در راستای تحویل ندادن پروژه‌های مسکن مهر؛

پیشرفت 75 درصدی سایت صفادشت / حضور کمرنگ اداره کل تعاون در مسکن مهر

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن از پیشرفت 75 درصدی سایت صفادشت خبر داد و گفت: متاسفانه ما امسال شاهد حضور کمرنگ اداره کل تعاون در پروژه‌های مسکن مهر هستیم.

امید محمدی مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سایت صفادشت 12 هزار و 400 واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده بود، گفت: این تعداد واحد توسط 52 تعاونی، 6 خیر مسکن ساز و یک شرکت انبوه ساز ساخته می‌شود.

وی افزود: 8 هزار و 642 واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها و یک هزار و 982 واحد توسط خیرین مسکن ساز و یک هزار و 764 واحد توسط انبوه سازان ساخته می‌شود. 

محمدی اظهار داشت: این 12 هزار واحد تا به امروز پیشرفت فیزیکی 75 درصدی داشته و 5 هزار و 330 واحد از این تعداد به اتمام رسیده است. 

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن تصریح کرد: در حال حاضر تمام خدمات روبنایی این بناها به اتمام رسیده و در این سایت سه مدرسه، چهار مسجد، یک ساختمان تجاری، آتش‌نشانی و کلانتری ساخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر تاخیرات تحویل واحدهای مسکن مهر به دلیل وجود تعاونی‌ها بوده است، گفت: بنیاد مسکن تنها وظیفه نظارت و تذکر به تعاونی‌ها را دارد و ما تا به امروز شکایت‌های بسیاری را به اداره کل تعاون ارائه کرده‌ایم. 

محمدی توضیح داد: اداره کل تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند سال‌های گذشته حضور پررنگ و شفافی ندارد و وزارت‌خانه نیز تنها به ارائه بخش نامه‌ها اکتفا کرده ولی بنیاد مسکن در این بخش وارد میدان شده و اخطارات بسیاری را به تعاونی‌ها داده است. 

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن اظهار داشت: متاسفانه ما طبق قانون اجازه ورود به تعاونی‌ها را نداریم، بنابراین متقاضیانی که با تعاونی‌ها مشکل دارند باید به اداره کل تعاون مراجعه کنند. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مشکل تعاونی‌ها بخصوص در سایت صفادشت مربوط به عدم سوء مدیریت اعضای هیئت مدیره است و از سویی دیگر وجود مسائل مالی و پولی باعث شده است که مشکلاتی برای متقاضیان ایجاد شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار