مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران:

بازارهای از دست رفته را باز پس خواهیم گرفت/ ایران با 15.5 میلیون تن بزرگترین ناوگان دنیاست

صفایی با اشاره به اینکه حجم وابستگی به دریا 93 درصد است گفت: با اقداماتی که از سال‌های گذشته در جهت باز پس‌گیری بازارهای بین‌المللی صورت گرفته است امیدواریم با ورود به بازار اروپا و سایر بازارهای هدف تجارت از دست رفته خود باز پس گیریم.

بازارهای از دست رفته را باز پس خواهیم گرفت/ ایران با 15.5 میلیون تن بزرگترین ناوگان دنیاست
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی کشور که هم اکنون در  محمودآباد در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل دریایی کشور در سطح بین‌المللی گفت: کل توناژ در حمل‌ونقل دریایی در سال 2014 بیش از 10.5 میلیارد تن بوده که در صورت تقسیم بر جمعیت کل جهان سهم هر نفر 1.5 میلیون تن محموله در سال است که این عدد به نحوی نمایانگر حجم عظیم تجارت در دریا و صنایع را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: وابستگی به دریا و تجارت در داخل کشور 93 درصد است با توجه به شرایط تحریمی و دوران دفاع مقدس کشتیرانی در این دو زمان محرک اصلی است و پیشگیرانه در فلج شدن تجارت خارجی عمل کرده است که نقش بی‌نظیری در تجارت دارد.

وی گفت: نفتکش ایران در طول دوران تحریم و جنگ توانسته است نقش عظیمی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایفا  کند به طوری که نرخ‌های حمل و نقل در دریا از سال 2008 که روند نزولی به خود گرفت نرخ روزانه vLcc، 180 هزار دلار در روز بوده و به طوری که در سال 2012 و 2013 کمتر از 15 هزار دلار بوده است.

صفایی اظهار داشت: کشور ما متحمل شرایط بسیار ناجوانمردانه تحریم کشورهای بیگانه قرار گرفت اما با وجود این همه مشکلات نتوانست شرکت ملی نفتکش ایرا ن را از پا دربیاورد به طوری که با تلاش همه دستگاه‌ها توانست بدون حتی یک ساعت وقفه در انجام عملیات داشته باشد امروزه نفتکش ایران با 15.5 میلیون تن بزرگترین ناوگان دنیا محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: کشتیرانی ایران مصداق اقتصاد مقاومتی است و توانسته کارنامه بسیار خوبی را در این شرایط بحرانی بر جا بگذارد.

وی ادامه داد: پس از تحریم و لغو آن شرایط ما باید از نظر فنی طوری مهیا شود که بتوانیم با اقداماتی که از سال گذشته شروع شده در بازارهای بین‌المللی و به خصوص اروپا حضور پیدا کنیم که این امر مستلزم این است که حمایت دولت کمافی‌السابق وجود داشته باشد تا بتوانیم بازارهای از دست رفته خود را باز گردانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار