ولایتی در جمع خبرنگاران:

حمایت از تروریسم در منطقه و صحنه بین‌المللی باید متوقف شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه حمایت از تروریسم در کشورهای منطقه و صحنه بین‌المللی باید متوقف شود، گفت: ایران از کشورهایی که مورد تهاجم تروریسم قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با "چو تا یونگ" قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار روابط دوجانبه ایران و کره جنوبی مورد بحث قرار گرفت و هر کدام از طرفین دیدگاه خودشان را در رابطه با گسترش این روابط ارائه دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با مسائلی که در منطقه می‌گذرد، واقعیت‌هایی به قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی ارائه شد تا بداند چه چیزهایی باعث ناامنی در منطقه شده است، تأکید کرد: در این دیدار تاکید شد که آنچه که موجب نگرانی همه دنیا است، حمایت از تروریسم در برخی از کشورهای منطقه و صحنه بین‌المللی است که قطعا باید متوقف شود.

ولایتی بیان کرد: ایران از کشورهایی که مورد تهاجم تروریستها قرار گرفته، حمایت می‌کند و قویاً معتقد است هرگونه حمایت از تروریست‌ها موجب می‌شود تروریسم در منطقه و دنیا شیوع پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات اسراتژیک با بیان اینکه اگر مبارزه با تروریسم در دنیا سامان نگیرد، هیچکس در دنیا از خطرات تروریستها در امان نیست، افزود: در حال حاضر از 70 کشور، افرادی به سوریه اعزام شده و در این کشور می‌جنگند، در حالی که هیچ حقی برای این کار ندارند.

ولایتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند، ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ما تاکنون در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند، مذاکرات را ادامه دادند و از این پس هم اینگونه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول حرکت می‌کند، گفت: چارچوب اصولی ما این است که از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز، در چارچوب مقررات بین‌المللی، با نظارت آژانس و بدون اینکه تسلیم زیاده‌خواهی‌های طرف‌های مقابل شویم، استفاده کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه تمام طرفین باید به مبانی که مورد قبول دوطرف است پایبند باشند، گفت: در این چارچوب باید حقوق ایران در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای محفوظ بوده و البته بدون هیچ محدودیتی و تمام خطوط قرمز رعایت شود.

ولایتی با اشاره به اینکه گفتگوها با تمام این موارد ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است که هرجا از حقوق خودمان به وضوح و با استقامت کامل حمایت و حفاظت کرده و بر سر حقوق‌مان با کسی معامله نکردیم،‌ در نهایت برنده میدان شده‌ایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار