مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان؛

178 هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون 178 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید گندم خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان جمال صالحی گفت: ارزش ریالی این میزان 207 میلیارد تومان می باشد که تا کنون 47 میلیارد تومان آن توسط بانک کشاورزی به شماره حساب کشاورزان واریز شده است.

وی افزود: بیشترین میزان گندم خریداری شده مربوط به شهرستان سقز به میزان 53 هزار تُن بوده و کمترین میزان آن نیز مربوط به شهرستان بانه به میزان 980 تن می باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان بیان کرد: این میزان خرید توسط 80 مرکز خرید که 70 مرکز آن مربوط به اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و 10 مورد آن نیز مربوط به سیلوهای بخش خصوصی و دولتی و کارخانجات آرد می باشد، صورت گرفته است.

صالحی افزود:درحال حاضر موجودی گندم استان که 328 هزار تُن می باشد کافی بوده و خوشبختانه استان کردستان مشکلی در این زمینه ندارد.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی کردستان گفت: میزان مصرف سالانه گندم در استان 180 هزار تُن است که مازاد آن بر اساس مجوزهای ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران جهت تامین نیاز بخشی از مصارف سایر استان ها به استان هایی همچون تهران، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، قم و اصفهان صادر می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.