احتمال حضور نتانیاهو و محمود عباس در نشست آتی سران اتحادیه اروپا

رئیس جمهور قبرس قصد دارد از نتانیاهو و محمود عباس برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه اروپا دعوت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، "نیکوس آناستاسیادس" – رئیس جمهور قبرس – اظهار داشت دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه اروپا در بروکسل، می تواند به آغاز مذاکرات صلح کمک کند. 

رئیس جمهور قبرس در سفر اخیر خود به سرزمین های اشغالی از نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- خواست در نشست سران رهبران اتحادیه اروپا شرکت کند. یک روز پس از آن، وی در دیدار با محمود عباس – رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین – درخواست مشابهی را مطرح کرد. 

نیکوس آناستاسیادس با مقامات مختلفی از اتحادیه اروپا در این خصوص صحبت کرده است. وی چهارشنبه گذشته ملاقاتی با دونالد تاسک – رئیس اتحادیه اروپا – داشت. نخست وزیر قبرس در این دیدار از تصمیم خود مبنی بر دعوت از نتانیاهو و محمود عباس در نشست آتی سران اتحادیه اروپا خبر داد و گفت، حضور آنان در نشست آتی سران اتحادیه اروپا می تواند به از سرگیری مذاکرات صلح کمک کند. 

وی در دیدار دیگری با فدریکا موگرینی – نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی – بار دیگر این موضوع را مطرح کرد. فدریکا موگرینی برای ازسرگیری مذاکرات صلح تلاش بسیاری داشته است. 

رئیس جمهور قبرس روز جمعه در مکالمه تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر خواسته خود تاکید کرد. ظاهرا هر دو از این پیشنهاد استقبال کرده اند. 

روابط اتحادیه اروپا و رژیم اشغالگر قدس در سال های اخیر دچار تنش بوده است. اتحادیه اروپا از زمان به قدرت رسیدن نتانیاهو مخالف سیاست های وی بوده است. برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام به تحریم شهرک های صهیونیست نشین کرده اند. گفته می شود در حال حاضر نیز مذاکراتی در اتحادیه اروپا در جریان است که از تشدید تحریم ها علیه رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.

پس از تیره شدن روابط رژیم صهیونیستی با ترکیه، این رژیم  رابطه دوستانه تری با قبرس و یونان برقرار کرد؛ هر دوی این کشورها اختلافاتی جدی با ترکیه دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار