پاپ فرانسیس گسترش فساد در جهان را تقبیح کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به پاراگوئه از گسترش فساد در کشورهای مختلف انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در آخرین مقصد سفر به آمریکای جنوبی وارد پاراگوئه شد و در برابر جمعیت 5 هزار نفری از مردم این کشور سخنرانی کرد. وی گسترش فساد در جهان و فراگیر شدن فقر را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پاپ فرانسیس پیش از ورود به پاراگوئه از اکوادور و بولیوی هم دیدن کرده بود. وی در سخنرانی خود برای مردم پاراگوئه که فقیرترین کشور آمریکای جنوبی محسوب می‌شود از تفکر تبعیض‌آمیز انتقاد کرد و گفت: نباید به سمتی برویم که ثروت به شکل انحصاری در اختیار عده محدودی از مردم یک جامعه باشد. فقرا نیز به اندازه ثروتمندان حق بهره‌بردن از منابع اجتماعی و اقتصادی کشور را دارند. دولت‌ها موظف هستند با فساد مالی و انحصاری شدن ثروت مبارزه کنند. نباید ارزش‌های انسانی در پس قدرت و ثروت قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: به تغییرات جهان در یک قرن گذشته نگاه کنید. تفکر تبعیض‌آمیز و گسترش فساد در گوشه و کنار جهان عامل بروز مشکلات فراوانی بوده است. توجه به کرامت انسانی بالاتر از هر ثروت و قدرتی قرار دارد و تا زمانیکه نسبت به آن بی‌توجهی شود نمی‌توان آینده‌ای روشن را برای جهان متصور شد.

پاپ فرانسیس سپتامبر (شهریور) بار دیگر به آمریکای لاتین برمی‌گردد و قبل از سفر به آمریکا از کوبا دیدن می‌کند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار