایش نیروهای "حشد الشعبی" (بسیج و نیروهای مردمی و همکاری ارتش "عراق") مناطق بسیاری از داعش از جمله استان "دیالی"، "آمرلی"، "سلیمان بیک"، "سنجار"، بیش از 6 هزار مایل مربع در استان "صلاح الدین" و باز پس گیری "تکریت" مرکز استان و... بود.

حمایت نیابتی آمریکا تنها به اشغال چند استان ختم نمی‌شود؛ بلکه ارسال محموله‌های هوایی به صورت نوبت‌های مختلف این مهم را اثبات می‌کند که آمریکا درصدد حمایت از تروریست‌هاست.

**شیخ الاسلام: آمریکا خالق تروریسم است

"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره حمایت آمریکا از تروریسم عنوان داشت: آمریکا خالق تروریسم و حامی تروریست‌ها در "عراق" و "سوریه" و خود ناقض حقوق بشر و استفاده کننده "بمب اتم" در هیروشیما و ناکازاکی است.

می‌توان از علل حمایت آمریکا از تروریسم بعثی تکفیری در عراق را حمایت از تروریست‌ها در استان‌های "نینوا"، "صلاح‌الدین" و "الانبار" با پرتاب محموله‌های هوایی، جلوگیری از حضور نیروهای "حشد الشعبی" برای آزادسازی بخش‌های اشغالی، تلاش برای کسب امتیاز از دولت "عراق" و طرح تجزیه "عراق" در کنگره آمریکا را برشمرد.



چگونه کشور از



**جلیلی: هم دستی تروریست‌ها با آمریکا

"سعید جلیلی" نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره کمک‌های هوایی آمریکا به داعش در استان‌های "نینوا"، "صلاح‌الدین" و "دیالی " اظهار داشت: این نشان از همدستی تروریست‌ها با قدرت‌هایی دارد که داعیه مبارزه با تروریسم دارد.

**شیخ الاسلام: آمریکا خالق تروریسم است

"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره حمایت آمریکا از تروریسم عنوان داشت: آمریکا خالق تروریسم و حامی تروریست‌ها در "عراق" و "سوریه" و خود ناقض حقوق بشر و استفاده کننده "بمب اتم" در هیروشیما و ناکازاکی است.


چگونه کشور از



می‌توان از علل حمایت آمریکا از تروریسم بعثی تکفیری در عراق را حمایت از تروریست‌ها در استان‌های "نینوا"، "صلاح‌الدین" و "الانبار" با پرتاب محموله‌های هوایی، جلوگیری از حضور نیروهای "حشد الشعبی" برای آزادسازی بخش‌های اشغالی، تلاش برای کسب امتیاز از دولت "عراق" و طرح تجزیه "عراق" در کنگره آمریکا را برشمرد.


امیر سرتیپ هاشمی:نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و بسیج آمادگی دارند تا با قدرت در برابر هر تهدید ایستادگی کنند

امیرسرتیپ "سید حسام هاشمی" جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در گفت وگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛درباره امکان "جنگ نیابتی" به مرزهای ایران اظهار داشت: نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و بسیج آمادگی دارند تا با قدرت در برابر هر تهدید ایستادگی کنند و دشمن باید از گذشته عبرت بگیرد.


**چه کنیم تا جنگ نیابتی به مرزهایمان نزدیک نشود؟

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای باثبات منطقه غرب آسیاست. "حسن روحانی" رئیس‌جمهور در این باره عنوان داشت: در منطقه پرآشوب غرب آسیا ایران جزیره ثبات است.


به نظر می‌رسد لزوم تلاش برای حفظ امنیت در کشور با اتحاد ملی، هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای مسلح و عمل به توصیه‌های رهبری ضروری به نظر می‌رسد.

حکام سران سفیه برخی کشورهای منطقه همچون "عربستان"، "قطر"، "امارات"، "کویت" و "بحرین" و... تلاش می‌کنند تا ایران را وارد یک جنگ نیابتی در منطقه کنند که این سناریو با هوشمندی نیروهای مسلح و پیروی از توصیه‌های رهبری و اتحاد ملی محکوم به شکست است.


گزارش از: محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
با سلام هر گونه تجاوز به مرزهای کشور قاطعانه پاسخ دندان شکن می دهیم
آخرین اخبار