رئیس انجمن داروسازان تهران:

بیمه‌ها مطالبات داروخانه‌ها را نمی‌دهند/وضعیت داروخانه‌های بخش خصوصی متزلزل است

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه آخرین پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه ها مربوط به بهمن ماه گذشته است، گفت: دیرکرد پرداخت مطالبات داروخانه ها بروی گردش اقتصادی آنها اثر منفی داشته و وضعیت آنها را دچار تزلزل کرده است.

دکتر جلیل سعیدلو رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت به داروخانه های بخش خصوصی توجهی نشده است، اظهار داشت : با اجرای طرح تحول 43 درصد بار مراجعه به داروخانه های بخش خصوصی کاهش یافت و بسیاری از این داروخانه ها که در حاشیه قرار داشتند، نسخ خود را از دست دادند.

وی با تاکید براینکه خدمات پر اهمیت جامعه داروسازی باید دیده شود، افزود: 11 هزار داروخانه بخش خصوصی 45 درصد سهم گردش مالی دارو را بر عهده دارند و 55 درصد باقی مانده مربوط به 200 داروخانه دولتی است .

وی ادامه داد : با توجه به اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری و انجام کار توسط بخش خصوصی نباید دارو به شکل انحصاری عرضه شود زیرا اقتصاد یک داروخانه دولتی بطور متوسط 300 تا 400 برابر یک داروخانه خصوصی است که  با این روند داروخانه های بخش خصوصی به سمت ورشکستگی می روند .

سعید لو با اشاره به اقتصاد بیمار داروخانه ها خاطرنشان ساخت : در چنین شرایط نامساعدی که گردش نقدینگی داروخانه ها با مشکلات متعددی مواجه شده مالیات های سنگینی از سوی سازمان امور مالیاتی برای داروخانه ها تعیین شده است که با توجه به شرایط موجود بسیاری از داروخانه های بخش خصوصی توجیه اقتصادی برای ادامه فعالیت های خود را ندارند .

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار