XKEYSCORE نرم افزار جاسوسی آمریکا

استفاده از نرم افزار جاسوسی XKEYSCORE به آسانی استفاده از جستجوگر گوگل است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، وب سایت ویکی لیکس در هفته های گذشته با افشای اسناد مهم در مورد کشور عربستان و  در مورد جاسوسی آمریکا از فرانسه جنجال های بسیاری را به پا کرده است. 

ویکی‌لیکس منبع اطلاعات خود را گزارش ‌های فوق محرمانه و مدارک فنی سازمان امنیت ملی آمریکا می‌داند. وبسایت ویکی‌لیکس گفته است که براساس اسناد محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا، این سازمان در فاصله سال‌های ٢٠٠٦ تا ٢٠١٢ عملیات شنود از شخصیت های سیاسی دیگر کشورها را به اجرا گذاشته بود.

اما سازمان امنیت ملی آمریکا چگونه دست به سرقت و جاسوسی از شخصیت های سیاسی دیگر کشورها می زند؟ جواب این سوال بسیار آسان است. ایالات متحده آمریکا با کمک نرم افزار جاسوسی مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا به نام XKEYSCORE می توان به همان آسانی پیدا کردن اطلاعات در سیستم های جستجوگر از نوع گوگل، به جستجوی متن مکاتبات خصوصی کاربران پرداخت.


نشریه The Intercept خاطرنشان می سازد کارمندان سرویس های اطلاعاتی آمریکا به آسانی می توانند از نرم افزار جاسوسی XKEYSCORE استفاده کنند و برای این باید فقط باید آدرس پست الکترونیکی فرد تحت تعقیب، شماره تلفن وی و همچنین نام یا دیگر مشخصات وی را باید بدانند.


گزارش عبدالرضا چکاوه

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار