رئیس انجمن داروسازان تهران:

حق فنی تعرفه مسئولیت مدنی و نظارت داروسازان است

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه قانونگذار برای داروساز مسئولیت مدنی در قبال نسخ بیماران قائل شده است، گفت‌: همانگونه که داروساز در صورت عدم توجه به وظایف خود محکوم می شود باید در برابر مسئولیت‌هایی که به او سپرده می‌شود ما به ازایی به عنوان حق فنی در نظر گرفته شود.

دکتر جلیل سعیدلو رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه  مصرف صحیح دارو بر عهده داروساز است، اذعان داشت‌: در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت خدمات داروسازان تعریف و حق فنی به رسمیت شناخته شده است‌.

وی با اشاره به اینکه حق فنی بسیار ناچیز در نظر گرفته شده است، افزود: در حالی که شاهد افزایش قیمت بسیاری از اقلام در جامعه هستیم و در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات نیز برای کوچکترین کارها تعرفه تعیین شده‌، اما زمانی که نوبت به خدمات حرفه‌ای داروسازان می‌رسد هجمه رسانه‌ای علیه آنها ایجاد می‌شود در حالی که اگر حقی گرفته می‌شود حق مسئولیت مدنی و نظارت داروسازان است.

وی ادامه داد‌: وزارت بهداشت مرجع تشخیص ارائه خدمات فنی‌؛ درمانی و دارویی از سوی گروههای مختلف پزشکی است و باز کردن این مسائل از سوی سایر نهادهای غیرمرتبط زیرسوال بردن جایگاه هویتی است.

سعید لو با گلایه از اینکه با اظهار نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت حق فنی از سوی داروخانه‌ها جامعه داروسازی زیر سوال رفته است، تصریح کرد‌: وزارت بهداشت نسبت به درج حق فنی در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات مبادرت کرده و این حق را به رسمیت شناخته و مصوب و ابلاغ کرده است‌.

رئیس انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه هر قدر نقش داروسازان در مجموعه دارویی کشور پررنگ باشد مردم آسیب کمتری می‌بینند، گفت: نباید یکسویه عملکرد این قشر را مورد انتقاد قرار داد در حالی که جامعه داروسازی در شرایط مختلف نسبت به تولید و توزیع به موقع دارو خود را نشان داده است.

وی خاطرنشان ساخـت: متاسفانه خدمات داروسازان برای مردم شناخته شده نیست و این گروه بدون هیچ چشم داشتی به ارائه خدمات مشاوره دارویی به بیماران پرداخته‌اند و از هیچ کوششی در این را‌ه دریغ نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر یاری
۱۱:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
واقعا تو این مملکت حق داروسازها ضایع شده، اولاً تو کشورهای پیشرفته پزشکان فقط تشخیص میدن و دارو تجویز نمیکنن، دوماً چرا تو این مملکت همه چی بر عکسه
آخرین اخبار