ولایتی در دیدار با سفیر روسیه در تهران:

همکاری ایران با عراق و سوریه بر اساس درخواست دولت‌های مستقر و قانونی بوده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همکاری با عراق و سوریه بر اساس درخواست دولت‌های مستقر و قانونی است، گفت: این در حالی است که برخی کشورهای مرتجع منطقه بدون هیچ دلیل و مجوزی در امور داخلی این کشورها مداخله کرده و ملت مظلوم سوریه، عراق و یمن را به خاک و خون می‌کشند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران روز گذشته (یکشنبه) با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در خصوص توسعه روابط دو جانبه و به ویژه همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.

ولایتی در این دیدار با تاکید بر اهمیت و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور، ضرورت توجه به توسعه روابط همه‌جانبه و بلند مدت را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوان و ارزشمندی در منطقه و جهان بوده و می‌توانند در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های جدی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی ادامه داد: البته دیدگاه‌های دولت‌های غربی، دولت‌های مرتجع منطقه و امریکا در تقسیم گروه‌های تروریستی به میانه‌رو و افراطی بسیار مضحک بوده چرا که تروریست با هر دیدگاهی، تروریست بوده و تفاوتی میان آنان وجود ندارد و این تقسیم‌بندی تنها بهانه‌ای است برای مبارزه ظاهری با یک گروه در عین حمایت از دیگر گروه‌ها برای ادامه حیات و فعالیت شیطانی گروه‌های افراطی و تکفیری در منطقه لذا معتقدیم علاوه بر داعش که مورد حمایت اسرائیل، امریکا و برخی کشورهای منطقه است  باید با هرگونه افراط گرایی و هر نوع گروه‌های تروریستی مبارزه کرد و با تقسیم آنان نمی‌توان بهانه‌ای برای مبارزه با یک گروه ایجاد و گروه دیگری را از دستور کار مبارزه خارج کرد و بلکه مورد حمایت قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه اشاره و گفت‌: همکاری با عراق و سوریه بر اساس درخواست دولت‌های مستقر و قانونی بوده و این در حالی است که  برخی کشورهای مرتجع منطقه بدون هیچ دلیل و مجوزی  نسبت  به آموزش، تجهیز و اعزام گروه‌های تروریستی که امروز شاهدیم از بیش از ٧٠ کشور هستند، در امور داخلی این کشورها مداخله کرده و  ملت مظلوم سوریه، عراق و یمن را به خاک و خون می‌کشند و باید برای مبارزه با مصادیق مختلف تروریسم در منطقه چاره‌اندیشی کرد و جدیت لازم را به کار برد.

وی در ادامه تصریح کرد : امروز رئیس‌جمهور قانونی سوریه حتما توانمندتر از گذشته و با تاکید بر مواضع محور مقاومت حضور دارد و اغلب کشورهایی که در ژنو یک ، دو و ... حضور داشتند به جای راه حل سیاسی مناقشات از تروریست‌ها حمایت کرده‌اند و اگر به همان روش و رویه خود ادامه دهند نمی‌توان انتظار جدی در مبارزه با داعش و گروه‌های افراطی را شاهد بود و با شکست مواجه خواهد شد.

وی ظرفیت ها و منافع دو کشور را برای توسعه هر چه بیشتر روابط مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایران و روسیه زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های بلند مدت و همه‌جانبه داشته و بنده هم در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در این زمینه گفتگو داشته‌ام و بسترها و علاقه‌مندی‌های دو طرف برای تحقق این مهم مهیاست که باید با گام‌های بلندتری برنامه ریزی و پیگیری کرد.

در ابتدای این دیدار سفیر روسیه گزارشی از همکاری‌های دو کشور ارائه و بر ضرورت همکاری‌های بیش از پیش به ویژه  در مبارزه با داعش و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، روسیه ، داعش ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار