رئیس انجمن فیزیوتراپی:

افراد رشته‌های غیر پزشکی در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت حضور ندارند

رئیس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به اینکه 65 درصد جامعه پزشکی ، تخصص هایی غیر از رشته پزشکی دارند، گفت: هیچ یک از افراد رشته‌های غیر پزشکی در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی در مراسم روز فیزیوتراپی که دیشب در یکی از مجموعه های فرهنگی تفریحی برگزار شد، با اشاره به اینکه 65 درصد جامعه پزشکی ، تخصص‌هایی غیر از رشته پزشکی دارند اظهار کرد: این افراد در تصمیم گیری هایی که برای رشته آن ها می شود، هیچگونه دخالتی ندارند و هیچ یک از افراد رشته های غیر پزشکی در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت حضور ندارند.

وی افزود : همه رشته های توانبخشی به گونه ای دارای مشکل دانسته می شوند، به همین دلیل پزشکان می توانند به طور محدود از شنوایی شناس، کاردرمان و فیزیوتراپیست استفاده کنند. گروه های گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و فیزیوتراپی همتا ندارد و به طور دائم ناپایداری برای این رشته ها تولید می شود. 

رئیس انجمن فیزیوتراپی در خصوص تعرفه های این رشته بیان کرد: تعرفه های پزشکی با حضور انجمن ها به گونه ای متفاوت با خروجی آن تصویب می شود. به عنوان مثال می توان به تعیین بحث 70،80، و 100 درصدر در تعرفه های فیزیوتراپی اشاره کرد. 

رشته های دیگر  در رشته فیزیوتراپی دخالت نکند
در ادامه مراسم محمد رسولی، رئیس انجمن فیزیوتراپی شعبه تهران با اشاره به اینکه مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی به متخصصین این رشته اختصاص دارد، گفت: رشته های دیگر نباید در رشته فیزیوتراپی دخالت کنند و مسئولیت فنی مراکز این رشته را برعهده بگیرند. این مسئله جزو مطالبات متخصصین رشته فیزیوتراپی است. در صورتی که این مشکل برطرف شود و عده ای از رشته فیزیوتراپی سود نبرند، مشکل دکترای حرفه ای این رشته نیز برطرف خواهد شد. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار