ولایتی: کنگره پزشکان مسلمان ارتقای سطح پزشکی جهان اسلام را به‌ ارمغان می‌آورد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری این کنگره در کشورهای اسلامی نشان از پیوند واقعی و قابل لمس در بین مسلمانان است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان، اظهار داشت: هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان هم‌اکنون با بهترین کیفیت در شهر مقدس مشهد در حال برگزاری است و سبب افتخار کشور ایران در نزد این قشر بزرگ مسلمان شده است، قطعاً در آینده بازخوردهای بسیار مثبتی برای کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: مجمع جهانی پزشکان مسلمان جهان هر دو سال یک بار اقدام به برگزاری کنگره جهانی خود در یک کشور مسلمان می‌کند؛ با توجه به برگزاری کنگره دوره گذشته در کشور عراق، هم‌اکنون ایران میزبان این برنامه مهم شده است و باید به بهترین نحو از میهمانان پذیرایی کنیم.

ولایتی تأکید کرد: برگزاری افتتاحیه این کنگره در مشهد به‌سبب تبرک‌شدن آن به نام حضرت رضا(ع) بوده است و ادامه آن در شهرهای تبریز و شیراز صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در این دوره از کنگره به‌سبب برگزاری آن در کشور ایران، اساتید درجه یک کشورهای معتبر تمامی قاره‌ها حضور پیدا کرده‌اند تا به ارائه آخرین دستاوردها، مطالعات و تجربیات خود در حوزه پزشکی کنند. در واقع با برپایی این کنگره مهم در مشهد، بستری برای تبادل تجربیات، اطلاعات و مسائل پزشکی فراهم و سبب آشنایی پزشکان با یکدیگر و مهم‌تر از آن با جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: ارتقای سطح پزشکی در جهان اسلام با همکاری کشور ایران یکی دیگر از دستاوردهای این کنگره است که از آن باید به‌عنوان بزرگترین اتفاق در حوزه پزشکی جهان یاد کرد، برگزاری این کنگره در کشورهای اسلامی نشان از پیوند واقعی و قابل لمس در بین مسلمانان است. باید از این موقعیت بی‌نظیر نهایت استفاده را برای شهر مشهد و کشور ایران داشت.

ولایتی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی افرادی که جهت حضور در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام ثبت‌نام کرده بودند، حضور پیدا کرده و شاهد حضور 650 نفر آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: در این دوره 350 نفر از اساتید و پزشکان برجسته مسلمان جهان، 50 نفر از سایر رشته‌های دانشگاهی و 250 نفر از وابستگان این افراد حضور پیدا کرده‌اند.

ولایتی گفت: امیدواریم با برگزاری این کنگره در ایران شاهد ارتباط منسجم‌تری بین جامعه پزشکی ایران و جامعه پزشکی جهان اسلام باشیم و این برنامه‌ها سبب تحکیم و تقویت آن شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: تمام ثبت‌نام کنندگان در این دوره کنگره پزشکی به‌موقع حضور پیدا کردند، این حرکت نشان از عزم جدی و تعهد آن‌هاست که از سراسر جهان پهناور برای این کنگره حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، اسلامی ، پزشکی ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار