دیدگاه‌های اهالی ورزش در مورد امام راحل (ره)

به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) جامعه ورزش کشورمان نظرات خود را در مورد رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بیان کردند.

دیدگاه‌های اهالی ورزش در مورد امام راحل (ره)به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، امروز بیست و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است و به همین بهانه از ورزشکاران و ورزشیان کشور جملاتی را درباره رهبر کبیر انقلاب اسلامی جویا شدیم.

*مسئول انجمن ورزشی چوگو صمصام هاشمی:
امام خمینی یکی از اسوه‌های تاریخ بود که توانست کشور را دگرگون کرده و از اینکه به عنوان یک سرمشق و راهنما به جوانان آموخت که روی پای خود بایستند متشکرم.

*مسئول کمیته دو میدانی و پیاده‌روی، احمد قیاس وند:
امام خمینی بعد از 12 امام تنها مردی است که از همه نظر کل حسنات را دارا بود.

*رییس کمیته پرواز بادبادکها موسی تفرشی:
امام راحل انسانیت به ما آموخت.

*نایب رییس انجمن طناب‌زنی محسن نصیری دهینه:
امام خمینی (ره) سلمان فارسی دوران ما بود.

*مسئول انجمن ورزش کارکنان دولت:
امام خمینی (ره) مرد با خدا بود.

*مسئول ورزش صبحگاهی و پدر ورزش‌های همگانی قاسمی‌نژاد:
هر چه به امام خمینی فکر می‌کنم چیزی به ذهنم نمی‌رسد امام تمام وجود و هستی من بود خدماتی که برای کشورمان در دوران خود انجام داد در هیچ دوره‌ای به چشم نخورد امیدوارم خانواده ایشان در صحت و سلامتی باشند.

*دبیر انجمن ورزش ماهیگیری ایران:
همان جمله خودش را می‌گویم من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم.

*آرش میراسماعیلی نایب رییس فدراسیون جودو:
امام خمینی اسوه صبر وشکیبایی بود روحیه مبارزه و جهاد در راه خدای ایشان ریشه در بینش اعتقادی و تربیت و محیط خانوادگی وی داشت.

*مجید احتشام‌زاده پیشکسوت تنیس روی میز:
امام خمینی اسطوره مقاومت بود از اقوام ایشان بودیم و از نزدیک با خصوصیات امام آشنایی دارم.

*داریوش ضرغامپور رییس سازمان لیگ فدراسیون تنیس روی میز:
امام خمینی قدرت کاریزماتیک داشت انقلاب اسلامی ایران بدون رهبری امام به پیروزی نمی‌رسید.

*غلامحسین علمی رییس سازمان لیگ فدراسیون جودو:
امام خمینی ساده زیست بود و همین اخلاق وی می‌تواند بهترین الگوی برای زندگی امروز ما باشد.

*کریم صفایی رییس سابق تیراندازی:
امام خمینی نورانیتی در چشمان خود داشت که هیچ کس نمی‌توانست مستقیم در دو چشم ایشان نگاه کند.

*کاظم مستحقی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز:
درباره امام خمینی می‌خواهم یک جمله بگویم اما دلتنگتیم اما با قدرت کاریزماتیک خود همه را جذب می‌کرد.

*مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس:
امام خمینی با اتکا به مر دم انقلاب کرد و مهمترین پیغام ایشان به مسئولان این بود که به زیردستان از بالا به پایین نگاه نکنند.

*رییس فدراسیون اسکیت فریبا محمدیان:
حضرت امام خمینی رهبری بود که منوط به زمان مکان نبود. آنچه امام در زمان حیات خویش فرمودند در دنیای کنونی امروز برای همگان قابل مشاهده است و نشان می‌دهد که حضرت امام رهبری آینده‌نگر بود و امروز پس از سالها حضور میهمانان خارجی در ایران و علاقمندان داخل کشور به وی در مراسم رحلت نشان از عشق و علاقه خیلی عظیمی از دوستداران وی می‌باشد.

*علی نصیری دبیر فدراسیون اسکیت:
کاریزمای شخصیتی امام الگوی همه قهرمانان است. همواره انقلاب ایران بدون نام امام خمینی در هیچ جای جهانی شناخته شده نیست. ورزش نیز فعالیتی اجتماعی است که با رشد فرهنگ و اخلاق مرتبط است و مبنای رشد و فضائل پایه‌گذاری شد و احتیاج به الگوهای مقبول و محبوب دارد امام نیز یکی از الگوهای بی‌نظیر اخلاقی برای جامعه ورزش و کل مردم جهان محسوب می‌شود.

*دبیر فدراسیون هندبال فرامرز می‌آبادی:
بزرگترین مرد تاریخ بهترین عنوانی است که برای امام به ذهنم می‌رسد در حقیقت تعریف و نگاه جدیدی نیست امام با حرکت و اهداف خوب تحولی در سیاست به وجود آوردند و این تحول را در جوانان ایجاد کردند که به خوبی شاهد آن هستیم.

*ابراهیم آشتیانی:
دیدار اما با ورزشکاران و روی‌گشاده وی با ما برایمان غیرقابل باور و غافلگیر کننده بود.

*ناصر ابراهیمی:
فرمایش امام (ره) مبنی بر "من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم" نشانه‌ای از عمق توجه امام خمینی به ورزش بوده و برای همیشه این جمله به یادگار مانده است.

*عباس انصاری‌فرد:
 امام (ره) احیا کننده حکومت اسلامی بود و تا همیشه جاوید خواهد ماند.

*کیومرث هاشمی:
جمله‌ معروفی که از بنیانگذار انقلاب اسلامی به یاد دارم این است که من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. بیان این جمله از سوی امام خمینی و با توجه به روشنگری ایشان از مسائل مختلف 2 معنا دارد. ایشان به به صورت روزانه ورزش پیاده‌روی را انجام می‌دادند اما علاقمندی وی بیشتر بر روی قهرمانان است با وجود آنکه سالها از سخنان پربار وی می‌گذرد اما به دلیل صداقت و خلوص نیتی که داشتند یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی همواره در ذهن تمام اقشار به ویژه ورزشکاران خواهد ماند.

*هادی طباطبایی:
امام خمینی (ره) شخصیتی تاثیرگذار بود که توانست در جهان اسلام بدرخشد. ایشان به عنوان پایه‌گذار جمهوری اسلامی به ورزشکاران توجه ویژه‌ای داشت و جمله معروف این عزیز که فرمودند من ورزشکار  نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم همواره در ذهنم است این جمله مفاهیم زیادی دارد که برای هر ورزشکاری باعث دلگرمی است.

*هاشمی طبا:
امام خمینی (ره) با شخصیت اثرگذاری که داشتند همیشه الگوی تمام اقشار مردم بودند. ایشان به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای ورزشکاران اهمیت ویژه ای قائل بودند من پیش از این که ایشان به ایران بیایند در فرانسه با وی دیدار کردم و خاطره‌ای که در خصوص ایشان در ذهن دارم این است که همیشه صحبتها را به صورت کامل می‌شنیدند و ارزش خاصی برای افراد به ویژه ورزشکاران قائل بودند.

*امینی رئیس فدراسیون قایقرانی:
در دیداری که با امام داشتم سادگی ایشان بیشتر از همه به چشم می خورد.

*مجتبی تقوی:
امام جذاب و دوست داشتنی بود و جذاب خواهد ماند.

*امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان:
وقتی اسمی از امام می آید اسمی از عشق می آید. وقتی اسمی از آن مرد بزرگ می آید اسمی از موفقیت ایران در دنیا می آید، و این افتخاری است که با امام راحل تجدید میثاق کنیم.

*فریدون معینی:
با وجود امام یک تحول بسیار بزرگی درکشور بوقوع پیوست، بت های بزرگی شکسته شد. اگر کشورهای دیگر این چنین رهبری داشتند می‌توانستند به موفقیت بزرگی برسند ما همیشه درود به روان پاک امام می فرستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.