معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

برپایی کانون‌های حرکات اصلاحی برای سلامت دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کانون‌های حرکات اصلاحی برای دانش‌آموزان دچار ناهنجاری‌های اسکلتی – حرکتی خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های ایجاد شده توسط معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: برای دانش‌آموزانی که دچار مشکلات اسکلتی هستند کانون‌هایی جهت حرکات اصلاحی ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: ضرورت برپایی این کانون‌ها در تمامی مدارس استان‌ها ابلاغ شده است و تحت تعلیم مربیان ویژه به طور اختصاصی قرار می‌گیرند تا این تمرین‌ها و حرکات اصلاحی علاوه بر اینکه از پیش روی این ناهنجاری جلوگیری می‌کند در بهبود این ناهنجاری هم نقش داشته باشد.

گفتنی است ناهنجاری هایی که با این حرکات اصلاحی قابل کنترل و درمان هستند شامل افتادگی شانه، لگن، انحنای نامتعارف ستون فقرات و مواردی دیگر از این قبیل است.

حمیدی خاطر نشان کرد: اکثریت دبیران تربیت بدنی دارای مهارت کافی در این زمینه هستند که بتوانند ناهنجاری‌های اسکلتی – حرکتی را تشخیص دهند و به همین جهت بررسی‌های کافی برای این امر به عهده معلمان تربیت بدنی است که به تعیین ناهنجاری‌های اسکلتی دانش‌آموزان بپردازند و در صورت مشاهده موردی حاد، آن را به کانون‌های اصلاحی ارجاع دهد تا اقدامات تخصصی بعدی انجام می‌شود.

وی گفت: در واقع انجام این اقدامات و توصیه‌های لازم برای آن جزو وظایف اصلی معلمان تربیت بدنی است.

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سواد و توانمندی معلمان تربیت بدنی در حد مطلوبی قرار دارد و علاوه بر آن کلاس‌های ضمن خدمت و آموزشی هم برای آنان برگزار می‌شود که به ارتقای سطح کاری آنان کمک می‌کند.

وی در پایان از اجرای برنامه‌هایی برای ورزش دانش آموزان خبر داد: که به همت رادیو ورزش در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار