گزارش؛

سایه سنگین نامهربانی‌های مسکن مهر بر روی متقاضیان / واحدها به نصف قیمت حراج گذاشته شد

وعده‌های بسیار، نداشتن آب و برق افزایش قیمت‌های سرسام آور تنها بخش کوچکی از نامهربانی‌های مسکن مهری است که زمانی قرار بود سایه خانه‌های متقاضیان شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهر سازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دولت دهم در سال 88 پروژه عمرانی بسیاری بزرگی را بنا نهاد البته پرو‍ژه‌ای که سعی داشت حدود2 میلیون متقاضی را خانه‌دار کند.

در ابتدا بسیاری از متقاضیان به این امید که روزی صاحب خانه می‌شوند تمامی سرمایه‌های خود را به حراج گذاشتند و مبالغ هنگفتی را قرض کردند به این امید که روزی سقفی بالای سر خود خواهند داشت اما نمی‌دانستند زمانی با این حجم مشکلات روبرو می‌شوند.

براساس این گزارش؛ دولت دهم بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود با انبوهی از مشکلات این واحدها را به دولت یازدهم سپرد و متقاضیانی که چشم انتظار تحویل واحدهای خود بودند.

وجود مشکلات مسکن مهر به حدی رسید که مقام معظم رهبری دستور سرعت بخشیدن به رسیدگی این مشکلات را به وزیر راه و شهرسازی داد.
 
اما هر چه سرعت ساخت واحدها بیشتر می‌شد عقب‌ماندگی وزارت نیرو در تامین خدمات زیر بنایی بیشتر می‌شد به طوری که در حال حاضر ساخت اکثر واحدها در تمامی شهرهای جدید به خصوص در تهران به  اتمام رسیده اما خبری از آب و برق این واحدها نیست.

براساس این گزارش؛ از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن مهر که در طی این چند سال امان از متقاضیان بریده است، قوز بالای قوز شده و تعداد زیادی از متقاضیان واحدهای خود را به نصف قیمت به حراج گذاشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از سال 92 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی احمد اصغر مهرآبادی را به عنوان قائم مقام خود در بخش مسکن مهر انتخاب کرد این درحالی است که وی در گذشته رییس سازمان زمین و مسکن بود.

وزیر راه و شهر سازی در همان ابتدا مخالفت‌های شدیدی با مسکن مهر کرد و با قاطعیت اعلام کرد که  مسکن مهر مزخرف است با این وجود تا به امروز بسیار تلاش کرده که بتواند این واحدها را به اتمام برساند اما کم کاری وزارت نیرو و از سوی دیگر نداشتن منابع مالی کافی باعث شده که بسیاری از پرو‍ژه‌ها با کندی پیشرفت کنند.

احمد اصغر مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهر سازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران از بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال 95 خبر داد گفت: در اردیبشهت ماه امسال 70 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و 414 هزار واحد نیز افتتاح شده و 70 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری هستند که از هفته اول اردیبهشت ماه امسال تا آغاز ماه مبارك رمضان ادامه می‌یابد البته پیش‌بینی می‌شود به 100 هزار واحد نیز برسد. 

قائم مقام وزیر و شهرسازی اظهار داشت: مرحله دوم افتتاح‌ واحدهای مسکن مهر در هفته دولت خواهد بود. 

براساس این گزارش؛ بسیاری از مسئولان و مدیر عامل‌های شهرهای جدید وعده‌های بسیاری از اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال خبر داده‌اند اما دیده‌ها و گزارشات میدانی چیز دیگری را حکایت می‌کند .

بسیاری از متقاضیان مسکن مهر از تحویل ندادن 7 و 8 ساله گله می ‌کنند این در حالی است که مسئولان همواره وعده‌های جدیدی به آنها می‌دهند.

در همین راستا، وزیر راه شهرسازی نیز در همان ابتدا اعلام کرده بود که مسکن مهر میراث چندین دولت خواهد بود .

حال باید ببینیم که وزیر راه وشهرسازی که تا به امروز تنها  افتتاح مسکن مهر قزوین را در کارنامه خود ثبت کرده چه برنامه‌ای را برای اتمام پروژه‌ها با تمامی امکانات دارد.

از سوی دیگر وزارت نیرو که اتهام عقب ماندگی را در تکمیل زیرساخت‌ها به دنبال می‌کشد، گله‌های بسیاری دارد .

وزارت نیرو در تکمیل آب وبرق واحدهای مسکن مهر پردیس اعلام کرده بود که پیش از ساخت واحدهای مسکن مهر این شهر مشکل تامین آب داشت بنابراین ما برای واحدهای مسکن مهر مشکلات مان صد برابر شده است.

حال باید دید دولت که سعی دارد مسکن مهر را بعنوان بدترین پرو‍ژه عمرانی کشور مطرح کند برای مسکن اجتماعی خود چه برنامه‌هایی را دارد.

گزارش: محبوبه کباری

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار