پیشگیری از دیابت هزینه بسیار كمتری نسبت به درمان این بیماری دارد

موسس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پیشگیری از دیابت هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان بیماری و عوارض آن دارد گفت: پیشگیری از دیابت تندرستی فرد و جامعه را نیز در بر خواهد داشت .

دکتر مسعود امینی رئیس انجمن متخصصین غدد ایران شاخه اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یكی از شایع ترین بیماری های غدد و متابولیسم دیابت است گفت :  دیابت و پره دیابت در همه جهان از جمله كشور ما با  شیوع پیشرونده ای همراه است .

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ایجاد دیابت قطعا از درمان این بیماری و درمان عوارض آن هزینه بسیار كمتری دارد تصریح کرد : پیشگیری از ابتلا به دیابت  تندرستی فرد و جامعه را نیز در بر خواهد داشت كه به آن پیشگیری اولیه گفته می شود .

رئیس این کنگره ادامه داد : در این راستا تاكید بر ورزش از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری ایده ال نگه داشتن وزن برای پیشگیری از چاقی و برنامه ریزی روزانه 30-60 دقیقه ای برای خود بسیار كمك كننده است که  در این راستا همراهی شهرداری ها در طراحی خیابان های جدید بر پایه در نظر گرفتن راه عبور مستقل بین پیاده رو و خیابان كه امنیت دوچرخه سوار را تامین كند مشوق این رفتار درست خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از طرفی اگر در برنامه های وزارت بهداشت در طرح سلامت هزینه و امكانات بیشتری به موضوع پیشگیری اولیه داده شود هزینه های بسیار سنگین پیشگیری ثانویه و ثالثیه كاهش خواهد یافته و هموطنانمان هم زندگی سالم تر و پر نشاط تری خواهند داشت یادآور شد : آموزش پزشكان عمومی و پرستاران  برای درمان بیماران دیابتی و آموزش آنها جهت پیشگیری از عوارض آن و تعیین تعرفه مناسب از طرف وزارت بهداشت برای این دو گروه باز هم هزینه های مادی و معنوی درمان دیابت را كم خواهد كرد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار