دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

جریان تروریسم تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی شکل گرفته است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جریان تروریسم تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در همایش بین‌المللی "اسلام علیه افراط گرایی دینی و تروریسم" که در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: یکی از خطرناک ترین جریان هایی که امروزه امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند جریان تروریسم تکفیری است که با توجه به زمینه های فکری آن در بعضی از کشورهای اسلامی به منظور تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی با حمایت های مادی و معنوی برخی ابرقدرت ها و استکبار جهانی به وجود آمده است.
 
وی افزود: اما خطر تروریسم محدود به کشور خاصی نیست و در صورت گسترش، دامنگیر همه کشورها به ویژه کشورهای حامی آن خواهد شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه در اسلام حفظ امنیت جانی و مالی همه انسان ها یکی از مهم ترین فرائض به شمار می رود و بر حرمت جنگ مسلمانان با یکدیگر بیش از همه تاکید شده است، راهکارهای مقابله با تروریسم تکفیری را تشریح کرد.
 
آیت الله اراکی، تبیین آموزه های اساسی اسلام حقیقی از سوی مراجع و نهادهای شناخته شده دینی و نشر آن را اولین راهکار و کوتاه کردن دست نااهلان از تسلط بر مراکز دینی، مساجد و منابر را دومین راهکار مقابله با اندیشه افراط گرایی و تروریست های تکفیری معرفی کرد.
 
هوشیاری نسبت به عملکرد دستگاه های جاسوسی که در برخی از کشورهای اسلامی در پوشش تأسیس مدارس دینی افرادی را بر اساس تعالیم انحرافی و اندیشه های افراط گرایانه به نام رجل دینی تربیت می کنند، از سوی آیت الله اراکی به عنوان راهکار سوم مقابله با تروریسم تکفیری تشریح شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه بدون تردید امروزه جریان های تروریستی در جهان اسلام به وسیله بعضی از دولت ها و دستگاه ها حمایت مالی، معنوی و سیاسی می شوند افزود: دولت ها و رهبران صلح خواه جهان باید جلوی حمایت از این جریان ها را بگیرند و تلاش کنند که منابع مالی آن ها خشکانده شود.
 
آیت الله اراکی با اشاره بر اهمیت و ضرورت مقابله با تروریسم تکفیری، خواهان آن شد که دولت هایی که در مبارزه با این پدیده جدی هستند و نه آن هایی که برخلاف مخالفت ظاهری در خفا از آن ها پشتیبانی می کنند، گردهم آیند و برای مبارزه با تروریست های تکفیری جبهه ای متحد تشکیل دهند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خاتمه سخنان خود گفت: پراکندگی جهان اسلام و تفرقه بین کشورها و ملت ها زمینه ساز شکل گیری تروریسم تکفیری است و امروزه برای مقابله با این جریان باید به یکی از ضروریات مورد تأکید قران و رسول اکرم (ص) که «وحدت و یکپارچگی مسلمانان» است بازگشت.
 
گفتنی است همایش بین المللی «اسلام علیه افراط گرایی دینی و تروریسم» امروز با حضور نمایندگان 15 کشور اسلامی در شهر دوشنبه فعالیت خود را آغاز کرد. این همایش طی روزهای 31 تیر و اول مرداد ماه سال جاری با مشارکت علما، اندیشمندان و کارشناسان امور دینی و نمایندگان نهادهای دینی و سازمان های غیر دولتی در پایتخت تاجیکستان برگزار می شود.
 
هدف از برگزاری این همایش، آگاه سازی مسلمانان است به اینکه دین اسلام حامل پیامی جهانی برای تزکیه اخلاق و بازسازی همه انسان هاست و مسلمانان را به تلاش برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه دعوت می کند. همچنین دین اسلام عاملی برای حفظ آداب و رسوم معنوی و روحانی محسوب می شود و نمی توان آن را با افراط گرایی و تروریسم مرتبط کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار