تبریز؛

تعدد و موازی کاری در حوزه فرهنگی مانع سیاستگذاری یکپارچه شده است

عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعدد دستگاه های فرهنگی و موازی کاری دراین حوزه را مانع سیاستگذاری یکپارچه فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز، دکتر محمدعلی زم در جمع مدیران و روسای دفاتر اسلامی واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی بر تلاش مضاعف مدیران فرهنگی برای جذب جوانان و دانشجویان با تنوع بخشی در برنامه های فرهنگی و متناسب با نیازهای جوانان تأکید کرد.

وی، گفت: اگر نتوانیم نیازهای جوانان را بصورت کارشناسی بشناسیم و با مخاطب شناسی مناسب قشر دانشجو در جهت جذب آنها به کانونهای مختلف فرهنگی اجنماعی کار اساسی و موثری انجام ندهیم قطعاً جذب مراکزی که دشمن و استکبار جهانی برای آنها برنامه ریزی کرده جذب خواهند شد.

این کارشناس ارشد فرهنگی تأکید کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگی صدها مراکز فرهنگی در زیر مجموعه ادارات و نهادها داریم اما برنامه ریزی غیر کارشناسی و بخشنامه ای باعث عدم موفقیت آنها در حوزه فرهنگی شده است.

وی،گفت: دراین راستا با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی و تلاش بیشتر در حوزه فرهنگی که یکی از دغدغه های معظم له دراین خصوص می باشد، موفقیت قابل توجه نداشته ایم که این امر نیازمند همت عمومی و پرهیز از افراط و تفریط دراین زمینه می باشد.

عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه امروز در عرصه فرهنگی و ادبیات و سینما خروجی تأثیرگذاری نداریم و دراین راستا اساتید و اهالی و فرهنگ خصوصا مراکز دانشگاهی با ریشه یابی مشکلات و معضلات و ارائه راهکارهای کارشناسی در این راستا قدم های اساسی بردارند.

وی، افزود: یکی از شاخه های اصلی در حوزه فرهنگی و هنری که می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد سینما، تئاتر و نمایش است و هنر به جهت ویژگی ها و جذابیت های خاص می تواند با برنامه ریزی مناسب و هدفمند در مخاطبان خود تأثیر بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول در قسمتی دیگر از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: رهبران و دست اندرکاران انقلاب اسلامی همیشه از اندیشمندان و متفکران و فرزانگان بوده اند و یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بحث فرهنگی بوده است

محمدعلی زم، افزود: با وجود تمامی تلاش های انجام شده باز در این حوزه و یکی از چالشهای اصلی و آسیب های امروزه جامعه ما مسائل و مشکلات فرهنگی است.

وی، در قسمتی دیگر از سخنان خود دانشگاه ازاد اسلامی را یک نهاد مردمی و مولود انقلاب شکوهمند اسلامی ذکر کرد که با وجود برخی مخالفت ها و فراز و فرودها در طول عمر بیش از سه دهه خود یکی از نهادهای علمی فرهنگی آموزشی است که ثمرات ارزشمندی در حوزه علمی، اموزشی، پزوهشی و فرهنگی داشته است.

وی، در ادامه این جلسه در یک محفل صمیمی و چهره به چهره به سوالات و نکته نظرات مدیران و روسای دفاتر فرهنگ اسلامی پاسخ داد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.