ولایتی در جمع خبرنگاران:

قعطنامه شورای امنیت در مورد قدرت نظامی ایران مردود است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص موشک‌ها و قدرت‌های نظامی ایران مردود است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با هیئت عالی‌رتبه علمی و فناوری عدم تعهد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد قدرت نظامی ایران اظهار داشت: این قعطنامه‌ها از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.

وی ادامه داد: این قعطنامه‌ها تحت نفوذ کشورهای توسعه‌طلب غربی تصویب شده است و هدفش این است که قدرت دفاعی ایران را تضعیف کند تا این قدرتها بتوانند خواسته‌های خودشان را به ایران تحمیل کنند، البته قطعا جمهوری اسلامی ایران زیر بار این امر نرفته و نخواهد رفت.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک افزود: اگر آمریکا و متحدانش بدانند که با تصویب این قطعنامه در شورای امنیت که با تحمیل و اعمال نفوذ غیرمشروع و حق وتوی آنان همراه بوده می‌توانند ایران را محدود کنند، لحظه‌ای تردید نمی‌کنند و به این نوع قطعنامه‌هایشان ادامه خواهند داد تا بتوانند کیان و تمامیت ارضی و استقلال کشور را مورد تهاجم و تضعیف قرار دهند.

ولایتی تصریح کرد: خواسته آنان این است که یا جمهوری اسلامی ایران نباشد یا اگر هست، تحت نفوذ و سلطه آنان باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد سفر هیئت اروپایی به ایران گفت: رفت و آمد بین مسئولان ایران و سایر کشورها همواره صورت گرفته است، سال گذشته هم "کارتین اشتون" به ایران آمده بود و لذا اینگونه سفرها پدیده غیرمنتظره‌ای نیست بلکه یک کار معمول بین ایران و سایر کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک در مورد برگزاری اجلاس پزشکان مسلمان جهان نیز اظهار کرد: این اجلاس از فردا در مشهد آغاز می‌شود که ادامه آن در تهران و سپس در شیراز برگزار خواهد شد.

ولایتی ادامه داد: در این اجلاس، پزشکان و اساتید دانشگاهی سراسر جهان بخصوص اساتیدی که در کشورهای غربی به ویژه آمریکا تدریس می‌کنند، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این اجلاس هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که این بار به دعوت جمهوری اسلامی در ایران برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک در مورد بحث‌هایی که قرار است در این اجلاس انجام شود، تصریح کرد: در این اجلاس، نامه مقام معظم رهبری که خطاب به جوانان کشورهای غربی مرقوم شده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ولایتی در پایان با اشاره به تعداد پزشکان شرکت‌کننده در این اجلاس گفت: تعداد این پزشکان و اساتید 350 تا 400 نفر است که در کل با خانواده‌هایشان حدود 650 نفر خواهد شد که با هزینه‌های خودشان به ایران آمده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار