دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از تصویب قطعنامه 2231؛

قطعنامه شورای امنیت، اجرای "برجام" را تضمین خواهد کرد

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای، از صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت در مورد "برجام" هسته‌ای استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در مورد تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه‌های ایران ضمن استقبال از تصویب آن گفت: این قطعنامه اجرای "برجام" را تضمین خواهد کرد.
 
متن کامل پیام "بان کی مون" که دوشنبه 20 جولای برابر 22 تیر ماه 94 در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک انتشار یافت، به شرح زیر است:
 
"اینجانب از تصویب قطعنامه 2231 سال 2015 امروز صبح (دوشنبه) شورای امنیت پیرو توافق تاریخی هفته گذشته در وین بین 1+5 و ایران در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" درباره برنامه هسته‌ای ایران، استقبال می‌نمایم.
 
قطعنامه 2231 اجرای "برجام" را تضمین خواهد کرد؛ رویه‌ای را بنا می‌نهد که به اجرا درآوردن برجام را تسهیل می‌کند، تمامی دولت‌ها را قادر می‌کند تعهدات خود را در موافقنامه را به انجام برسانند.
 
قطعنامه، برداشته شدن مشروط تمامی تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای علیه ایران را میسر می‌سازد. همچنین تضمین می‌نماید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی ایران در مورد رعایت تعهدات مربوط به امور هسته‌ای خود بر اساس "برجام" ادامه دهد.
 
سازمان ملل متحد آماده است هر گونه کمک لازم در به اجرا درآمدن قطعنامه را ارائه نماید."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار