اعتراف اوباما به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش

اوباما که تنها 18 ماه دیگر رئیس جمهور آمریکاست در گفتگو با بی بی سی به گوشه‌ای از ناکامی‌اش در 78 ماه گذشته اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛رئیس جمهور آمریکا که حدود یکسال و نیم به پایان دوره ریاست جمهوری هشت ساله‌اش باقی مانده،نتوانسته به بسیاری از شعارهای انتخاباتی خود عمل کند. تعطیل نکردن زندان گوانتانامو، محدود نشدن حمل و نگهداری اسلحه و قانون سلامت از جمله ناکامی‌های وی بودند.
 
 باراک اوباما خود معتقد است که بزرگترین ناکامی او در طول دوران ریاست جمهوری، ناتوانی‌اش در تصویب "قوانین مالکیت اسلحه" در آمریکاست.
 
اعتراف اوباما به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی به شلیک‌های مرگبار در آمریکا اشاره کرد و گفت از اینکه نتوانسته در این زمینه تغییری به وجود آورد "رنج" می‌کشد.اوباما در این مصاحبه گفت که در دوران ریاست جمهوری او، روابط نژادی در آمریکا بهبود یافته است و گرچه تنش‌هایی نژادی در این سال‌ها رخ داده اما آمریکا به کشوری متنوع‌تر و مداراتر تبدیل شده است.

 
اعتراف اوباما به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش
 

رئیس جمهوری آمریکا در این گفتگو درباره طیف وسیعی از مسائل داخلی و بین‌المللی به اظهار نظر پرداخت از جمله،او از بریتانیا خواست که همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند تا نفوذ جهانی خود را حفظ کند.

 
 اعتراف اوباما به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش


اوباما درباره توافق اتمی با ایران، ابراز اطمینان کرد که کنگره آن را تأیید می‌کند.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا گفت که در سوریه به راه حلی سیاسی برای شکست گروه داعش نیاز است.
 
به گفته اوباما، از ژانویه ۲۰۰۹ که او وارد کاخ سفید شد موضوع تغییر قوانین مالکیت سلاح با هدف افزایش ایمنی به "خسته کننده‌ترین" مسأله برای او بدل شده است.
 
 
وی با بیان اینکه اگر به شمار شهروندان آمریکایی کشته شده در حوادث تروریستی از ماجرای یازدهم سپتامبر تاکنون نگاه کنید می‌بینید که کمتر از ۱۰۰ نفر کشته شده اند گفت: اگر در همین مدت به آمار قربانیان شلیک اسلحه توجه کنید این تعداد به ده‌ها هزار نفر می رسد و اینکه هنوز نتوانسته ایم درباره این موضوع کاری کنیم برای ما رنج آور است.

 
 اعتراف اوباما به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش

 
گفتنی است؛اوباما از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرده تا قوانین مالکیت اسلحه سخت‌تر شود اما تاکنون نتوانسته تغییری اساسی در قوانین مربوطه ایجاد کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امید
۰۱:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
چقد خوب اعتراف میکنه که به قولش نتونسته عمل کنه.